تبیان، دستیار زندگی
به نظر می رسد امسال، سال خودروهاست. شرکت های سازنده اتومبیل، چندین مدل از خودروهای قدیمی را برای سال 2013 میلادی از نو طراحی کرده اند. در ادامه می خواهیم به معرفی خودرو ها بپردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیرمردهای جوان شده در 2013


به نظر می رسد امسال، سال خودروهاست. شرکت های سازنده اتومبیل، چندین مدل از خودروهای قدیمی را برای سال 2013 میلادی از نو طراحی کرده اند. در ادامه می خواهیم به معرفی خودرو ها بپردازیم.

شرکت های سازنده اتومبیل، چندین مدل از خودروهای قدیمی را برای سال 2013 میلادی از نو طراحی کرده اند. جک نراد در این رابطه می گوید، بسیاری از این مدل های نونوار شده شانه به شانه همتاهای سال 2012 خود حرکت می کنند.

نراد سرپرست گروهی از سردبیران KBB بود که فورد فیوژن جدید را به عنوان بهترین خودروی دوباره طراحی شده سال 2013 انتخاب کردند. او در این رابطه گفته است: « امسال بهترین سال برای طراحی مجدد خودروهاست».

نراد همچنین می گوید، مشتری ها نه تنها فیوژن جدید را بلکه خودروهای تقریبا کوچک به روز شده همچون هوندا آکورد جدید را نیز دوست دارند. خودروهای دیگری نیز همچون نیسان Pathfinder SUV نیز از دیگر خودروهای تغییر یافته است که نظر بسیاری از مشتری ها را جلب خواهد کرد.

در این مطلب 5 خودرو را معرفی کرده ایم که برخی، آنها را بهترین طراحی های مجدد خودرو در سال 2013 می دانند. این خودروها از نظر ظاهر، راحتی، عملکرد، امنیت، بهبود مصرف سوخت، برق خودرو، تسهیلات، قیمت و امکانات کلی بهبود یافته اند.

پیرمردهای جوان شده در 2013

1. هوندا آکورد

این نسل نهم خودروهای اندازه متوسط، همه امکانات و مزایایی که یک اتومبیل باید داشته باشد را دارد. این خودرو، همه مشخصاتی که از یک آکورد انتظار دارید همچون مصرف بهینه سوخت، موتور پیشرفته و مدرن و V6 قدرتمند را دارد.

کارشناسان بیشتر از همه از سیستم LaneWatch جدید هوندا که به صورت اختیاری روی خودرو نصب می شوند و هنگام گردش به راست فعال می شود، خوششان آمده است. این سیستم با کمک یک دوربین خارجی عقب رو و صفحه نمایشی روی داشبورد، نشان می دهد چه چیزی در نقطه کور دید شما در سمت راست اتومبیل وجود دارد و مانع از برخورد شما با آن می شود.

نراد می گوید، مشتری ها نه تنها فیوژن جدید را بلکه خودروهای تقریبا کوچک به روز شده همچون هوندا آکورد جدید را نیز دوست دارند

آکورد جدید همچنین سیستم بهبود یافته مصرف سوخت دارد و شما می توانید میان دو موتور بهینه 185 اسب بخار چهار سیلندر یا 278 اسب بخار V6 یکی را انتخاب کنید.

این تغییر اعمال شده در سیستم سوخت آکورد جدید که شامل بهبود مصرف سوخت به 27 گالن در هر مایل در داخل شهر و 36 گالن در هر مایل در بزرگراه ها است، همراه با موتور چهار سیلندر بهترین تجربه را برای راننده بر جا می گذارد.

پیرمردهای جوان شده در 2013

2. فورد فیوژن

فیوژن برنده جایزه بهترین خودروی دوباره طراحی شده سال 2013 KBB شده است زیرا این سدان متوسط طراحی بسیار زیبایی در مقایسه با دیگر اتومبیل های هم رده خود دارد.

با نگاه به طراحی خارجی فیوژن نخستین چیزی که به ذهن می رسد این است که این خودرو واقعا زیباست. تغییرات فیوژن فقط محدود به طراحی ظاهری آن نبوده و طراحی داخلی این اتومبیل نیز نوسازی شده است.

این خودر برای رقابت با تویوتا کمری ، هوندا اکورد و هیوندایی سوناتا در اروپا ارایه شده است . مدل تازه فورد یک سدان متوسط است که  مدل های  الکتریکی و  هیبریدی نیز ارایه خواهد شد. فورد برای کاهش مصرف سوخت و بهره وری بالا را در طراحی این خودرو در نظر گرفته است . از نظر ظاهری نیز این خودرو زیبا ، شیک  و جذاب طراحی شده است .

