تبیان، دستیار زندگی
اگر اسناد شما صحت دارد دلیلی ندارد كه آن اسناد را پنهان نگه دارید! ملك شخصی شما كه نیست. متعلق به ملت است و باید پیگیری شود. ولی خودداری شما از انتشار آن تنها دو علت می تواند داشته باشد. اول؛ آن كه بلوف زده اید و این ادعا نیز چیزی شبیه لیست كذایی مفسدان ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد تند شریعتمداری از احمدی نژاد


اگر اسناد شما صحت دارد دلیلی ندارد كه آن اسناد را پنهان نگه دارید! ملك شخصی شما كه نیست. متعلق به ملت است و باید پیگیری شود. ولی خودداری شما از انتشار آن تنها دو علت می تواند داشته باشد. اول؛ آن كه بلوف زده اید و این ادعا نیز چیزی شبیه لیست كذایی مفسدان اقتصادی است! و دوم این كه از افشاگری متقابل آنها نگران هستید!

حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در سرمقاله امروز کیهان با عنوان "  پایان بزرگراه با احتیاط برانید ! " خطاب به احمدی نژاد نوشت: آقای رئیس جمهور در ماه های آخر مسئولیت خود دستاوردهایتان را ضایع نكنید!

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

احمدی نژاد و شریعتمداری

سفرهای استانی یكی از كارآمدترین برنامه های دولت نهم بود كه در میان خدمات فراوان دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد برجستگی و دستاوردهای مثال زدنی و تحول آفرین داشت. امروزه اما، اگرچه آقای رئیس جمهور اعلام كرده است كه برای سرعت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام و در ادامه خدمت رسانی به مردم، عازم سفرهای استانی شده است ولی آنچه در جریان سفرهای اخیر پررنگ تر از افتتاح این طرح و آن پروژه به چشم می خورد، هزینه كلان و نجومی از بیت المال برای تبلیغ انتخاباتی به نفع نامزد احتمالی حلقه انحرافی و در همان حال، تنش آفرینی و حاشیه سازی با حمله به دشمنان فرضی است و باز هم مثل همیشه، بی آن كه برای اثبات ادعاهای خود هیچ سندی ارائه كند و یا از افراد و جریاناتی كه مدعی است در مسیر خدمت رسانی ایشان سنگ اندازی می كنند، كمترین نام و نشان و مشخصاتی بر زبان آورد.

آقای احمدی نژاد ادعا می كند؛

«اگر طرح هدفمندی یارانه ها تا مرحله آخر انجام می شد قرار بود كه هر فرد 250 هزارتومان یارانه نقدی دریافت كند كه متاسفانه با مخالفت رو به رو شد و گفتند با این كار مردم را تنبل و پول را به بیكاران می دهید».

«اگر از جمعیت 75 میلیونی كشور 30 میلیون نفر آماده كار در اقتصاد فعال شوند و برای ساختن كشور كار كنند انقلابی اقتصادی برپا می شود».

«می گویند باهات برخورد می كنیم!... شما عددی نیستید در برابر ملت كه بخواهید برخورد كنید... اگر گوشه ای از پرونده شما را بالا ببریم دیگر جایی در بین ملت نخواهید داشت»!

«برخی تصور می كنند وقتی انقلاب ایجاد و جمهوری اسلامی برپا شد دیگر كاری نمانده و همه چیز تمام شده است، در حالی كه ما در ابتدای راه هستیم».

و ادعاهای دیگری از این دست كه درباره آن گفتنی هایی هست؛

1- اظهارات یكسویه و ادعای عدالت خواهی جناب احمدی نژاد در حالی است كه این روزها تورم و گرانی افسارگسیخته، امان بسیاری از مردم و مخصوصاً اقشار مستضعف و كم درآمد جامعه را بریده است و ایشان اگر در ادعای مردم دوستی خود صادق هستند- كه انشاءالله باشند- به عنوان رئیس قوه اجرائیه وظیفه دارند تمامی تلاش خود را برای مقابله با گرانی و سامان دادن به شرایط اقتصادی كشور به كار گیرند و به جای سخنرانی های طولانی و یكسویه، برای مردم توضیح بدهند كه در این زمینه چه اقدامی انجام داده اند؟!

