تبیان، دستیار زندگی
در تاریخ فوتبال دنیا آلمان ها را متخصص برگشت های تاریخی می دانند که به دفعات در ثانیه های پایانی بازی های مهم نتیجه را به سود خود تغییر داده اند. گویا طی 12 - 10 سال اخیر پرسپولیس هم در بازی های خود برابر سپاهان که برخی از آن به عنوان ال کلاسیکوی ایرانی ی
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت های تاریخی سرخ ها مقابل سپاهان

پرسپولیس - سپاهان

در تاریخ فوتبال دنیا آلمان ها را متخصص برگشت های تاریخی می دانند که به دفعات در ثانیه های پایانی بازی های مهم نتیجه را به سود خود تغییر داده اند. گویا طی 12 - 10 سال اخیر پرسپولیس هم در بازی های خود برابر سپاهان که برخی از آن به عنوان ال کلاسیکوی ایرانی یاد می کنند، چنین عادتی پیدا کرده است و در واقع از لحظه ای که داور چهارم تابلوی وقت های تلف شده را بالا می برد، قرمزها برابر حریف زردپوش خود خطرناک تر می شوند. با هم 3 گل مهم بعد از دقیقه 90 برای پرسپولیس در لیگ برتر را مرور می کنیم؛

 1380/12/26 (تهران)- بازی برگشت لیگ اول : پرسپولیس به زحمت با گل امیرحسین اصلانیان در دقیقه 86 بازی را به تساوی کشانده چون قبل از آن گل دقیقه 23 بهروز رهبری فرد از روی نقطه پنالتی با دو گل لئون استپانیان(46) و افشین حاجی پور(64) پاسخ داده شده بود ولی تساوی برای پرسپولیس که در کورس قهرمانی با استقلال قرار دارد، کفایت نمی کند. داور 4 دقیقه وقت تلف شده اعلام می کند که در سومین دقیقه این اوقات بهنام ابوالقاسم پور تیر خلاص را شلیک می کند تا تیم علی پروین 3 - 2 برنده شود. وقتی بدانیم پرسپولیس در پایان لیگ با یک امتیاز برتری نسبت به استقلال قهرمان شد، ارزش این گل برای قرمزها بیشتر مشخص می شود.

1387/2/28 (تهران) - بازی برگشت لیگ هفتم : بازی دو تیم در هفته پایانی حکم فینال را اشت و هر نتیجه ای غیر از برد پرسپولیس باعث قهرمانی سپاهان می شد. بازی با گلهای محسن خلیلی(16) برای پرسپولیس و احسان حاج صفی(29) برای سپاهان با نتیجه مساوی دنبال می شد. داور بازی 7 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود و در حالی که هواداران قرمزدوست با ناامیدی به حملات احساسی تیم خود نگاه می کردند، سپهر حیدری مدافع اصفهانی پرسپولیس در ششمین دقیقه وقت های تلف شده روی رفت و برگشت یک ضربه ایستگاهی گل فهرمانی را زد تا ورزشگاه آزادی منفجر شود.

سپاهان در کورس قهرمانی است و پرسپولیس حال و روز چندان خوبی ندارد. تازه قرمزها چند بازیکن اصلی خود را هم در اختیار ندارند ولی با وجود بازی برتری که ارائه کرده اند نتوانسته اند دروازه حریف را بازکنند . 3 دقیقه وقت های تلف شده بازی هم روبه پایان است که درپی رفت و برگشت بعد از یک اوت دستی بلند، هادی نوروزی کاپیتان آن روز پرسپولیس با فرصت طلبی یک تو بادآورده را به قعر دروازه سپاها می فرستد.

1391/11/29 (تهران) - بازی برگشت لیگ دوازدهم: سپاهان در کورس قهرمانی است و پرسپولیس حال و روز چندان خوبی ندارد. تازه قرمزها چند بازیکن اصلی خود را هم در اختیار ندارند ولی با وجود بازی برتری که ارائه کرده اند نتوانسته اند دروازه حریف را بازکنند . 3 دقیقه وقت های تلف شده بازی هم روبه پایان است که درپی رفت و برگشت بعد از یک اوت دستی بلند، هادی نوروزی کاپیتان آن روز پرسپولیس با فرصت طلبی یک تو بادآورده را به قعر دروازه سپاها می فرستد. با یک نگاه به جدول رده بندی لیگ برتر می توانید به راحتی متوجه شوید که این باخت با سپاهان چه کرده است.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان