تبیان، دستیار زندگی
زمانی که کاهش وزن را هدف خود قرار می دهید، چند اشتباه خیلی رایج وجود دارد که ممکن است به احتمال زیاد مرتکب آنها شوید. توصیه می کنیم ابتدا این چند نکته را مطالعه و سپس برای کاهش وزن اقدام کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 نکته برای چربی سوزی

چربی سوزی

زمانی که کاهش وزن را هدف خود قرار می دهید، چند اشتباه خیلی رایج وجود دارد که ممکن است به احتمال زیاد مرتکب آنها شوید. توصیه می کنیم اگر می خواهید وزن خود را کم کنید ابتدا این چند نکته را مطالعه کنید و آنها را مد نظر داشته باشید. از دست دادن چربی اضافی بدن کار مشکلی نیست، بلکه تنها به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد.

اشتباه اول: خیلی زود خیلی زیاد

سوختن چربی در بدن زمان می برد، شما نمی توانید ناگهان همه را ببرید و دور بیاندازید. اگر شما سعی کنید چربی زیادی در یک مدت زمان کوتاه از دست دهید. شکست خواهید خورد و دلسرد خواهید شد و احتمالاً رژیم خود را خواهید شکست. یک طرح چربی سوزی حداقل باید 12 هفته به طول بیانجامد، بنابراین از ابتدا این آمادگی ذهنی را داشته باشید.

اشتباه دوم: مصرف کربوهیدرات در ساعات پایانی روز

اگر می خواهید چربی از دست دهید، در نیمه دوم روز (یعنی بین 6 الی 12 شب) نباید از کربوهیدرات ها استفاده کنید. اگر ساعت 8 صبح از خواب بر می خیزید مصرف کربوهیدرات ها را از ساعت 4 بعد از ظهر به بعد متوقف کنید.

اشتباه سوم: عدم اختصاص وقت برای آماده کردن وعده های غذائی

اگر می خواهید رژیم بگیرید، پس همه کار را درست انجام دهید. برنامه غذائی روز بعد را شب قبل آماده کنید. اگر قرار است چیزی را طبخ کنید، پس آن را آماده کنید. اگر چنین کاری نکنید، شاید در نهایت هر چه در دسترس تان باشد را مصرف کنید، که معمولاً چاق کننده است.

اشتباه چهارم: عدم انجام تمرینات به شکل منظم

برای سوزاندن چربی شما نیاز دارید که تمرین کنید. توصیه می شود 4 جلسه در هفته، هر نوبت حدود 30 دقیقه به تمرین هوازی بپردازید. فعالیت های هوازی به ورزش هائی مثل دوچرخه سواری، دویدن، شنا کردن و غیره اطلاق می شود. برای کسب بهترین نتایج تمرینات هوازی را صبح با معده خالی انجام دهید.

از دست دادن چربی اضافی بدن کار مشکلی نیست، بلکه تنها به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد.

اشتباه پنجم: تکیه بیش از حد به داروها

مکمل های چربی سوزی معجزه نمی کنند، بلکه بخشی از فرآیند چربی سوزی را به عهده دارند و سرعت می بخشند، شما باید همزمان با مصرف آنها به تمرین بپردازید و روی رژیم غذائی خود حساس باشید. در صورتی که همراه مصرف آنها به تمرین بپردازید و روی رژیم غذائی خود حساس باشید. در صورتی که همراه مصرف مکمل های چربی سوز نتیجه خاصی را مشاهده نکردید، علت را در رژیم و تمرین جستجو کنید، نه اینکه میزان مصرف دارو را افزایش دهید.

اشتباه ششم: عدم اجراء تمرینات با وزنه

تمرینات با وزنه نه تنها به شما کمک می کنند که ظاهر و فیزیک بهتری داشته باشید، بلکه باعث افزایش سوخت و ساز بدن تان نیز می شوند که در نتیجه چربی سوزی در بدن تان افزایش می یابد. یک برنامه تمرینی با وزنه 3 روزه برایتان کفایت می کند.

اشتباه هفتم: عدم مصرف پروتئین کافی

پروتئین ها بلوک های ساختمانی عضلات هستند که می توانند بدن تان را عضلانی تر و عاری تر از چربی جلوه دهند، به شرطی که تمرینات با وزنه را انجام دهید.

اشتباه هشتم: انجام یک شیوه به کرات

اگر تمرینات خود را به شکل دوره ای عوض نکنید، در نتیجه نهایتاً خسته خواهید شد و احتمالاً رژیم و تمرین را به طور کامل کنار خواهید گذاشت. بدون ایجاد تنوع بدن به آنچه انجام می دهید عادت می کند و بنابراین بعد از مدتی دیگر شاهد نتیجه نخواهید بود.

وزن کردن

اشتباه نهم: توجه بیش از حد به ترازو

در دوره چربی سوزی حتی یک بار هم خود را وزن نکنید، چرا که چنین کاری می تواند موجب دلسردی و ناامیدی تان شود. اگر در این جریان چربی سوزی تمرینات با وزنه هم انجام دهید بالطبع کمی حجم عضلانی به دست خواهید آورد، بنابراین شاید شاهد کاهش وزن نباشید اما در واقع چربی از دست داده اید و عضله اضافه کرده اید.

اشتباه دهم: تسلیم شدن

مشغول هر کاری که هستید، دلسرد نشوید، چرا که چند وقت بعد از آن پشیمان می شوید که چرا متعهد و پایبند نماندید. اگر بی نتیجه ماندید و کاهش وزن نداشتید، از راه دیگری امتحان و تلاش کنید برایتان تنوع و سرگرمی هم باشد.

مشاوره سلامتی

مجله دانش ورزش

تنظیم: گل محمدی

مرکز مشاوره