تبیان، دستیار زندگی
دبیر هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان گفت: این جشنواره هرسال از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان:

جشنواره امسال رشد کمی و کیفی داشته است

الناز فطرخورانی؛ دبیر جشنواره

دبیر هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان گفت: این جشنواره هرسال از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی، خانم فطیرخورانی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در مرکزهمایش های بین المللی شهید بهشتی افزود: این جشنواره یکی از طرح های اصلی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان است که از سال 83 پایه گذاری شد و هدف آن گسترش فرهنگ تحقیق است.

وی گفت: هر سال 13 آبان همزمان با روز دانش آموز ، دانش آموزان براساس استعداد و علاقه خود وارد سایت می شوند و پروژه های خود که قرار است در مسابقه ارائه شود، ثبت می کنند.

فطیرخورانی گفت: در بهمن و اسفند نیز ثبت نام قطعی صورت می گیرد و از میان ثبت نام کنندگان تعدادی برگزیده و به جشنواره معرفی می شوند.

وی افزود : در این دوره از جشنواره 3 هزار و 800 دانش آموز در قالب 600 گروه دانش آموزی ثبت نام کردند که بعد از بررسی مقدماتی دو هزار و 500 دانش آموز از 15 استان انتخاب و به جشنواره دعوت شدند.

دبیر هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی گفت: در این دوره از جشنواره 600 گروه در سه بخش ، مسابقه از جمله سازه ماکارونی، موشک های آبی، ربات های پرنده، ربات های امدادگر، ربات های مسیریاب، ربات های نمایشی و هاورکرافت و در بخش سمینارها در رشته های متافیزیک و زیست شناسی گیاهی و جانوری مشارکت و غرفه ها با هم رقابت کردند.

وی ادامه داد: در نهایت بعد از داوری داوران 50 گروه از میان آنها انتخاب و جوایزی به آنان اهدا شد.

تنظیم: هومن بهلولی