تبیان، دستیار زندگی
نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کروبی و موسوی بی‌تردید سران فتنه‌اند، اما فتنه‌گر بودن آن‌ها را نمی‌توان به دیگران تسری داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کروبی و موسوی بی‌تردید سران فتنه‌اند


نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کروبی و موسوی بی‌تردید سران فتنه‌اند، اما فتنه‌گر بودن آن‌ها را نمی‌توان به دیگران تسری داد.

باهنر

به گزارش تبیان به نقل از فارس، محمدرضا باهنر در نشستی با اصحاب رسانه که در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: موضوع فتنه بودن را نمی‌توان به دیگران تسری داد و افراد هرچند امتحان خوبی پس نداده باشند، باز هم جزو سران فتنه محسوب نمی‌شوند.

باهنر در پاسخ به یک سئوال در خصوص اتهاماتی که به هاشمی رفسنجانی مبنی بر ارتباط با آمریکا نسبت داده شده است، افزود: از آنجا که جریان فتنه برای مردم هزینه بر و مهم بود، مردم سران و فعالان فتنه را به راحتی نمی‌بخشند؛ اما هر یک از چهره‌های شاخص مملکت نمره خاصی دارند و وارد کردن اتهام فتنه به رقیبان از سوی نامزدها، بداخلاقی است.

باهنر بیان کرد: منشأ فتنه القای دروغ بزرگی به نام تقلب مۆثر در انتخابات بود؛ در حالی که چنین تقلبی که بتواند 10 تا 15 میلیون رأی را بالا و پایین کند، غیرممکن است.

وی با اشاره به وجود 60 هزار صندوق رأی در سراسر کشور در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مسئولان هر صندوق 10 نفر از معتمدان نظام هستند که اگر بنا به تقلبی در این سطح باشد، باید یک سازمان اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی بزرگ برای منصوب کردن مسئولان صندوق‌ها از میان افرادی غیر از معتمدان وجود داشته باشد.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان عنوان کرد: اگر نظام تا به حال برای فتنه‌گران دادگاهی تشکیل نداده، به علت رأفت و یا مصلحت‌بینی نظام است.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان عنوان کرد: اگر نظام تا به حال برای فتنه‌گران دادگاهی تشکیل نداده، به علت رأفت و یا مصلحت‌بینی نظام است

باهنر بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی از سوی احزاب، گروه‌ها، جریانات و فعالان سیاسی و نیز دوری از افراط و تفریط در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.

وی یادآور شد: انتخابات باید بر اساس قوانین کشور شکل بگیرد؛ به گونه‌ای که ضمن خودداری از ایجاد ناامیدی در بین مردم، ویژگی‌های مثبت و منفی نامزدها به صورت عادلانه و عالمانه مطرح شود.

کسی حق ندارد به بهانه انتخابات علیه نظام شعار دهد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان نامزدها باید به دور از هنجارشکنی و در چارچوب قوانین موضوعی بیان شوند و کسی حق ندارد به بهانه انتخابات، علیه نظام شعار دهد.

وی در خصوص نماینده نهایی ائتلاف پنجگانه اصولگرایان بیان کرد: تمام اعضای این ائتلاف تعهد داده‌اند که پیش از پایان مهلت ثبت‌نام، یکی از اعضا به عنوان نامزد نهایی انتخاب شود و بقیه کنار بکشند که شاخص عمده در انتخاب این فرد، نظرسنجی‌هاست.

باهنر ادامه داد: به تفاهم ائتلاف پنجگانه پایبند می‌مانم و بر اساس آن در صورت انتخاب شدن به عنوان فرد نهایی به نفع هیچکس کنار نمی‌کشم، اما اگر دوم به بعد شدم حتماً از عرصه انتخابات خارج می‌شوم

اگر نامزد نهایی نشوم، حتماً می‌روم

باهنر ادامه داد: به تفاهم ائتلاف پنجگانه پایبند می‌مانم و بر اساس آن در صورت انتخاب شدن به عنوان فرد نهایی به نفع هیچکس کنار نمی‌کشم، اما اگر دوم به بعد شدم حتماً از عرصه انتخابات خارج می‌شوم.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به احتمال ثبت‌نام تمام اعضای ائتلاف 1+2 در انتخابات، ادامه داد: با وجود اینکه این گروه پیش از این اعلام کرده بود که تنها یک نفرشان در انتخابات حضور می‌یابد، به تازگی اعلام شده که احتمال ثبت‌نام هر سه نفر وجود دارد.

باهنر با بیان اینکه تجربه ما در صحنه‌های انتخاباتی بیشتر است، افزود: با توجه به اینکه پس از ثبت‌نام، کنار کشیدن سخت‌تر می‌شود، توصیه می‌کنم چنانچه افراد قصد کنار کشیدن دارند، پیش از انتخابات نسبت به آن اقدام کنند.

بخش سیاست تبیان