تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به آخرین وضعیت این تیم برای راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل در تشریح شرایط این تیم گفت سرنوشت تیم ملی در اختیار خودمان است و اگر همدل و متحد باشیم می توانیم به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل صعود کنیم. ما این شانس را دا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارلوس کی‌روش:

تمام آرزوهایمان در دستان خودمان است


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به آخرین وضعیت این تیم برای راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل در تشریح شرایط این تیم گفت سرنوشت تیم ملی در اختیار خودمان است و اگر همدل و متحد باشیم می توانیم به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل صعود کنیم. ما این شانس را داریم که به صورت مستقیم راهی برزیل شویم اما تاکید می کنم که تیم ملی حتما به مرحله پلی آف خواهد رسید.

کی روش

کارلوس کی روش در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از مدتی که به ایران آمدم و آنالیز اولیه‌ای نسبت به شرایط داشتم همان ابتدای کار یادآوری کردم که همه باید هوشیار باشیم. من همان موقع تاکید کردم سفر ما به جام جهانی از سال 2014 شروع نمی شود بلکه باید از سال 2011 شروع کنیم و با روحیه جنگ جویانه جلو برویم.

وی افزود: ولی متاسفانه به خاطر تجربه بین المللی در این دو سال فرصت ارزشمندی را از دست دادیم. ما الان در شرایطی هستیم که برای همه چیز می جنگیم. سه مسابقه پیش رو برای ما بازی مرگ و زندگی است یا همه چیز را به دست می آوریم یا همه چیز را از دست خواهیم داد.

کی روش به اتفاقات خارج از زمین در تیم ملی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به خاطر برخی اتفاقات و اشتباهاتی که ایجاد شد نتوانستیم از فرصت هایمان استفاده کنیم. یک سری اتفاقات خارج از زمین رخ داد که ما را از هدفمان دورتر کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بار دیگر از اهالی فوتبال خواست تا همدل و متحد باشند.

وی تاکید کرد: ما باید آماده باشیم و دست به دست هم بدهیم تا از پس بازی های پیش رو بر بیاییم. این همان چالش بزرگی است که پیش رو داریم و اگر همدل باشیم می توانیم به آن برسیم.

کی روش تاکید کرد: تمام آرزوهایمان در دستان خودمان است و اگر متحد و همدل کنار هم باشیم به این هدف می رسیم. در آسیا هنوز 10 تیم برای 4 سهمیه صعود به جام جهانی می جنگند. به جز ژاپن تمامی تیم ها این شانس را دارند که به جام جهانی بروند با این حساب پیغام من برای شما این است که برای رسیدن به این هدف باید همدل باشیم. همه باید آماده باشند تا در بیرون و درون زمین برای ایران بجنگند. ما باید محکم باشیم و ایمان داشته باشیم که به هدفمان برسیم.

سرمربی تیم ملی همچنین از برنامه ریزی تیم ملی برای 3 بازی آینده مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی خبر داد و گفت: تمام برنامه ریزی ها برای این سه بازی با تک تک جزئیاتش و حتی مراحل رفت و امد انجام شده است ما فقط منتظر روز اول شروع اردوی تیم ملی هستیم.تا شروع خوبی برای 3 بازی آینده داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی به انتقاداتی که از میزان مرخصی‌هایش می‌شود، اشاره کرد یادآور شد: به عنوان مثال صحبت و مسئله‌ای سفارشی و گزینشی که در یکی از تلویزیون‎‌ها مطرح شد، درباره مرخصی‌های من بود. در این گزارش مشخص بود که این مسئله برای این مطرح شده که به تیم ملی و به من ضربه بزند.

کی‌روش به طعنه ادامه داد: بعد از 33 سال تجربه کاری در فوتبال نیازی ندارم که بروم بیرون و ببینم باد می‌آید یا نه. من از جهت حرکت برگ درختان متوجه می‌شوم که آیا باد می‌وزد یا خیر و حتی می‌توانم جهت حرکت باد را تشخیص بدهم.

کی روش

کی‌روش در ادامه به تصمیم فیفا برای انتخاب داور سنگاپوری دیدار ایران و قطر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فیفا همان داوری که در بازی با کره جنوبی من و مسعود شجاعی را اخراج کرد و گزارش نامتعارفی بعد از بازی داده بود، را انتخاب کرده است. انتخاب این داور سنگاپوری برای بازی با قطر عواقب بدی می‌تواند برای ما داشته باشد.

