تبیان، دستیار زندگی
یونسكو همزمان با اعلام هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته جهانی آموزش، شعار هر كودك نیازمند یك معلم را برای این هفته انتخاب كرده اند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر كودك نیازمند یك معلم

یونسكو همزمان با اعلام هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته جهانی آموزش، شعار هر كودك، نیازمند یك معلم را برای این هفته انتخاب كرده اند. هدف از بزرگداشت این هفته، جلب توجه بیشتر افكار عمومی و بسیج حمایت های مالی و سیاسی برای دستیابی به اهداف برنامه آموزش برای همه تا سال 2015 است.

هر کودک نیازمند یک معلم

یونسكو هر سال از طریق بسیج شبكه‌ها و شركای آموزش مانند دولت ها، سازمان های غیر دولتی، نهادهای سازمان ملل، بخش خصوصی و... هم چنین ترتیب‌ دادن فعالیت‌های خاص در كشورهای مختلف و دفاتر مركزی خود، از این هفته حمایت می‌كند.

موضوع هفته جهانی آموزش برای همه كه امسال با عنوان هر كودك نیازمند یك معلم، اعلام شده است، مطابق با ششمین هدف برنامه یعنی «بهبود همه جنبه‌های آموزش كیفی» می باشد.

دلیل انتخاب این موضوع، اهمیت برخورداری هر كودك از حق آموزش با تاكید بر معلمان و نقش اساسی آنان در آموزش كیفی است.

از دیدگاه یونسكو برای تحقق این مهم، لازم است كه تا سال 2015، 8/6 میلیون معلم دیگر كه به خوبی تعلیم دیده شده‌اند، به كار گمارده شوند.

هفته جهانی آموزش برای همه در سال 2013، فرصت خوبی است تا با ایجاد یك ائتلاف جهانی، به چالشی كه در زمینه تربیت معلمان كارآمد وجود دارد پرداخته شود.

اقداماتی كه یونسكو در نظر دارد به مناسبت بزرگداشت این هفته در سال 2013 انجام دهد شامل:

رفع چالش موجود در زمینه تعلیم معلمان كارآمد،
جذب، تعلیم و حفظ معلمان در جوامع فقیر و دورافتاده،
ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و مردان،
تضمین كیفیت آموزش از سوی معلمان، عاملان اصلی حل بحران های یادگیری‌،
تدریس بهترین معلمان، در مقطع ابتدایی،
تربیت معلم همسو با چالش های قرن 21، حمایت از معلمان،

است.


مرکز یادگیری سایت تبیان

پایگاه مهر