تبیان، دستیار زندگی
محسن مخملباف ماه آینده برای آموزش سینما و ریاست هیات داوران راهی جشنواره گرجستان می‌شود و همچنین برای حضور در برنامه‌ی مروری بر آثار خانه فیلم مخملباف و داوری در جشنواره قزاقستان در 25 سپتامبر (سه مهر) به این كشور سفر خواهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از مخملباف‌ها چه خبر؟

محسن مخملباف ماه آینده برای آموزش سینما و ریاست هیات داوران راهی جشنواره گرجستان می‌شود و همچنین برای حضور در برنامه‌ی مروری بر آثار خانه فیلم مخملباف و داوری در جشنواره قزاقستان در 25 سپتامبر (سه مهر) به این كشور سفر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مخملباف سال گذشته در سفری به هند، فیلم كوتاه "صندلی" و فیلم بلند "فریاد مورچه‌ها" را ساخت كه مضمون هر دو فیلم فلسفی است. همچنین وی از مهر ماه 1384 برای نوشتن یك تریلوژی درباره‌ی سه شهر اروپایی (پاریس، رم و برلین) پنج ماه را در فرانسه و ایتالیا و آلمان گذراند كه حاصل این پنج ماه، سه فیلمنامه سینمایی به نام‌های "مرگ مولف"، "در خیابان" و "ورا در جست‌وجوی معنی" است.


سمیرا مخملباف درموزه "ژرژپمپید" و پاریس

سمیرا مخملباف به مناسبت نمایش فیلم "تخته سیاه" در سالگرد فعالیت‌های فابریکا در موزه "ژرژ پمپیدو" حضور خواهد یافت و در میزگرد سینما در جهان معاصر شرکت خواهد کرد. تاریخ این برنامه 12 اکتبر (20 مهر ماه) است.


اکران عمومی "سگ های ولگرد" در لندن

فیلم "سگ‌های ولگرد" به کارگردانی مرضیه مشکینی و تهیه کنندگی خانه فیلم مخملباف كه در کشور افغانستان ساخته شده است در کشور انگلیس توسط کمپانی "آرتیفیشال آی" هم‌اكنون اکران عمومی شده است.

"سگ‌ها ولگرد" در سال 2004 در بخش مسابقه رسمی جشنواره "ونیز" حضور یافت و برنده دو جایزه از این جشنواره شد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های معتبری شرکت کرده است.


"بخند، زیباشدی" فیلم سینمایی تازه حنا مخملباف

"حنا مخملباف" 17 ساله که با اولین فیلم بلند خود" لذت دیوانگی" در جشنواره "ونیز" سال 2003 حضور یافت و برنده جایزه جوانترین فیلمساز جهان از این جشنواره شد، در بهار سال 2006 "بخند، زیبا شدی " را در منطقه بامیان افغانستان جلوی دوربین برد. این فیلم که زمان آن80 دقیقه است توسط" مستانه مهاجر" در شهرکابل افغانستان تدوین شد و به زودی وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.