سرمربی تیم ملی افزود: تجربه بین المللی من می‌تواند کمک حال فوتبال ایران باشد. واقعا این مسائل در فوتبال جهانی رخ نمی دهد که یک داور بعد از دو بازی، دوباره قضاوت کند. شما می‌توانید تصور کنید داوری که نانی را در بازی منچستریونایتد اخراج کرد، بازی بعدی هم انتخاب شود؟

"هنوز راجع به داوری بازی با کره جنوبی پرونده ما در فیفا باز است. آیا می‌توانید تصور کنید همان داور دوباره برای ما انتخاب شده است؟" کی‌روش با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: می‌خواهم به مسئله‌ای اشاره کنم که شما از آن مطلع نیستید. برای بازی بسیار مهم ایران و کره جنوبی، فیفا داوری از سنگاپور انتخاب کرد. فیفا توقع داشت که چه تعداد تماشاگر به استادیوم خواهند آمد؟ داور از کشوری انتخاب شد که میانگین تماشاگر در آن 962 نفر است. اگر روزنامه‌های سنگاپوری را مطالعه کنید متوجه می‌شوید بازیکنان باشگاهی در این کشور جلوی در خانه‌های مردم می‌روند و از آنها خواهش می کنند به استادیوم بیایند!

وی افزود: البته ما شانس برنده شدن مقابل تیم کره جنوبی را داریم چون کارت های دیگری داریم و آن را به موقع رو خواهیم کرد.

کارلوس کی روش در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از مدتی که به ایران آمدم و آنالیز اولیه‌ای نسبت به شرایط داشتم همان ابتدای کار یادآوری کردم که همه باید هوشیار باشیم. من همان موقع تاکید کردم سفر ما به جام جهانی از سال 2014 شروع نمی شود بلکه باید از سال 2011 شروع کنیم و با روحیه جنگ جویانه جلو برویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بازیکنانی که از بازی ملی خداحافظی کرده و یا تصمیم به خداحافظی از تیم ملی دارند گفت: وظیفه من نیست که عقیده بازیکنانی که از فوتبال  ملی خداحافظی کرده و یا می خواهند خداحافظی کنند را عوض کنم وظیفه من این است که بازیکنانی را که انتخاب کرده ام کاملاً آماده و متعهد برای خدمت به تیم ملی کنم.

وی در خصوص انتقاداتی که از کادر فنی تیم ملی می شود گفت: من با رویی بازی آماده شنیدن انتقادات هستم چون شنیدن انتقادات از کادر فنی وظیفه من است و باید از  انتقاداتی که مثبت و سازنده هستند استفاده کنم. در حال حاضر فقط باید تمرکز خود را بر روی سه بازی آینده تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی قرار دهیم.

کارلوس کی روش در ادامه نشست  خبری خود درباره اینکه چرا با باشگاه ها تعامل خوبی ندارد در حالی که ابتدای حضورش در ایران چنین تعاملی برقرار بود خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با مربیان لیگ برتری داشتم می خواستم متوجه نظرات آنها درباره فوتبال ایران شوم. دلیل آن هم این بود که به درک بهتری از آینده فوتبال ایران برسم. بعد از آن وظیفه من این بود که با توجه به این نظرات و دانش و تجربه خودم بسته ای را برای حرکت رو به جلوی فوتبال ایران فراهم کنم.

کی روش در ادامه خاطرنشان کرد: باز هم تکرار می کنم و به صورت شفاف می گویم تیم ملی ایران حداقل در پلی آف حضور خواهد داشت البته ما هنوز شانس خوبی برای صعود مستقیم به جام جهانی داریم.

کی روش

خبرنگار دیگری از کی روش  درباره احتمال بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی سوال پرسید، وی در پاسخ به این سوال گفت: هنوز نمی دانم چرا تا این لحظه داریم درباره این موضوع صحبت می کنیم. تا جایی که من مطلع هستم این بازیکن بازنشستگی اش را اعلام کرده است و به همین خاطر نمی توانم روی شایعاتی  که از گوشه و کنار برای بازگشتش مطرح می شود توجه کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص انتقاداتی که از وی می شود مبنی بر اینکه کادر فنی تیم ملی رقابت های لیگ برتر و سایر استعدادهایی که در فوتبال ایران وجود دارد را به طور دقیق زیر نظر نمی گیرد، گفت: در دو سال گذشته کادر فنی تیم ملی همه بازیکنان را زیر نظر داشته است. بگذارید برای شما مثالی بزنم. به احتمال فراوان شما خانزاده بازیکن تیم پرسپولیس را می شناسید او بازیکنی است که از لیگ دسته دو به تیم پرسپولیس آمد اما قبل از اینکه به پرسپولیس بیاید ما او را به تیم ملی دعوت کردیم. در واقع این شخص من بود که خانزاده را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد. من می توانم اسامی زیادی را بگویم که در تیم ما تیم علی منصوریان و تیم زیر 19 سال هستند که زمینه حضور آنها در تیم های ملی را من فراهم کرده ام. بازیکنانی ماننده خانزاده، یعقوب کریمی، پیام صادقیان و ...