آیا هزینه 50 میلیارد تومانی از بیت المال و از كیسه مردم مظلوم و مستضعف برای تبلیغات انتخاباتی آقای مشایی در استادیوم آزادی را می توان نمونه ای از عدالت خواهی آقای رئیس جمهور تلقی كرد؟! اجبار كارمندان دولت برای حضور در این مراسم و متوقف كردن وظایفی كه آنان در قبال ملت دارند و... كه جای خود دارد و فعلاً بماند!

چه كسانی چنین ادعایی كرده اند؟ اگر ادعای شما واقعی است- و با عرض پوزش- مانند ادعای شما درباره لیست كذایی 300 نفره مفسدان اقتصادی كه هیچ وقت نشانه ای از آن ندادید، پوچ و بی پایه نیست، چرا نام و نشان آنها را اعلام نمی كنید؟! ممكن است بفرمایید از آنها می ترسید! كه اولا؛ باید گفت ایران عزیز به رئیس جمهور ترسو نیازی ندارد. و ثانیا؛ شما كه با حرارت می فرمایید ملت توی دهن آنها خواهد زد، دیگر از چه می ترسید؟!

ممكن است آقای احمدی نژاد ادعا كنند كه مراسم استادیوم آزادی برای تبلیغ كاندیداتوری آقای مشایی نبوده و بفرمایند بهترین دلیل آن كه ایشان در آن مراسم حضور نداشت! كه در پاسخ باید گفت؛ آقای رئیس جمهور! یعنی حضرتعالی متوجه حضور مشایی در استادیوم نشده اید؟! چه كسی در محوطه زیر جایگاه به انتظار نشسته بود؟! و هنگامی كه برخلاف انتظارتان از مراسم استقبال نشد ترجیح داده شد كه آقای مشایی آفتابی نشود؟! حالا بحث برسر این بود كه با توجه به آنهمه تبلیغات، غیبت مشایی چگونه قابل توجیه است؟! و آقای ملك زاده توضیح داد كه بهتر است ایشان مخفیانه از استادیوم خارج شده و در مزار خانم عسل بدیعی حضور یابد و خبر آن نیز منتشر شود تا غیبت وی سۆال برانگیز نباشد! و این فقط یك نمونه كوچك! از هدر دادن بیت المال است و سۆال این است كه آقای رئیس جمهور با آن ادعای غلیظ عدالت خواهی- كه البته در دولت نهم واقعیت داشت- امروزه برای اقشار محروم و مستضعف جامعه كه در تورم و گرانی افسارگسیخته دست و پا می زنند چه پاسخی دارند؟!

2- آقای احمدی نژاد این ترجیع بند را تكرار می كند كه «می خواستیم با اجرای كامل طرح هدفمندی یارانه ها به هر نفر 250 هزار تومان بدهیم ولی نگذاشتند»! و به این پرسش ها پاسخ نمی دهند كه قصد داشتید این مبلغ - در مجموع كلان- را از كدام منبع پرداخت كنید؟ چه كسانی مانع شدند؟ گفتنی است اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها دستاوردهای مهمی داشت كه صرفه جویی در استفاده از حامل های انرژی از جمله آنها بود. ولی مگر قرار نبود درآمد حاصل از هدفمندی به حمایت از تولید اختصاص یابد؟ دولت حضرتعالی در این زمینه دست به چه اقدام قابل قبولی زد؟! تقریبا هیچ! و مگر شرط لازم و ضروری برای اجرای این طرح، لزوم چاره جویی و مهار تورم نبود؟ آیا حضرتعالی تورم را مهار فرمودید؟ و یا هر از چندگاه به یك حاشیه سازی روی آوردید؟ قرار بود توزیع یارانه ها در میان دهك های كم درآمد باشد ولی دولت محترم به توزیع ناعادلانه و مساوی در میان همه دهك ها پرداخت- بنابراین نفرمائید كه از اقشار ثروتمند گرفتید و به اقشار مستضعف دادید!- از سوی دیگر، دولت در تأمین منابع یارانه های كنونی یعنی هر نفر 45 هزار تومان با چالش های جدی روبرو بوده و هست تا آنجا كه سخن از كسری 20 هزار میلیارد تومانی در میان است و از سوی دیگر در شرایط كنونی وعده یارانه 250هزار تومانی علاوه بر آن كه دور از واقعیت و فقط یك شعار دهن پركن است متضمن آزادسازی انفجارگونه قیمت بنزین و برق و گاز وآب و... نیز هست و این به مفهوم تورم لجام گسیخته ای است كه یارانه 600هزار تومانی هم از عهده آن برنمی آید و تورمی 200درصدی به دنبال دارد. آیا جناب رئیس جمهور از این واقعیات و محاسبات كارشناسانه خبر ندارند؟ اگر پاسخ منفی است كه تأسف بار است و اگر پاسخ مثبت باشد، باید پرسید چرا صادقانه با افكار عمومی برخورد نمی فرمائید و با رویكرد انتخاباتی واقعیات را وارونه جلوه می دهید؟!

