تبیان، دستیار زندگی
مورینیو و شاگردانش یک گل کم‌آوردند تا رئال را به فینال پیکارهای لیگ قهرمانان اروپا برسانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حماسه ناتمام رئال در برنابئو


تیم فوتبال رئال مادرید بامداد امروز در برنابئو مقابل دورتموند آلمان به پیروزی 2 بر صفر رسید؛ اما نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.


راموس و کاسیاس

شاگردان مورینیو خیلی دیر شروع به گلزنی کردند و گل‌های کریم بن‌زما در دقیقه 83 و سرخیو راموس در دقیقه 88 برای صعود آن‌ها کافی نبود.

پیروزی مادریدی‌ها در شرایطی رقم خورد که دورتموند در نیمه دوم فرصت‌های طلایی فراوانی برای گلزنی داشت که واکنش‌های استثنایی دیگو لوپز کهکشانی‌ها را در بازی نگه داشت.

جو سانتیاگو برنابئو پس از به ثمر رسیدن گل دوم رئال برای نماینده ژرمن‌ها وحشتناک بود و هر لحظه احتمال این می‌رفت تا دروازه وایدن‌فلر برای بار سوم باز شود، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا بوروسیا دورتموند در مجموع با نتیجه 4 بر 3 به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

کلوپ:بازی با رئال مادرید پایان دراماتیکی داشت

"یورگن کلوپ" در نشست خبری پایان بازی اظهار داشت: پایان بازی کمی دراماتیک بود. البته ما موقعیت‌های فراوانی در ضدحمله داشتیم و استفاده نکردیم. می‌دانستیم که رئال مادرید با چهره‌ای تهاجمی گام به زمین می‌گذارد اما بعد از 25 دقیقه اوضاع را آرام کردیم. اما ما واقعا خودمان را سرزنش می‌کنیم از آنجا که فرصت‌های خوبی را از دست دادیم و اجازه دادیم رئال به بازی برگردد.

سرمربی دورتموند افزود: تیم ما امروز نمایش خوبی داشت اما متاسفانه نه در تمام طول بازی. رئالی‌ها قادرند در زمین خودشان یک فوتبال باکیفیت ارائه کنند.

تیم فوتبال دورتموند روز شنبه در چارچوب رقابتهای بوندس لیگا در سیگنال ایدونا پارک میزبان بایرن مونیخ است. کلوپ در خصوص این دیدار اظهار داشت: روز شنبه با بایرن بازی می‌کنیم و چون یک روز بیشتر استراحت می‌کنیم، فرصت خوبی است. بنابراین دلیلی نمی‌بینم به بازیکنانم اجازه ندهم به بیرون بروند و جشن بگیرند. خودم هم در هتل می‌مانم و استراحت می‌کنم.

مورینیو

ژوزه مورینیو: شاید از رئال بروم

سرمربی پرتغالی رئال‌مادرید پس از حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا گفت: "فکر می‌کنم در بازی برابر دورتموند تیمی باکیفیت بودیم؛ تیمی که از ابتدا با هدف بازی کرد. می‌دانستیم می‌توانیم نتیجه‌ بازی رفت را جبران کنیم. بازی رفت را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم. مسابقه‌ای که در آن بسیار بد بودیم. خیلی بد بودیم و به خاطر همان بازی جریمه شدیم. در فوتبال یا می‌برید و یا می‌بازید. فکر می‌کنم در بازی برابر دورتموند توانایی صعود به فینال را داشتیم. شانس‌های زیادی را خلق کردیم اما به خاطر بازی ضعیف خود در بازی رفت نتوانستیم به خواسته خود دست یابیم."

مورینیو درباره رفتنش از رئال گفت: "باشگاه و رییس باشگاه را دوست دارم. دوست دارم که صادق باشم. بنابراین صادقانه می‌گویم که در پایان فصل تصمیمم را برای ماندن یا رفتن می‌گیرم. هنوز تصمیمی برای رفتن از رئال‌مادرید نگرفته‌ام. با رئال‌مادرید قرارداد دارم. بیش از یک قرارداد، زیرا در فوتبال وقتی بخواهید می‌توانید قراردادتان را فسخ کنید. با این حال برای رئال‌مادرید سوای قراردادی که دارم، احترام زیادی قائلم. برای این تیم و رییس باشگاه. می‌خواهم در فینال جام‌حذفی با رئال‌مادرید قهرمان شوم و فصل را تمام کنم و روبه‌روی فلورنیتیو پرس، رییسم و دوست صمیمی‌ام بنشینم و بهترین تصمیم را بگیرم."

مورینیو با انتقاد از هاوارد وب، داور مسابقه گفت: "از هاوارد وب که یکی از محبوب‌ترین داورهای من است، ناراحتم. از قضاوت او در این دیدار ناامید شدم. او در این دیدار یک کارت قرمز واضح به متس هوملس، مدافع دورتموند نداد. او کاملا به صحنه نزدیک بود. همه این صحنه را دیدند. او در آن صحنه داور نبود، یک انسان عادی بود. فکر کرد اگر به هوملس کارت قرمز بدهد، این مدافع بازی فینال را از دست می‌دهد."

سرمربی پرتغالی رئال در پایان درباره بازگشت به لیگ انگلیس گفت: "می‌دانم که در انگلیس طرفداران زیادی دارم. رسانه‌ها و هواداران فوتبال در کشور علاقه زیادی به من دارند. رسانه‌هایی که به وقتش از من انتقاد می‌کنند و به وقتش از من تمجید می‌کنند. حتی این را می‌دانم که چند باشگاه نیز به من علاقه دارند."

بخش ورزشی تبیان