وی افزود: ما بازیکنان داخلی خود را زیر نظر داریم. بازیکنانی نظیر رضا حقیقی که به عضویت تیم پرسپولیس درآمده اما او پیش از اینکه به پرسپولیس برود به تیم ملی دعوت شده بود. من پس از پایان این نشست از شما دوستان رسانه ای دعوت می کنم که با من به دفتر کار ما بیایید تا شاهد کارهایی باشید که تا به امروز انجام داده ایم.

پس از این صحبت های کی روش خبرنگار دیگری مجدداً بحث حضور رحمتی در تیم ملی را مطرح کرد. سرمربی تیم ملی مجدداً در پاسخ به این خبرنگار گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی راجع به بازیکنی صحبت نمی کنم که رسماً بازنشستگی اش را اعلام کرده است و ما اطلاعات دیگری درباره تصمیم او نداریم. خواهش می کنم حتی یک لحظه وقت را برای شایعاتی که مطرح می شود اتلاف نکنید

وی در خصوص در نظر داشتن بازیکنانی که در فوتبال اروپا شاغل هستند و دقت و وسواسی که کی روش بر روی این بازیکنان دارد ، گفت: یکی از دلایل اصلی که ما بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا را تحت نظر داریم این است که تیم ایران اکثر موفقیت هایی که پس از جام جهانی 98 بدست آورد به دلیل حضور بازیکنانی مانند علی دایی، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا و ... در فوتبال اروپا بود. باید به این نکته توجه داشته باشیم که بازی های تیم ملی در سطح بین المللی است و ما هیچگاه با تیم فجر یا الهلال بازی نخواهیم کرد.

کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا شما مانند برخی از مربیان خارجی که پس از اینکه از فوتبال ایران رفتند، اظهار پشیمانی و ناراحتی از حضور خود در فوتبال ایران کردند نیستید گفت: مساله این نیست که من خوشحال هستم یا ناراحت چون این موضوع در قرارداد من ثبت نشده است و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد موفقیت تیم ملی ایران است.

کی روش

پس از این صحبت های کی روش خبرنگار دیگری مجدداً بحث حضور رحمتی در تیم ملی را مطرح کرد. سرمربی تیم ملی مجدداً در پاسخ به این خبرنگار گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی راجع به بازیکنی صحبت نمی کنم که رسماً بازنشستگی اش را اعلام کرده است و ما اطلاعات دیگری درباره تصمیم او نداریم. خواهش می کنم حتی یک لحظه وقت را برای شایعاتی که مطرح می شود اتلاف نکنید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به نقایصی که برای پیشرفت فوتبال ایران وجود دارد و مربیان خارجی قبلی نیز به آن اشاره کرده اند گفت: ما دو سال است که به فدراسیون پیشنهاد داده ایم که برای دیدار با قطر لباس های ویژه ای را در اختیار قرار دهند که تعریق بازیکنان راحت تر باشد اما چند هفته مانده به بازی هنوز این لباس ها نیامده است. قطعا با این شرایط بازیکنان در نیمه دوم برابر قطر مشکل پیدا خواهند کرد. باید تمام تجهیزات بازیکنان باید آماده شود. تنها استرس ما در حال حاضر این موضوع است. اگر از لحاظ روحی و فنی به شرایط مطلوب نرسیم نمی توانیم به هدفمان برسیم.

کارلوس کی روش با اشاره به انتقاداتی که پیرامون اردوهای بلند مدت تیم ملی مطرح می شود گفت: بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می شوند قبل از بازی در تیم ملی به مصاف تیم های پایین جدول می روند و از نظر آمادگی بدنی در شرایط مطلوبی نیستند. این در حالی است که اگر ما به پلی آف صعود کنیم و با اروگوئه یا تیم های دیگر بازی داشته باشیم، آنها بازیکنانی در اختیار دارند که در بهترین لیگ های اروپا بازی می کنند. بنابراین من ناچارم که بازیکنان را به اردوها بلند مدت ببرم. من آنها را به هتل دعوت نمی کنم که دور هم باشیم بلکه می خواهیم برای بهتر شدن تمرین کنیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان