تبیان، دستیار زندگی
امیرحسین فردی عصر پنج‌شنبه (پنجم اردیبهشت) در پی ابتلا به بیماری و تنگی نفس در مسیر انتقال به بیمارستان لقمان از دنیا رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر ما رفت


امیرحسین فردی عصر پنج‌شنبه (پنجم اردیبهشت) در پی ابتلا به بیماری و تنگی نفس در مسیر انتقال به بیمارستان لقمان از دنیا رفت.

امیرحسین فردی

پیکر این نویسنده‌ی پیشکسوت ادبیات انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری ساعت 10 صبح امروز از مقابل حوزه‌ی هنری تشییع و در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده ‌شد.

در پی درگذشت امیرحسین فردی نویسنده انقلابی، شخصیت‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و نیز نهادهای فرهنگی از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا نقدی رئیس بسیج سازمان مستضعفین، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان با صدور پیام‌هایی این ضایعه را خانواده وی و جامعه ادبی هنری کشور تسلیت گفتند.

در پی درگذشت امیرحسین فردی نویسنده انقلابی، شخصیت‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و نیز نهادهای فرهنگی با صدور پیام‌هایی این ضایعه را خانواده وی و جامعه ادبی ـ هنری کشور تسلیت گفتند

این نویسنده و فعال عرصه‌ی ادبیات داستانی سال 1328 در آذربایجان متولد شد.

عضویت در حوزه‌ی اندیشه و هنر اسلامی (حوزه‌ی هنری)، سردبیری و مدیرمسۆولی «کیهان بچه‌ها» (به مدت 24 سال)، تأسیس و مدیرمسۆولی کیهان علمی، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسۆولیت جشنواره‌ی انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مسۆولیت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه‌ی هنری از جمله فعالیت‌های او بود.

چندین‌بار داوری برای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره‌ی ادبیات داستانی بسیج، جشنواره‌ی راهیان نور، انجمن قلم ایران و جشنواره‌ی قصه‌های قرآنی نیز از دیگر فعالیت‌های او بود.

فردی از مۆسسان کتابخانه‌ی مسجد جوادالائمه (ع) در سال 1353 و تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد بود که در ادامه به حوزه‌ی هنری پیوستند و از ستون‌های اولیه این نهاد بودند.

از میان آثار فردی، می‌توان به «اسماعیل»، «آشیانه در مه»، «سیاه‌چمن»، «یک دنیا پروانه» و «کوچک جنگلی» اشاره کرد. جدیدترین اثر او به نام «گرگ‌سالی» است.

سال گذشته در جشنواره‌ی «پیش‌نگاران مطبوعات کشور» که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، امیرحسین فردی مورد تقدیر قرار گرفت.

بخش ادبیات تبیان


منابع: ایسنا، فارس