تبیان، دستیار زندگی
محسن هاشمی رفسنجانی، بزرگ‎ترین فرزند آقای هاشمی در بخشی از گفت‌وگوی خود با هفته نامه پنجره در پاسخ به این سوال كه در زمان مدیریت شهرداری آقای احمدی‎نژاد بین شما كه مدیرعامل مترو بودید و ایشان مشكلی ایجاد نشده است؟ گفت:نه اصلا. رابطه من و آقای احمدی‎نژاد ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی‌نژاد نامه خودش را هم رد می‌کند


محسن هاشمی رفسنجانی، بزرگ‎ترین فرزند آقای هاشمی در بخشی از گفت‌وگوی خود با هفته نامه پنجره در پاسخ به این سوال كه در زمان مدیریت شهرداری آقای احمدی‎نژاد بین شما كه مدیرعامل مترو بودید و ایشان مشكلی ایجاد نشده است؟ گفت:نه اصلا. رابطه من و آقای احمدی‎نژاد بسیار خوب بود و ایشان تعامل بسیار خوبی با مترو داشت و مشكلی با ایشان نداشتیم.

احمدی نژاد

به گزارش تبیان به نقل از تابناک،روزی كه احمدی‎نژاد بنا داشت از شهرداری به دولت برود، من خدمت ایشان رفتم و استعفای خودم را به ایشان دادم. نظرم این بود كه با توجه به فضای انتخابات، مترو كسی را نیاز دارد كه با دولت بعدی نیز هماهنگ‎تر باشد ولی ایشان استعفای بنده را نپذیرفت. بعد از آن‎ آقای قالیباف شهردار تهران شد كه بعد از اینكه دوباره استعفای خودم را به ایشان دادم، گفت صبر كنید برنامه‎‎های من مشخص شود. بعد از مدتی با استعفای من مخالفت كرد و حكم مرا تمدید كرد. بعد از اینكه حاج آقا در انتخابات ثبت‎نام كرد، احمدی‎نژاد برخوردهایش را با حاج آقا شروع كرد.

من یكی از مدیرانی بودم كه در زمان شهرداری ایشان در مسائلی نظیر مونوریل با ایشان مخالفت می‎كردم ولی هیچ‎وقت بنای بركناری من را نداشت.در زمان شهرداری ایشان، من نامه‎‎های مترو را كه آقای احمدی‎نژاد امضا می‎كرد برای آقای خاتمی می‎بردم و آنها را تبدیل به پول می‎كردم؛ ولی در زمان ریاست‎جمهوری آقای احمدی‎نژاد دچار مشكل بودیم! خاطرم هست كه ایشان در روز‎های آخر شهرداری یك نامه به دولت نوشت و از دولت تقاضای كمك كرد.

یكی از این مصوبات كمك یك میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی به مترو بود؛ ولی با وجود اینكه این قانون چندبار در مجلس تصویب شد و نهایتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، دولت با آن خیلی بد برخورد كرد و حاضر به اجرای آن نشد

بعد از چند ماه در مسند رئیس‎جمهوری مامور بررسی نامه دوران شهرداری خود شده بود ولی جالب اینجا بود كه با نامه درخواست خودش مخالفت كرد؛ چون دیگر در آن زمان شهردار آقای قالیباف بود.وی می‌افزاید: آقای قالیباف مصوبات خوبی را از مجلس گرفت. یكی از این مصوبات كمك یك میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی به مترو بود؛ ولی با وجود اینكه این قانون چندبار در مجلس تصویب شد و نهایتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، دولت با آن خیلی بد برخورد كرد و حاضر به اجرای آن نشد.

به همین دلیل من تصور كردم بهتر است كمی عقب بنشینم كه شاید این بودجه به مترو تزریق شود و مترو آسیب نبیند. من هم از مترو فقط یك خط عقب‎تر آمدم و از مدیرعاملی به هیات مدیره شركت مترو رفتم.

بخش سیاست تبیان