تبیان، دستیار زندگی
شهردار منطقه ۱۹ از برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در تاریخ ۱۸ اردیبهشت در برج میلاد تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره بین المللی استاد شهریار


شهردار منطقه 19 از برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در تاریخ 18 اردیبهشت در برج میلاد تهران خبر داد.

کنگره بین المللی استاد شهریار

فتح اللهی رئیس ستاد برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار و همچنین شهردار منطقه 19  در نشست خبری خود که در سالن جلسات کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به تشریح برنامه های کنگره بین المللی استاد شهریار اظهار داشت: این کنگره در 18 اردیبهشت در ساعت 8 صبح در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: استاد شهریار جزو نادر شعرای عصر حاضر است که به زبان فارسی و آذری اشعار خود را سروده است.

شهردار منطقه 19 تصریح کرد: استاد شهریار در رنج، سختی ها و آلام در کنار مردم بوده و در دوران انقلاب یاری گر مبارزان بوده است.

رئیس ستاد برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار ادامه داد: استاد شهریار در دوران 8 سال دفاع مقدس با اشعار حماسی باعث افزایش روحیه فرزندان این مرز و بوم در مقابل دشمن بوده است.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: استاد شهریار در همه حوادث و بحران ها یار و مددکار مردم بوده و یکی از نقش های وی ایجاد همبستگی بین قشرهای مختلف و حتی کشورهای همجوار بوده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از اشعار استاد شهریار به زبان های مختلف ترجمه شده است به طوری که شعر معروف استاد شهریار(حیدربابا) به هفت زبان دنیا ترجمه شده است.

شهردار منطقه 19 با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار گفت: در برگزاری این کنگره شهرداری تهران با دانشگاه تهران و تبریز و همچنین علاقمندان به وی این کنگره را برگزار خواهد کرد.

بسیاری از اشعار استاد شهریار به زبان های مختلف ترجمه شده است به طوری که شعر معروف استاد شهریار(حیدربابا) به هفت زبان دنیا ترجمه شده است

وی افزود: پس از تشکیل دبیرخانه ستاد برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار 750 مقاله به دبیرخانه واصل که از این تعداد 17 مقاله انتخاب شد.

رئیس ستاد برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار تصریح کرد: از این 17 مقاله 11 مقاله توسط شخصیت های علمی و کشوری و 6 مقاله نیز از سوی دیگر کشورها ارائه خواهد شد.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه در روز 18 اردیبهشت، اساتید به مباحث علمی و تکنیک های اشعار استاد شهریار خواهند پرداخت ضمن اینکه در دومین روز برگزاری کنگره تهران گردی در برنامه گنجانده شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 12 کتاب آماده چاپ است که در همین رابطه شهرداری تهران 5 کتاب را به چاپ رسانده و به زودی 7 کتاب دیگر چاپ و در اختیار دوستداران استاد شهریار قرار خواهد گرفت.

کنگره بین المللی استاد شهریار

فتح اللهی در خصوص کشورهایی که به دبیرخانه کنگره بین المللی استاد شهریار مقاله ارسال کرده اند و قرار است مقاله آنها در کنگره قرائت شود گفت: آلمان، پاکستان، تاجیکستان، هلند، ترکیه و آذربایجان از کشورهایی هستند که مقالات آنها در کنگره قرائت خواهد شد.

وی اضافه کرد: 50 نفر مهمان از کشورهای اشاره شده در کنگره حضور خواهند داشت. ضمن اینکه در این کنگره از خانواده استاد شهریار و همچنین فرزند آیت الله عظما مرعشی نجفی دعوت به عمل آمده است.

بخش ادبیات تبیان


منبع: فارس