تبیان، دستیار زندگی
با روی كار آمدن گوشی های هوشمند، مفهوم داشتن یک گوشی تغییر کرده است. گوشی های هوشمند تغییرات بزرگی را در زندگی روزمره افراد ایجاد کرده اند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایج‌ترین کاربردهای گوشی هوشمند


با روی كار آمدن گوشی های هوشمند، مفهوم داشتن یک گوشی تغییر کرده است. گوشی های هوشمند  تغییرات بزرگی را در زندگی روزمره افراد ایجاد کرده اند ...

رایج‌ترین کاربردهای گوشی هوشمند

در حال حاضر تقریبا همه گوشی های هوشمند، مجموعه یکسانی از ویژگی ها را با اندکی تفاوت دارند البته بحث سخت افزار را می بایست كمی نادیده گرفت. به عنوان مثال ممكن است یکی دوربین بهتری داشته باشد، دیگری حافظه ی داخلی یا اکسترنال بالاتر و یا خصوصیاتی دیگری که آن را از سایر گوشی ها متمایز کند.

اما در کل با استفاده از گوشی های هوشمند با هر نوعی می توانید به ایمیل،SMS  و شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشید، عکس ها و ویدیو ها را به اشتراک بگذارید، در اینترنت گشت بزنید و برنامه های مختلف را روی آن ها نصب کنید.

از جمله رایج ترین كاربردهای گوشی های هوشمند:

**دیدن فیلم با استفاده از گوشی های هوشمند كار بسیاری از افراد است. گوشی های هوشمند این امکان را به شما می دهند تا در هر مکان و زمانی که احساس کردید کاری برای انجام ندارید فیلم تماشا کنید. تماشا کردن فیلم بر روی گوشی، درست مانند حالتی است که شما یک فیلم را در لپ تاپ خود تماشا می کنید. در بعضی مواقع نیز می توانید با متصل کردن گوشی خود به یک دستگاه پخش فیلم، آن را در یك صفحه بزرگ تر مشاهده كنید.

نرم افزارهای قابل نصب زیادی بر روی گوشی های هوشمند وجود دارد که به شما اجازه خواندن راحت کتاب، نوشتن نکات لازم در کنار صفحات کتاب و حتی پررنگ کردن جملات مورد علاقه تان را می دهد

** علاوه بر مشاهده فیلم، گوشی های هوشمند می توانند برای شما نقش یک ام پی تری (mp3) پلیر و یا ام پی فور (mp4) را بازی كنند. گوشی های هوشمند در پخش موسیقی امکانات فراوانی دارند، به طوری که شما در نرم افزارهای پخش موسیقی آن، حتی می توانید فقط بخش کوچکی از آهنگ را که بیش تر دوست دارید، انتخاب و پخش کنید و همچنین صدای خود را بر روی موسیقی بی کلام شده از یک ترانه ضبط کنید.

رایج‌ترین کاربردهای گوشی هوشمند

**وجود مكان نما در گوشی های هوشمند از دیگر ویژگی های پر كاربرد آن ها است. اگر شما به یک شهر جدید سفر کنید و با مکان های مختلف آن آشنایی ندارید، با استفاده از مکان نما گوشی خود می توانید رستوران ها، مراکز خرید و مکان های دیدنی و ... را بیابید.

** امروزه استفاده از كتاب های الكترونیكی بیش از پیش گسترش یافته است و برای افراد راحت است كه یك كتاب را به صورت الكترونیكی بخوانند تا به صورت سنتی. شما می توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود کتاب های الکترونیکی را از طریق اینترنت دانلود کرده و در هر مکان و زمانی به مطالعه آن بپردازید. نرم افزارهای قابل نصب زیادی بر روی گوشی های هوشمند وجود دارد که به شما اجازه خواندن راحت کتاب، نوشتن نکات لازم در کنار صفحات کتاب و حتی پررنگ کردن جملات مورد علاقه تان را می دهد. کتاب های الکترونیکی رایگان نیز در سایت های متعددی قابل دریافت می باشند.

** این گوشی ها نقش یك كنترل از راه دور را نیز ایفا می كنند. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزارهای کاربردی، قادر به کنترل کامپیوتر شخصی خود خواهید بود. به این منظور كه برای کار با کامپیوتر شخصی تان، دیگر لازم نیست که در مقابل کامپیوتر خود بنشینید و یا حتما یک تبلت یا لپ تاپ همراه داشته باشید. با استفاده از نرم افزارهای مختلف می توانید در هر مکانی به آسانی کارهایی مختلفی مانند مدیریت، کپی و دسترسی کامل به فایل های موجود و ... را داشته باشید.

رایج‌ترین کاربردهای گوشی هوشمند

** داشتن یك مودم خوب برای متصل شده به اینترنت به همراه قیمت مناسب نیاز به گذاشتن وقت برای یافتن آن دارد اما با داشتن یك گوشی هوشمند این مشكل بر طرف خواهد شد. با اتصال گوشی های هوشمند به کامپیوتر و لپ تاپ در هر نقطه ای قادر به دستیابی و اتصال به اینترنت خواهید بود.

** شاید دوست شما در مكانی خیلی دورتر از شما زندگی كند. در این صورت برای یافتن مكان زندگی او میبایست پیش او بروید. سیستم تعیین موقعیت جهانی ( (GPSاز ویژگی های جالب گوشی های هوشمند است. با استفاده از این سیستم علاوه بر موقعیت یابی جهانی افراد می توان بسیار سریع تر از معمول، افراد گمشده را پیدا کرد و حتی امکان ردیابی گوشی های گم شده و یا دزدیده شده نیز به راحتی صورت می گیرد.

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Smartphone Security Checker

what you need to know " By PC Plus  "

csoonline