تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت در رابطه با حضور جلیلی در انتخابات گفت: من حدود سه هفته پیش با جلیلی صحبت کردم اما وی گفت که من وارد انتخابات نمی‌شوم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مذاکره دبیر ستاد ائتلاف سه‌گانه با جلیلی


رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت در رابطه با حضور جلیلی در انتخابات گفت: من حدود سه هفته پیش با جلیلی صحبت کردم اما وی گفت که من وارد انتخابات نمی‌شوم.

به گزارش تبیان به نقل از تابناک،حسین مظفر در نشست امروز خود در دانشگاه تربیت مدرس اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران در مقابل مکتب لیبرالیسم در غرب و کمونیسم در شرق توانست ایجاد شد و توانست گفتمان خود را اعلام و از آن نیز دفاع کند.

مظفر

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه انقلاب اسلامی تلفیقی از جمهوریت و اسلامیت است افزود: البته مقبولیت نظام نیز از مردم است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط داخلی کشور بسیار حساس است ادامه داد: اکنون میان اصولگرایان و اصلاح طلبان شاخه های مختلفی ایجاد شده که اگر این وضعیت مدیریت نشود، وضعیت مانند همان دورانی می‌شود که افراد دگراندیش قدرت را در دست گرفتند.

مظفر دلیل تشکیل ائتلاف پیشرفت را شرایط حساس نظام و جهان دانست و اظهارداشت: این ائتلاف برای مدیریت جریان اصولگرایی و جلوگیری از تفرقه بین اصولگرایان شکل گرفته است. رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت، انسجام و وفاق اصولگرایی را عاملی برای تشکیل این ائتلاف دانست و به انتخاب اصلح و صالح اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم تا زمانی که اصلح وجود دارد، به دنبال صالح مقبول رفتن حرام است.

وی ادامه داد: در حقیقت اصلح از نظر ائتلاف کسی است که به ارزش‌های نظام نه تنها التزام داشته باشد بلکه اعتقاد نیز داشته باشد و اولین اعتقاد، اعتقاد به نظام ولایی است. رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت در ادامه با بیان اینکه اسلامیت جوهره نظام ما است و مقبولیت کالبد آن تاکید کرد: دین و سیاست هم همین طور است و به همین جهت این دو باید با هم در نظر گرفته شوند.

مظفر با نادرست خواندن اداره کشور با شرایط فعلی به صورت آزمون و خطا اضافه کرد: اعضای ائتلاف تصمیم و التزام دارند که بعد از انتخابات هم با هم همکاری داشته باشند. وی با اشاره به اینکه معیار انتخاب فقط مقبولیت نیست افزود: کسی باید وارد میدان شود که قدرت جذب آرای عمومی را هم داشته باشد.

مظفر با متزلزل خواندن نظرسنجی ها در ایران گفت: زود یا دیر اعلام کردن نامزد نهایی مزایا و معایبی دارد که باید با توجه به آنها نامزد معرفی شود. رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت تعدد کاندیدا را عاملی برای گم شدن اصلح و شعارها عنوان کرد و گفت: البته از طرفی هم تعدد کاندیداها باعث افزایش مشارکت مردم در صحنه می شود.

مظفر با اشاره به اینکه همه به دنبال اصلحی کارآمد و معتقد هستیم گفت: تلاش برای به هم ریختن ائتلاف نشانه این است که این ائتلاف حرکت مثبتی بوده است. وی به جلسات مداوم اعضای ائتلاف با یکدیگر اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست ها مشکلات و چالش ها مورد بحث قرار می گیرد.

فکر اولیه ائتلاف را ولایتی و قالیباف داشتند و بعد نیز حدادعادل با آنان همراه شد. رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت در رابطه با حضور جلیلی در انتخابات گفت: من حدود سه هفته پیش با جلیلی صحبت کردم اما وی گفت که من وارد انتخابات نمی‌شوم

مظفر افزود: اعتقاد داریم این سه نفر اصل شایستگی و توانمندی را دارا هستند لذا یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب، مقبولیت و قدرت جذب آرای عمومی است که به وسیله نظرسنجی توسط دستگاه های معتبر انجام می شود. وی به تفاوت های اعضای ائتلاف در زمینه سلایق و توانمندی ها اشاره کرد و افزود: اعضای ائتلاف پیشرفت در اعتقاد به مبانی تفاوتی با هم ندارند تمامی این اعضا از نظر اعتقاد به ارزش‌ها و مبانی امام راحل و تمکین محض به فرامین رهبری با یکدیگر یکسانند.

حسین مظفر یکی از شعارهای این ائتلاف را تیم‌ و برنامه‌ محوری دانست و گفت: به همین جهت افرادی برای همکاری در آینده شناسایی شده‌اند؛ ائتلاف 3 کارگروه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تشکیل داده‌اند که مسئول گروه اقتصادی، قالیباف، گروه سیاسی، ولایتی و گروه فرهنگی حدادعادل هستند. وی همچنین گفت: ممکن است هر سه این افراد ثبت نام کنند تا نبض جامعه را به دست آوریم و البته نظرسنجی ها ملاک هایی دارد که باید رعایت شود.

مظفر به برگزاری جلسات متعدد ائتلاف با جامعتین اشاره و خاطرنشان کرد: ‌ائتلاف پیشرفت ارتباط وسیعی با جامعتین دارد و تلاش دارد در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با جامعتین در تعارض نباشد.

جلیلی

وی در ادامه با تشریح نقاط ضعف و قوت دولت، تقویت رابطه حاکمیت با بدنه اجتماعی ملت را از جمله نقاط قوت عنوان کرد و گفت: البته نقاط مثبت این دولت در دوره دوم با مبانی زاویه گرفت و این باعث بروز مشکلات شد. وی ادامه داد: یکی از مشکلات دولت، حاشیه سازی است که در مغایرت با مبانی دینی و ارزشهای اسلامی صورت گرفته است. مظفر افزود: ائتلاف پیشرفت نسبت به سایر ائتلاف ها و احزاب در درجه بالاتری قرار دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت به سمت های مختلف افراد حاضر در ائتلاف اشاره کرد و در پاسخ به این سۆال که آیا ائتلاف پیشرفت اقدامی برای پیوستن زاکانی و لنکرانی به ائتلاف کرده اظهارداشت: کسانی که وارد ائتلاف می شوند باید ضمن قبول داشتن ائتلاف، از خود عبور کنند و کف رای را داشته باشند.

مظفر در پاسخ به این سوال که فکر اولیه ائتلاف متعلق به چه کسی است افزود: فکر اولیه ائتلاف را ولایتی و قالیباف داشتند و بعد نیز حدادعادل با آنان همراه شد. رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت در رابطه با حضور جلیلی در انتخابات گفت: من حدود سه هفته پیش با جلیلی صحبت کردم اما وی گفت که من وارد انتخابات نمی‌شوم.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف به نحوی عمل می کند که با نظر جامعتین مغایرت نداشته باشد اظهارداشت: آنها کسی را انتخاب نمی کنند که زمینه رای اجتماعی نداشته باشد. مظفر درباره سخنان اخیر قالیباف درباره فعالیت اقتصادی گفت: بعید است که وی دروغ بگوید؛ فرزند ایشان هم باید نوجوان باشد و به سنی نرسیده که در فعالیت اقتصادی شرکت کند.

تعامل این جبهه با بقیه اصولگرایان کم است و آنها مطلق‌‌انگاری دارند البته این جبهه ادعای اجرای گفتمان امام و انقلاب را دارد اما برای رسیدن به هدف نمی شود تاکتیک ها را فراموش کرد؛ آنها روحیه همکاری برای دفع دشمن مشترک ندارند

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف پیشرفت با اشاره به اینکه هدف ائتلاف مدیریت اصولگرایان برای تقویت گفتمان انقلاب است ادامه داد: اگر کسی وارد عرصه شود که رای وی از آرای ائتلاف بالاتر باشد این سه نفر به نفع وی کنار می روند. وی در پاسخ به این سوال که آیا خروجی قالیباف خواهد بود گفت: ممکن است باشد یا نباشد. وی با اشاره به اینکه ما با فتنه و انحراف پیوندی نداریم تاکید کرد: اعضای ائتلاف پیشرفت هر کدام در مورد فتنه 88 موضع‌گیری داشته‌اند و اقای حدادعادل از همه بیشتر.

مظفر در جواب به این سۆال که نقد شما به جبهه پایداری چیست، گفت: تعامل این جبهه با بقیه اصولگرایان کم است و آنها مطلق‌‌انگاری دارند البته این جبهه ادعای اجرای گفتمان امام و انقلاب را دارد اما برای رسیدن به هدف نمی شود تاکتیک ها را فراموش کرد؛ آنها روحیه همکاری برای دفع دشمن مشترک ندارند.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف پیشرفت با اشاره به هزینه تبلیغاتی ائتلاف خاطرنشان کرد: عدم سواستفاده از بیت المال و به وجود نیامدن سهم خواهی از اصول مهمی است که باید در هزینه کردها مورد توجه باشد.

بخش سیاست تبیان