تبیان، دستیار زندگی
عزت الله انتظامی که در موسیقی _ نمایش "این فصل را بامن بخوان" که رهبری اش را فرزندش مجید انتظامی بر عهده دارد، نقش راوی را ایفا می کند، گفت: آمده ام تا از ایثار مردمی در زمان جنگ تحمیلی که در شهرها رخ داد، بگویم. "عزت الله انتظامی " گفت: این فکر از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمده ام تا از ایثار مردمی بگویم

عزت الله انتظامی و مجید انتظامی

عزت الله انتظامی :آمده ام تا از ایثار مردمی بگویم

عزت الله انتظامی که در موسیقی _ نمایش "این فصل را بامن بخوان" که رهبری اش را فرزندش مجید انتظامی بر عهده دارد، نقش راوی را ایفا می کند، گفت: آمده ام تا از ایثار مردمی در زمان جنگ تحمیلی که در شهرها رخ داد، بگویم.

"عزت الله انتظامی " گفت: این فکر از زمانی که سال گذشته سمفونی "بیا با من بخوان" اجرا شد، در ذهنم جان گرفت.

استاد بی بدیل سینما و تئاتر ایران افزود: در سال گذشته بسیاری از مردم، تنها اجرای موسیقایی قطعه ایثار را دیدند ، و من احساس کردم که باید از آنچه در زمان جنگ تحمیلی در شهرها دیده ام ، از ایثارگری های مردم وطنم که شاید نسل جدید ندیده اند ، بگویم، به همین دلیل طرح را بازگو کردم که با استقبال روبه رو شد.

انتظامی که در قطعه پایانی "موسیقی _ نمایش" این فصل را با من بخوان" ، در کنار مجید انتظامی که رهبری این موسیقی _ نمایش را دارد ، قرار می گیرد ، هم چنین گفت: تاریخی بر ما گذشته که باید آن را بازگو کرد. اینکه گمنامانی بوده اند که در جنگ ، جان خود را فدا کردند.

عزت الله انتظامی افزود: در این روایت ، به بیان تاریخ ارکستر سمفونیک ، از آغاز پیروزی انقلاب تا تلاش هایی که در زمان جنگ انجام داد ، و پس از آن هم می پردازم.

وی گفت : بیانم در این روایت هم طنز و هم تراژیک خواهدبود.

عزت الله انتظامی که در موسیقی _ نمایش "این فصل را بامن بخوان" که رهبری اش را فرزندش مجید انتظامی بر عهده دارد، نقش راوی را ایفا می کند، گفت: آمده ام تا از ایثار مردمی در زمان جنگ تحمیلی که در شهرها رخ داد، بگویم.

قرار است مجید انتظامی موسیقی-نمایش این "فصل را با من بخوان" که اجرای متفاوتی از سوییت سمفونی بیا با من بخوان است را از چهارم مهرماه در تالار وحدت به صحنه ببرد.

این برنامه سال گذشته نیز توسط انتظامی به نام بیا با من بخوان اجرا شد که به دلیل استقبال گسترده مردمی ، امسال با تغییرات در بخش های نمایشی ، و اضافه شدن موسیقی میان قطعات، اجرا خواهد شد.

در این موسیقی - نمایش ، قطعات روز واقعه ، حماسه خرمشهر ، از کرخه تا راین ، بوی پیراهن یوسف ، آژانس شیشه ای ، قطعه چهارم سمفونی ایثار ، که همگی ساخته مجید انتظامی هستند، به اجرا در خواهد آمد.

از جمله تغییرات اجرای سال جاری این موسیقی - نمایش ، آن است که به جای راوی، که سال گذشته مهتاب نصیرپور ، نقش آن را ایفا کرد، "عزت الله انتظامی" ، "مریلا زارعی" و "حبیب رضایی " در بخش های مختلف ، این نقش را ایفا می کنند.

کارگردانی بخش های نمایشی را که شامل دو بخش "حرکت" و "روایت" است را "حسین پارسایی بر عهده دارد.

در بخش "حرکت" ، 20 نفر با "نادر رجپ پور" که سر پرستی این بخش را دارد، همکاری می کنند.

در این کار بزرگ، ارکستر سمفونیک تهران ، نوازندگان مهمان با سازهایی از جمله گیتار ، گیتار باس، چنگ، دف ، آکاردئون، دمام، و پرکاشن، و هم چنین گروه کر دفتر موسیقی ، و "علی تفرشی" حضور دارند.

این موسیقی _ نمایش هم زمان با هفته دفاع مقدس از چهارم تا دوازدهم مهر ماه در تالار وحدت همه شب اجرا می شود.

منبع : ایرنا