تبیان، دستیار زندگی
ارتباط و دوستی با دیگران، برای شما، قدرت، اطمینان خاطر و سرخوشی به همراه می‌آورد و فرصت‌های بیشتری را در زندگی روزمره نصبی شما می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نعمت دوستان و همکاران خوب!

نعمت دوستان و همکاران خوب!


ارتباط و دوستی با دیگران برای شما، قدرت، اطمینان خاطر و سرخوشی به همراه می‌آورد و فرصت‌های بیشتری را در زندگی روزمره نصبی شما می‌کند.


اگر می‌خواهید روابط اجتماعی قوی‌تری ایجاد کنید، آدم‌های بیشتری را بشناسید و در نتیجه، دوستان بیشتری داشته باشید، دوستان فعلی بیشتر به شما اعتماد کنند و روابط صمیمانه‌تری با آن‌ها برقرار کنید، تلاش‌های زیادی کرده‌اید و وارد گروه‌های اجتماعی مختلفی شده‌اید، اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، این پنج نکته ساده، اما مهم را هم در روابط خود رعایت کنید و مطمئن باشید كه اوضاع بهتر خواهد شد.

دل‌زنده باشید

دوستان شما، دغدغه‌ها و مشکلات شخصی زیادی دارند و قرار نیست هر وقت با آن‌ها روبرو می‌شوید یا تماس برقرار می‌کنید، تبدیل به «گوش»ی شوند که باید داستان همه گرفتاری‌ها، شکست‌ها، تنش‌ها یا حقوقی که از شما ضایع شده را بشنوند!

سعی کنید شخصیتی پر انرژی داشته باشید. با شوخی‌های دست اول منحصر به خودتان، شخصیتی گشاده رو و شاد را به جمع معرفی کنید، این کار هم به بهبود روحیه شما کمک می‌کند، و هم شما را با دوستانی جدید آشنا می‌کند که می‌توانند هنگام عبور از مسیر مشکلات روزمره‌ای که در زندگی همه وجود دارد، با روش‌هایی بهتر، همراهتان باشند.

دوستان شما، دغدغه‌ها و مشکلات شخصی زیادی دارند و قرار نیست هر وقت با آن‌ها روبرو می‌شوید یا تماس برقرار می‌کنید، تبدیل به «گوش»ی شوند که باید داستان همه گرفتاری‌ها، شکست‌ها، تنش‌ها یا حقوقی که از شما ضایع شده را بشنوند!

گوش کنید، قرار نیست همیشه شما حرف بزنید!

بگذارید دوستان و همکاران‌تان هم گاهی در مورد دیدگاه‌ها، عقاید، نظرات، دغدغه‌ها، ترس‌ها و موفقیت‌ها و شکست‌هایشان با شما صحبت کنند، کمی تحمل، سکوت و شنیدن و همراهی، چیزی است که شما را دوست خوب دیگران می‌کند. البته اگر متوجه شدید که در زمینه عنوان سختی‌ها و ناملایمات زندگی، زیاده‌روی می‌کنند، خواندن نکته اول همین مطلب را به آن‌ها توصیه کنید!

خسیس نباشید، وقتی دوست جدیدی پیدا کرده‌اید!

چرا گاهی وقتی دوست جدیدی پیدا کرده‌اید، او را از بقیه دوستان خود مخفی می‌کنید؟ نباید بترسید که او از گروه دوستان شما خوشش نیاید با برعکس، دوستان قدیمی، شما را از معاشرت با او منع کنند؟ اگر شما گروه دوستی منسجم‌تر و بزرگ‌تری داشته باشید، مطمئن باشید که اوقات خوش بیشتری خواهید داشت، پس نگران اتفاقات بدی که هنوز نیفتاده‌اند نباشید.

نعمت دوستان و همکاران خوب!

زبان به دهان بگیرید

در مورد اسرار یکی از دوستان خود، با بقیه صحبت نکنید، معمولاً چنین مسائلی، دوباره به گوش دوستی که درباره او رازداری نکرده‌اید، می‌رسد و شما صمیمیت و اعتماد او را از دست خواهید، از طرف دیگر، بقیه افرادی هم که شنونده داستان‌های ممنوعه شما بوده‌اند، دیگر اطمینان کمتری به شما خواهند داشت و در نتیجه، شما بازنده مطلق خواهید شد!

معاشرتی افتخار آمیز

در گروه دوستی، به دوستان تان این اطمینان را بدهید که معاشرت با آن‌ها برای شما افتخار آمیز است. مهم نیست که این موضوع را دائم به زبان بیاورید و لازم هم نیست كه تن به کارهایی بدهید که از آن‌ها ناراضی هستید.

خوش قولی، از خود گذشتگی‌های کوچک، کمک به آن‌ها در شرایط سخت و در دسترس بودن شما، باعث می‌شود که آن‌ها شما را مهم‌ترین دوست خود بدانند.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: SPYP61_

برگرفته از انجمن: روانشناسی

مطالب مرتبط:

آموزش دوست یابی!

چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

دوست خوب یعنی این...

دوستی، مثل چای است

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن