تبیان، دستیار زندگی
بر خلاف تصور برخی، برای تغییر دكوراسیون منزل نیاز به هزینه های سنگین و گزاف نیست. راه های زیادی وجود دارد كه با انجام آن ها می توان خانه ای زیبا و دلنشین ساخت؛ حتی با استفاده از وسائل ظاهراً بیهوده و دور ریختنی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر خانه‌تان تکراری شده....


بر خلاف تصور برخی، برای تغییر دكوراسیون منزل نیاز به هزینه‌های سنگین و گزاف نیست. راه‌های زیادی وجود دارد كه با انجام آن‌ها می‌توان خانه‌ای زیبا و دلنشین ساخت؛ حتی با استفاده از وسائل ظاهراً بیهوده و دور ریختنی.

اگر خانه تان تکراری شده....

- برای زیبا و صمیمی جلوه نمودن اتاق نشیمن، مبلمان را در فاصله‌های نزدیك به هم قرار دهید.

- از پارچه‌های رنگی ندوخته و بلند به جای پرده اتاق یا رومبلی استفاده نمایید.

- برای روشنایی اتاق به جای نصب لوسترهای بزرگ از تعدادی لامپ هالوژن و شمع استفاده كنید. تعدادی شمع در اشكال مختلف جمع آوری كنید و در كنار پنجره و روی میز و یا آشپزخانه قرار دهید.

- از پارچه‌های ساده و بی‌استفاده با كمك روبان و پارچه‌های رنگی می‌توانید زیبا‌ترین پرده آشپزخانه یا رومیزی را تهیه كنید.

- اگر قصد تعویض مبلمان اتاق نشیمن را دارید از خرید مبلمان بزرگ و تیره خودداری كنید. مطمئنا گذاشتن یك مبل راحتی یا كاناپه با طرحی متفاوت در گوشه اتاق زیبا و شكیل‌تر از قراردادن چندین دست صندلی و مبل است.

- اشیای قدیمی را دور نریزید. با انداختن یك رومیزی رنگی روی چهارپایه‌های چوبی قدیمی می‌توانید بهترین میز عسلی (میز كنار مبل) را داشته باشید.

- عكس‌هایتان را در آلبوم تلمبار نكنید. برخی از آن‌ها را قاب كنید و روی میز یا بوفه قرار دهید این گونه هم خاطرات دلنشین یادآوری می‌شود و هم اتاق جلوه‌ای زیبا پیدا می‌كند.

تمامی مجسمه و اسباب زینتی را نباید از مغازه‌های لوكس فروشی تهیه كرد. گاهی مجسمه‌های كاغذی و كاردستی‌های كودكان زیبا‌تر از مجسمه‌های خراطی شده است

- اگر جای اضافه برای گذاشتن كتابخانه دیواری ندارید یك گوشه اتاق را از كف تا سقف قفسه بزنید كه  جایی باشد برای كتاب، CD، آباژور، گلدان و حتی اثاثیه غیرضروری.

- الزاما تمامی مجسمه و اسباب زینتی را نباید از مغازه‌های لوكس فروشی تهیه كرد. گاهی مجسمه‌های كاغذی و كاردستی‌های كودكان زیبا‌تر از مجسمه‌های خراطی شده است.

بخش محیط زندگی تبیان


منبع : جام جم سرا

مطالب مرتبط :

دکوراسیون حرفه ای در خانه

متضادهای زیبا

خانه‌های گرم برای روزهای سرد

مکان های جادویی برای لوازم اضافی

11 نکته درباره کاغذ دیواری ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.