تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون فوتبال بعد از نشست روز دوشنبه هیات رییسه این فدراسیون با وزیر ورزش وجوانان گفت: در این نشست وزیر حمایت خود را از تیم ملی فوتبال در راه صعود به جام جهانی اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان:لیگ قطعا16 تیمی می شود


رییس فدراسیون فوتبال بعد از نشست روز دوشنبه هیات رییسه این فدراسیون با وزیر ورزش وجوانان گفت: در این نشست وزیر حمایت خود را از تیم ملی فوتبال در راه صعود به جام جهانی اعلام کرد.

علی کفاشیان به خبرنگاران افزود:در جلسه ای که با وزیر ورزش وجوانان داشتیم الکترونیکی کردن سیستم فروش بلیت ورزشگاه آزادی در یک دوره سه ماهه، بالابردن کیفیت لیگ برتر ودسته یک و افزایش سطح آن بحث شد و محمد عباسی نیز حمایت خود را از تیم ملی با توجه به اهمیت مسابقات انتخابی جام جهانی اعلام کردوقرارشد که در فاصله 45 روز مانده تا این رقابت ها وزارت وقت بیشتری را برای تیم ملی بگذارد.

علی کفاشیان

وی درباره صحبت های صورت گرفته در خصوص 16 یا 18تیمی شدن لیگ برتر درسال آینده در حضور وزیر گفت: وزیر تصمیم را برعهده هیات رئیسه گذاشت، اما تا پایان لیگ تصمیم خاصی نخواهیم گرفت، چرا که این مسئله از قبل مشخص شده و16 تیمی شدن را به باشگاه ها اعلام کرده بودیم.

به گفته وی، تبانی درلیگ دسته اول هم، بحثی است که کمیته انضباطی امروز اسناد آن را بررسی می کند و مجموعه ای از عوامل در تبانی بوده که کمیته انضباطی رای خود را صادر می کند.

کفاشیان ادامه داد: در باره تیم شهرداری تبریزهم امکان دارد، هر رایی داده شود این تصمیمی است که کمیته انضباطی می گیرد. ما کمیته استیناف را تشکیل دادیم. کمیته اخلاقی هم اسناد را دیده است.بنابراین برای اینکه رای قاطع بدهیم و دیگر نیازی به تجدید نظر نباشد با سه کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق تصمیم نهایی گرفته می شود. این رای طی یکی - دو روز آینده اعلام خواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال در باره فعالیت کمالوند در لیگ در حالیکه گفته می شود وی در این تبانی و اتفاقات قبلی هم دخیل بوده است، گفت: اجازه دهید کمیته انضباطی تصمیم بگیرد.

وی همچنین در باره شایعات منتشره مبنی بر فشار بر فدراسیون برای پیگیری نکردن تبانی گفت:

چنین چیزی نیست وظیفه ما این است که صحبت های حامیان را هم بشنویم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآورشد: پیش از این با توجه به اسناد موجود تبانی محرز نبود، اما الان ظاهرا اسناد دیگری ارایه شده است.

کفاشیان در باره نهایی شدن قرارداد فدراسیون فوتبال با هواپیمایی آسمان اظهار کرد: امروز تفاهم نامه را نهایی می کنیم.ازآنها متشکرم که حمایت می کنند تا بهانه ای برای نرفتن به جام جهانی نباشد. تمام پروازها تا پایان جام جهانی و جام ملت های آسیا برعهده این شرکت است.

کفاشیان درباره صحبت های کی روش مبنی بر اینکه نگران قطری های نباشید شاید عوامل آنها در فدراسیون خودمان باشند، عنوان کرد: این نظر شخصی است و شاید اطلاعاتی داده شده که نادرست است. اینها را کنار بگذاریم. اکنون باید از وی حمایت کنیم تا تیم به جام جهانی برود. اگر این اتفاق رخ نداد بعد به ما حمله کنید.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره داورسنگاپوری عنوان کرد: ما نامه نوشتیم اما آنها گفتند همین داور باید باشد. درست نیست بیشتر از این بحث کنیم.

کفاشیان -فدراسیون

کفاشیان در خصوص بحث های مالی مطرح شده از سوی کی روش گفت: مسائل مالی زیاد ارزشی نداشت که در این جلسه با وزیر در میان بگذاریم. وقت بیشتری لازم است تا مشکلات ریز را با وزیر مطرح کنیم اما همین که دست شان بالای سرماست و حمایت می کند خوب است. این حمایت را برای بازی آینده تیم ملی می خواهیم البته حمایت مالی هم جزو حمایت های وزیر است.

کفاشیان در باره نهایی شدن قرارداد فدراسیون فوتبال با هواپیمایی آسمان اظهار کرد: امروز تفاهم نامه را نهایی می کنیم.ازآنها متشکرم که حمایت می کنند تا بهانه ای برای نرفتن به جام جهانی نباشد. تمام پروازها تا پایان جام جهانی و جام ملت های آسیا برعهده این شرکت است. تبلیغی روی پیراهن نخواهیم داشت اما از فضایی که داریم استفاده می کنیم.

دکتر محمد عباسی در این نشست با اشاره به مواردی که دررابطه با برگزاری لیگ برتر با حضور 16 یا 18 تیم مطرح است ، از اعضای هیات رییسه فدراسیون خواست تا با بررسی دقیق موضوع از جوانب مختلف ، تصمیمی را اتخاذ کنند که منفعت فوتبال ملی و باشگاهی کشور را به همراه داشته باشد.

همچنین دراین نشست با توجه به حساسیت مسابقه های باقی مانده تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام جهانی مقرر شد ، با تمام توان و ظرفیت های موجود ، تمام ارکان ورزش در حمایت از تیم ملی یکصدا و یکدل در این راه حرکت کنند .

بخش ورزشی تبیان