تبیان، دستیار زندگی
در ادامه هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس از ساعت 19:15 در ورزشگاه آزادی و در حضور 8 هزار تماشاگر به مصاف تیم ملوان انزلی رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس و امتیاز گیری بی حاصل!


در ادامه هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس از ساعت 19:15 در ورزشگاه آزادی و در حضور 8 هزار تماشاگر به مصاف تیم ملوان انزلی رفت که این بازی با نتیجه  یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.کریم انصاری‌فرد در دقیقه 56 با یک ضربه فنی از داخل محوطه جریمه برای پرسپولیس گلزنی کرد.


پرسپولیس - ملوان

پرسپولیس در روز 15 اردیبهشت باید در فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان برود و سرخ‌پوشان با یک برد و روحیه مناسب راهی فینال شدند.

احمد صالحی داور مسابقه به جواد شیرزاد و پژمان نوری از ملوان و عادل کلاه‌کج، امیرحسین فشنگچی و رضا حقیقی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

با این برد پرسپولیس 50 امتیازی شد و در رده ششم جدول باقی‌ ماند و ملوان 40 امتیازی همچنان یازدهم است.

* پرسپولیس: نیلسون، رضا نورمحمدی،‌ سید جلال حسینی، محمد خانزاده،‌ رضا حقیقی،‌ امیرحسین فشنگچی، محمد نوری، عادل کلاه‌کج،‌ غلامرضا رضایی (از دقیقه 46 ولادتکو)،‌ کریم انصاری‌فرد (از دقیقه 79 مهرزاد معدنچی) و محمد قاضی(از دقیقه 46 هادی نوروزی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

* ملوان انزلی: سرگی پاشنکو، هادی تامینی، بابک پورغلامی (از دقیقه 67 محمد حیدری)، احمد آهی، حسین بادامکی، پژمان نوری، مازیار زارع، جواد شیرزاد، عزیز معبودی، محمد نزهتی و سعید یوسف‌زاده (از دقیقه 81 سعید عزت‌الهی)

سرمربی: محمداحمدزاده

احمد زاده: ملوان بچه سرراهی شده است

سرمربی تیم فوتبال ملوان در نشست بعد از بازی این تیم مقابل پرسپولیس به شدت از مالک این باشگاه انتقاد کرد و گفت: آقایان وعده وعید دادند و تیم را ناگهان رها کرده و رفتند. من می گویم اگر کاری نمی‌توانیم بکنید پس حرف نزنید.

محمد احمدزاده در خصوص اینکه چه برنامه ای برای فصل آینده دارید گفت: فکر می کنم بازی پایاپایی بود تیم پرسپولیس از موقعیتش بهتر بازی کرد اما ما کاملا توپ را در اختیار داشتیم و به حقمان که یک امتیاز بود نرسیدیم.

وی افزود: قبول دارم ما تنها یک موقعیت داشتیم و آن هم توسط دروازه بان پرسپولیس به خوبی مهار شد اما تیم ما کامل نبود و اگر این نفرات بودند بهتر بازی می کردند. شما امسال را نگاه کنید این همه وعده وعید داده شد اما هیچ کدام جنبه عملی پیدا نکرد. همه اهداف امسال فراموش شد آن وقت شما به فکر سال آینده هستید؟

وی گف: همین الان مسئول و مالک باشگاه هدفگذاری هایش را فراموش کرده تیمی که پشتوانه مردمی داشته و مردم در سراسر کشور عاشق آن هستند همانند بچه سرراهی با آن برخورد می شود. من متاسفم که مردم واقعا برای آقای هدایتی سنگ تمام گذاشتند ایشان چند بار در ورزشگاه دور افتخار زدند ولی با او این گونه برخورد می کنند.

احمدزاده با تاکید بر اینکه چه کاری باید می شد که نشد گفت: چه کاری باید در ملوان می شد که نشد؟ چرا می آیند یکباره تیم را می گیرند و بدون حل مشکلات مالی آن را رها می کنند هدف چه بوده من نمی دانم. آنها می خواستند استادیوم را سرپوشیده کنند اما من می گویم آقا ! شما که نی توانی کاری کنی حرف نزن.

