تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه احتمال کاندیداتوریش در انتخابات جدی تر شده است گفت: اولویت اول اصلاح طلبان خاتمی است و اولویت دوم آنان هاشمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهانگیری:حضورم جدی‌تر شده است


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه احتمال کاندیداتوریش در انتخابات جدی تر شده است گفت: اولویت اول اصلاح طلبان خاتمی است و اولویت دوم آنان هاشمی.

اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم ترحیم پدر علی تاجرنیا در پاسخ به این سئوال که گفته می شود اجماع اصلاح طلبان بر روی شما جدی شده است، اظهار کرد: بنده اطلاعی ندارم و بهتر است از آنهای یک اجماع کردند بپرسند.

جهانگیری

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود اصلاح طلبان به مکانیزم واحد برای حضور در انتخابات رسیده اند، در صورت امکان درباره این مکانیزم توضیح بدهید، افزود: اصلاح‌طلبان حتما تلاش خواهند کرد در این انتخابات مکانیزمی واحد برگزینند که بر اساس آن بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

جهانگیری تصریح کرد: اینکه این مکانیزم به چه شکل است و چه زمانی مشخص و اعلام می شود هنوز نهایی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این سئوال که نظر اصلاح طلبان برای کاندیداتوری آقای خاتمی چیست، گفت: هنوز اصلاح طلبان اصرار دارند که آقای خاتمی بیاید و ایشان هم در حال بررسی است و پاسخ نهایی را به ما نداده اند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه اولویت اصلاح طلبان برای کاندیداتوری میان آقایان خاتمی و هاشمی بین کدامیک از این دو نفر است، عنوان کرد: خاتمی اولویت اول اصلاح طلبان و اگر آقای هاشمی هم بیاید اصلاح طلبان به صورت کامل از وی حمایت خواهند کرد.

جهانگیری در پایان خاطر نشان کرد: بنده هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام اما آمدنم نسبت به گذشته جدی تر شده است.

مهرعلیزاده:اصلاح‌طلبان به اجماع‌نرسیده‌اند

یک عضو جبهه اصلاح‌طلبان عارف و اسحاق جهانگیری را جزو کاندیداهای مد نظر خاتمی برای حضور در انتخابات عنوان کرد.

محسن مهرعلیزاده از اعضای جبهه اصلاح‌طلبان در حاشیه مراسم ختم پدر  تاجرنیا و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سۆالی درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات به اجماع رسیده‌اند یا خیر، گفت: اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات به اجماع نرسیده‌اند.

وی درباره حضور خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما همچنان امیدوار به حضور ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه حتی اگر خاتمی خود به صحنه نیاید گزینه های مد نظرش را که امکان رای آوری دارند معرفی خواهد کرد تصریح کرد: آقایان عارف و اسحاق جهانگیری از جمله گزینه‌هایی هستند که در صورت به اجماع رسیدن در انتخابات معرفی می‌شوند، البته باید این مطالعه انجام شود تا مشخص شود از بین کسانی که در معرض انتخاب قرار خواهند گرفت، کدام زمینه‌های رأی‌آور بیشتری دارند

مهرعلیزاده در پاسخ به سۆال دیگری درباره ارجحیت اصلاح‌طلبان از بین آقایان هاشمی و خاتمی برای حضور در انتخابات کدام است اظهار داشت: به نظر من آن چیزی که برای حضور در انتخابات بسیار مهم است، زمینه‌های رأی‌آوری است.

وی با بیان اینکه حتی اگر خاتمی خود به صحنه نیاید گزینه های مد نظرش را که امکان رای آوری دارند معرفی خواهد کرد تصریح کرد: آقایان عارف و اسحاق جهانگیری از جمله گزینه‌هایی هستند که در صورت به اجماع رسیدن در انتخابات معرفی می‌شوند، البته باید این مطالعه انجام شود تا مشخص شود از بین کسانی که در معرض انتخاب قرار خواهند گرفت، کدام زمینه‌های رأی‌آور بیشتری دارند.

وی افزود:‌به نظر می‌رسد این آقایان در زمینه رأی‌آوری از بعد عمومی اقبال بیشتری دارند، باید در استانهای مختلف زمینه‌های رأی‌آوری سنجیده شود تا گزینه مطلوب انتخاب شود.

وی در پایان افزود: البته من نیز به همراه آقایان عارف و جهانگیری جزو افرادی هستم که آقای خاتمی برای حضور در انتخابات در نظر گرفته است.

فرآوری : عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر/ فارس