این خودرو  به موتور 1.6  لیتری و 2 لیتری 4 سیلندر توربو با تکنولوژی EcoBoost  و سیستم START/STOP  مجهز است .فورد فیوژن یک خودرو  شش سرعته اتوماتیک با قدرت 179 اسب بخار به امکاناتی از جمله سیستم خودکار پارک، سیستم هشدار نقطه کور، کروزکنترل ، تنظیم الکتریکی فرمان و سیستم های ارتباطی و سرگرمی با نمایشگر لمسی مجهز شده است .

پیرمردهای جوان شده در 2013

3. Ram 1500

Ram نونوار شده، یک موتور اصلی V6 با قدرت 305 اسب بخار دارد که در مقایسه با مدل 2012، 42 درصد بهتر شده است. این خودرو در زمینه مصرف سوخت بسیار بیشتر از 42 درصد بهبود یافته است به طوری که در سال 2013، مصرف سوخت Ram  21گالن در هر مایل در داخل شهر و بزرگراه هاست. در حالیکه در سال 2012 این میزان، 16 گالن در هر مایل بوده است.

کارشناسان بیشتر از همه از سیستم LaneWatch جدید هوندا که به صورت اختیاری روی خودرو نصب می شوند و هنگام گردش به راست فعال می شود، خوششان آمده است

Ram سال 2013 با جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته ذخیره سوخت همراه شده است. بعلاوه، سیستم جدید تعلیق هوا به شما اجازه می دهد ارتفاع Ram را تا دو اینچ برای فاصله از زمین بیشتر کنید یا دو اینچ برای دسترسی راحت تر سرنشینان و آیرودینامیک بهتر خودرو، کم کنید. در ضمن، سیستم خاموش و روشن موتور نیز به آن اضافه شده است که به مصرف کمتر سوخت کمک بسزایی می کند.

از جمله تغییرات طراحی داخلی این خودرو باید به صفحه نمایش 4/8 اینچ لمسی و سیستم Uconnect Access اشاره کرد.

پیرمردهای جوان شده در 2013

4. نیسان پثفایندر

نیسان خودروی 7 نفره Pathfinder خود را برای سال 2013 به طور اساسی تغییر داده است؛ آن را از یک خودروی اسپرت با قابلیت های جاده ای خوب به یک خودروی بسیار راحت تبدیل کرده است.

پیش از هر کاری، این شرکت ژاپنی، پثفایندر را از بدنه کامیون مانندش جدا و آن را به یک خودروی معمولی با رانندگی راحت تر تبدیل کرده است. از وزن این خودرو حدود 227 کیلوگرم کم شده که باعث مصرف بهینه تر سوخت می شود.

نیسان همچنین با اصلاح امکاناتی همچون موتور V6 با قدرت 260 اسب بخار و جعبه دنده اتوماتیک، مصرف سوخت نسل چهارم Pathfinder را بهبود بخشیده است. مدل 2013 در هر مایل 22 گالن می سوزاند که در مقایسه با مدل 2012 ، 30 درصد بهتر شده است. مصرف بهینه سوخت این خودرو همچنین در نتیجه اضافه شدن حدود 3 متر مکعب به فضای داخلی اتاق است.

نیسان همچنین صندلی های EZ Flex – صندلی های ردیف دوم که تا 14 سانتی متر به صورت کشویی جلو می روند تا دسترسی به صندلی های ردیف سوم آسان تر شود – را نیز به اتاق اضافه کرده است. در ضمن، صندلی های ردیف دوم و سوم برای گذاشتن بار، تا می شوند.

پیرمردهای جوان شده در 2013

5. پورشه باکستر کانورتیبل

نراد در مورد طراحی مجدد پورشه باکستر کانورتیبل می گوید: «این خودرو اسپرت و دونفره پورشه طراحی فوق العاده زیبا و نفس گیری دارد.»

پورشه برای باکستر کانورتیبل از یک پیشرانه 2.7 لیتری به قدرت 265 اسب بخار در دور موتور 6,700 و برای مدل باکستر S کانورتیبل از یک پیشرانه 3.4 لیتری به قدرت 315 اسب بخار در دور موتور 6,700 بهره می برد. این پیشرانه ها با کمک یک گیربکس 6 سرعته دستی که در مدل اسپایدر با بازنگری های صورت گرفته بر رویش با کاهش وزن هم همراه شده ، نیروی پیشرانه را به چرخ ها منتقل می کند. شاسی باکستر اسپایدر 0.8 اینچ پایین تر آمده تا هندلینگ و قدرت مانور آن را بالاتر ببرد. البته پایداری آن هم بیشتر شده است. تعلیق ضد شوک موجود در محور عقب و نوع جدید رول بار های بکار رفته در محور عقب همگی باعث شده اند تا چسبندگی خودرو بیشتر از گذشته بشود.

فرآوری: م.ح.اربابی فر

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: برترین ها، مجله ماشین، عصر خودرو