خبرنگاری به احمدزاده گفت که درودگر اعلام کرده است باید کمیته فنی تشکیل می دادم تا اشکالات فنی تیم برطرف می شد. احمد زاده در خصوص این موضوع اظهار داشت: خیلی اتفاقات باعث موفقیت یک تیم می شود اما مهتمرین آن که تا به امروز به آن رسیدگی نشد مشکلات مالی بود.

وی با بیان اینکه تا به امروز تنها 38 درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شده گفت: 99 درصد بازیها تمام شده اما هنوز بازیکنان و کادر فنی طلبکارند. آیا این تیمداری است؟ با این تیم این گونه باید برخورد شود؟

احمدزاده گفت: اعتقاد دارم ایشان باید تکلیف خودش را با فوتبال مشخص کند. ما هم مثل شما منتظریم ببینیم اهداف تعیین شده در ابتدای فصل برای ملوان چه اتفاقی برایش افتاد؟ البته ما هم به نوبه خود مقصریم اما آن چیزی که همه تیمها را به هدفشان می رساند حمایت مالی است آن هم در این سطح مسابقات که متاسفانه در این فصل انجام نشد و تیم به این صورت رها شد.

خبرنگاری به احمدزاده گفت که درودگر اعلام کرده است باید کمیته فنی تشکیل می دادم تا اشکالات فنی تیم برطرف می شد. احمد زاده در خصوص این موضوع اظهار داشت: خیلی اتفاقات باعث موفقیت یک تیم می شود اما مهتمرین آن که تا به امروز به آن رسیدگی نشد مشکلات مالی بود.

سرمربی تیم فوتبال ملوان ادامه داد: من به تیمم اعتقاد داشتم اما نباید ما به بیراهه برویم الان کمیته فنی تشکیل می شد که چه اتفاقی بیفتد. دو بازی به انتهای لیگ مانده که نتیجه آن تاثیری روی جایگاه ملوان نداشت. این کمیته چه کمکی به ما می کرد.

پرسپولیس - ملوان

وی با بیان اینکه آقای درودگر بازی را به سمت دیگری برده گفت: به نظر من تیم ما در نیم فصل دوم بد نتیجه گرفت اما کیفیت بازیهایمان خوب بود و من مطمئن بودم اگر شرایط بهتر بود نتایج بهتری می گرفتیم. البته گروههای مختلف می توانند به موفقیت تیم کمک کنند ولی فوتبال  به یک تا 10 نفر بستگی ندارد. خیلی عوامل باید باشد که مهمترین آنها مسائل مالی است.

سرمربی ملوان با اشاره به اینکه روی صحبت هایش صادق درودگر نیست بلکه مالک باشگاه ادامه داد: کسی نمی تواند بگوید احمدزاده بازیکن ساز نیست. من در این سالها بازیکنان بزرگی را به ملوان معرفی کردم. سازندگی کار ملوان است و کسی نمی تواند جدیدا بیاید و چنین سیاستی را بگذارد. سالهای سال ملوان به بازیکن سازی معروف بوده است و سازندگی مال ملوان است. این موضوع ثابت شده و آقایان آن را به نام خود تمام نکنند.

احمدزاده بار دیگر تاکید کرد: در انزلی ما مشکل سازندگی نداشتیم بلکه مشکل ما سرمایه گذاری بود. شما فکر می کنید ما احتیاج به راهبر داشتیم. ملوان اینقدر آدم دارد که به اندازی کافی راهبری کند  ملوان نیاز به حل مشکلات مالی دارد و یکی باید بیاید این مشکلات را حل کند. من می توانم به صراحت بگویم اصلی ترین مشکل ملوان در امسال و سالهای گذشته مشکل مالی بوده است. شما این مشکل را حل کنید و بعد ببینید چند جوان از این تیم به تیمهای بزرگ معرفی می شود.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: می آیند و در میانه راه ملوان را رها می کنند من 4 سال پیش هم در خصوص یکی دیگر از مالکان باشگاه گفته بودم که آنها نمی توانند به تیم کمک کنند اما متهم شدم ولی آخر سال نشده آن مالکان تیم را رها کردند.

احمدزاده گفت: مجموعه جدید هم آمد و وعده وعید داد و رفت. ما از مسئولان و مالک باشگاه تقاضا داریم هدف خود را برای مردم روشن کنند. این حق ملوان و مردمش نیست که این گونه به آنها  بازی شود. مردم انزلی هم فوتبال فهم هستند و هم عاشق فوتبال. ملوان در پوست و گوشت و خون آنهاست و بهتر است آقایان این گونه با آنها برخورد نکنند.

