تبیان، دستیار زندگی
گسترش همكاری های فرهنگی بین نیروی انتظامی و اداره كل تبلیغات اسلامی مورد تاكید مسئولان این دو نهاد قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دیدار فرمانده انتظامی با مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح شد

گسترش همكاری‌های فرهنگی بین نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی قم

دیدار فرمانده انتظامی استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین اسكندری

گسترش همكاری های فرهنگی بین نیروی انتظامی و اداره كل تبلیغات اسلامی مورد تاكید مسئولان این دو نهاد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، سردار كاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان پیش از ظهر سه شنبه با حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسكندری مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین اسكندری به تشریح سه دهه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار كرد: این سازمان در دهه اول انقلاب اسلامی به صورت سنتی اداره می‌شد اما در دهه دوم با شكل گیری معاونت‌های مختلف و تدوین طرح و برنامه، توسعه یافت.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در دهه سوم انقلاب اسلامی با بهره گیری از امكانات و تكنولوژی مدرن، تحول عظیمی از نظر كمی و كیفی در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ایجاد كرد.

حجت‌الاسلام اسكندری، شكل گیری موسسه‌ها و مراكز فرهنگی و تبلیغی را یكی از دستاوردهای مهم این سازمان ذكر كرد و گفت: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان پرمخاطب ترین و پرمحتواترین سایت مذهبی در بین كشورهای اسلامی است كه به طور میانگین روزانه بیش از 700 هزار نفر از خدمات این سایت استفاده می كنند.

وی خبرگزاری مهر را یكی دیگر از مجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذكر كرد كه در انتشار اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای جایگاه خوبی در كشور دارد.

حجت‌الاسلام اسكندری، حوزه هنری، ایجاد مجموعه‌های رفاهی و آموزشی تسنیم، تولید نرم افزارهای علمی و آموزشی و بازی‌های رایانه‌ای، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، ایجاد دبیرستان صدرا، توسعه انتشارات و چاپ و نشر كتاب‌های فاخر و... را از دیگر فعالیت‌های این سازمان عنوان كرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه صحبت‌های خود، از نیروی انتظامی به عنوان یكی از نهادهای پرتلاش یاد كرد و افزود: سختی كار نیروی انتظامی به ویژه در مباحث اجتماعی و فرهنگی برای همگان واضح است و سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی همكاری بیشتر با این نهاد را دارد.

وی با بیان اینكه تاكنون همكاری‌های خوبی بین نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی وجود داشته است، به ذكر نمونه‌هایی از آن پرداخت و افزود: در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تعامل خوبی بین این دو نهاد از طریق معرفی رابطان هیئت‌های مذهبی و نیروی انتظامی ایجاد شد و امیدوارم این گونه تعامل‌ها افزایش یابد.

كارهای فرهنگی مقدم بر فعالیت‌های انتظامی است

سردار كاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار كرد: كارهای فرهنگی و مذهبی كه محوریت آن با سازمان تبلیغات اسلامی است، مقدم بر كارهای انتظامی است، یعنی اگر در حوزه فرهنگی و مذهبی كار شود، چالش‌های كمتری در جامعه به وجود می‌آید.

وی با بیان اینكه نیروی انتظامی نگاه ویژه‌ای به كارهای فرهنگی دارد، تصریح كرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یكی از مجموعه‌های تاثیرگذار فرهنگی مورد نظر ما است و ارتباط و تعامل با این مجموعه برای آرام كردن فضای اجتماع مورد تاكید است.

فرمانده انتظامی استان ابراز امیدواری كرد كه تعامل بین این نهاد و سازمان تبلیغات اسلامی از طریق انعقاد توافق‌نامه‌های همكاری، توسعه یابد.

به گفته سردار مجتبایی فعالیت نهادهای فرهنگی، اجتماعی و انتظامی باید جنبه هم پوشانی داشته باشد، چراكه منفعت آن در راستای پیشبرد اهداف نظام خواهد بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف وجوه مشتركی در فعالیت‌ها و اهداف خود دارند كه اگر نوعی هم پوشانی در فعالیت‌های آنها وجود داشته باشد اثربخشی آن چند برابر می شود و در نهایت تقویت نظام و تضعیف دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

در پایان این جلسه مقرر شد پیش نویس توافق نامه همكاری این دو نهاد آماده و پس از تائید دو طرف به امضای نهایی برسد.

تنظیم: هومن بهلولی