یحیی گل محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا از علی کریمی در این دیدار استفاده نکردید گفت: من قصد داشتم حداقل 30 دقیقه از کریمی در این بازی استفاده کنم اما در صحبتی که روز یکشنبه با خود کریمی داشتم عنوان کرد که نمی خواهد برابر ملوان بازی کند چرا که از مصدوم شدن می ترسد. کریمی می خواهد با تمام توانش در دیدار برابر سپاهان به میدان برود

یحیی گل محمدی: مشکلات را به حداقل می رسانیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس سه امتیاز دیدار برابر ملوان را برای روحیه بخشیدن به تیمش برابر دیدار برابر سپاهان در فینال جام حذفی موثر دانست و گفت: با وجود مصدومانی که داشتیم در نیمه دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشتیم و توانستیم به سه امتیاز این بازی که استحقاقش را داشتیم دست پیدا کنیم.

یحیی گل محمدی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر ملوان بندرانزلی ضمن بیان این مطلب افزود: حریف ما در بازی امروز با سیستم دفاعی به میدان آمده بود و این کار را برای ما مشکل کرده بود. ما در شرایط مسابقه نبودیم و همین امر هم باعث شده بود که تماشاگران استقبال زیادی نکنند. در نیمه اول دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش نگذاشتند اما ما در نیمه دوم با تغییر سیستمی که دادیم توانستیم به گل برسیم و چند موقعیت خوب دیگر هم برای گلزنی ایجاد کنیم.

وی افزود: در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم چرا که سه امتیاز خوب و روحیه بخشی را به دست آوردند و حالا می توانیم با شرایط بهتری به مصاف سپاهان در دیدار فینال جام حذفی برویم. ملوان هم در این دیدار موقعیت خاصی نداشت و در مجموع گرفتن سه امتیاز حق پرسپولیس بود.

پرسپولیس - ملوان

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد بازی کردن هادی نوروزی و قهر محمد قاضی در بین دو نیمه و پس از تعویض شدنش گفت: با هادی نوروزی صحبت کرده بودیم و مشکل حل شد. از وقتی هادی به میدان رفت شرایط تیم ما بهتر شد و توانستیم به گل برسیم. در مورد محمد قاضی هم باید بررسی بیشتری انجام بدهیم و ببینیم دلیل این کار او چه بوده است. قاضی بازیکن با شخصیتی است و برایم عجیب است که دست به چنین حرکتی زده است.

وی مصدومیت برخی بازیکنان را در عملکرد نه چندان مطلوب تیمش بی تاثیرندانست و گفت: ما برای این بازی چهار - پنج بازیکن اصلی مان را در اختیار نداشتیم و همانطور که گفتم از شرایط مسابقه دور بودیم. ضمن اینکه براساس تمریناتی که انجام داده بودیم قرار بود با سیستم دیگری در دیدار برابر ملوان بازی کنیم که شب قبل از مسابقه این سیستم به خاطر مصدومانی که داشتیم تغییر کرد.

یحیی گل محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا از علی کریمی در این دیدار استفاده نکردید گفت: من قصد داشتم حداقل 30 دقیقه از کریمی در این بازی استفاده کنم اما در صحبتی که روز یکشنبه با خود کریمی داشتم عنوان کرد که نمی خواهد برابر ملوان بازی کند چرا که از مصدوم شدن می ترسد. کریمی می خواهد با تمام توانش در دیدار برابر سپاهان به میدان برود. به همین خاطر توافق کردیم که در دیدار با ملوان کریمی در فهرست پرسپولیس نباشد تا برای دیدار با ملوان اماده شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نقاط ضعف تیمش در دیدار برابر ملوان را پذیرفت و در پاسخ به این پرسش که چرا پرسپولیس برابر سیستم تدافعی حریفان حربه ای برای بهتر شدن و به گل رسیدن ندارد گفت: نکته درستی است. ما این مشکل را در ابتدای لیگ به شکل دیگری داشتیم و نیمه اول خوب بودیم و نیمه دوم عملکرد خوبی نداشتیم اما الان در نیمه دوم بهتر بازی می کنیم. باید تمام تلاشمان را بکنیم تا در آینده این مشکلات را به حداقل برسانیم.

بهمن اسدی
بخش ورزشی تبیان