احمدی نژاد

3- فرموده اند اگر جمعیت 30 میلیون نفری آماده به كار در اقتصاد فعال شوند، انقلابی اقتصادی برپا خواهد شد، كه سخن قابل قبولی است ولی سۆال این است كه مگر اشتغال آفرینی وظیفه دولت نیست؟ اگر هست- كه هست- دولت محترم در این زمینه چه كرده است؟ و یا قرار بود چه بكنید كه به قول حضرتعالی، عده ای مانع شده اند؟!

به عنوان مثال- و فقط یك نمونه- مگر همین آقای مشایی ایران دوست! در حالی كه مردم كشورش به اشتغال آفرینی نیاز مبرم داشتند و جوانان متخصص و جویای كار از بیكاری رنج می بردند، در اردیبهشت ماه 87، برای ساخت 1000دستگاه ساختمان سرویس بهداشتی بین راهی با شركت اسپانیایی «گینجرو بونو» وارد مذاكره نشده بود. و باز هم، مگر همین آقا كه عقربه قطب نمای آقای رئیس جمهور همه جا به سوی ایشان نشانه می رود، میلیاردها تومان بیت المال را برای ساخت سالن های همایش كیش در اختیار چند ضد انقلاب فراری ساكن آمریكا نظیر «یحیی فیوضی» و دخترش «پانته » قرار نداد و در مقابل اعتراض كیهان اعلام كردند كه آنها از ایرانیان عاشق كشورشان هستند! ولی آقای فیوضی طی مصاحبه ای در آمریكا گفت «وطن من آمریكاست، نه ایران»! و ده ها نمونه دیگر...

4- آقای رئیس جمهور می فرمایند «برخی تصور می كنند وقتی انقلاب ایجاد و جمهوری اسلامی برپا شد دیگر كاری نمانده است و همه چیز تمام شده است، در حالی كه ما در ابتدای راه هستیم»! ایشان باز هم مانند همیشه توضیح نمی دهند چه كسی چنین ادعایی كرده است؟! ولی برای اطلاع جناب رئیس جمهور لازم به یادآوری است كه این ادعا نیز از سوی جناب مشایی مطرح شده - كه نوار صوتی و تصویری آن موجود است- ایشان می فرمایند:

«در سال 1357 انقلاب كردیم تا انقلاب اسلامی را صادر كنیم اما من اینجا عرض می كنم كه دوران اسلام گرایی به پایان رسیده است(!) معنایش این نیست كه اسلام گرایی وجود ندارد یا رو به نضج نیست، نه، اسلام هست اما دوره اش به پایان رسیده است. اكنون دوره اسب سواری تمام شده، اما اسب هست و سوارش هم هست»!

خب! جناب رئیس جمهور حالا چه می فرمائید؟!

5- آقای احمدی نژاد طی سخنانی در هفتكل می گوید «به من گفته اند كه اگر زیاد حرف بزنی پدر تو را درمی آوریم»! و پاسخ می دهد «اگر گوشه ای از پرونده شما را بالا ببریم دیگر جایی در بین ملت نخواهید داشت»! كه صرفنظر از ادبیات ناپسند ایشان باز هم باید پرسید؛

الف: چه كسانی چنین ادعایی كرده اند؟ اگر ادعای شما واقعی است- و با عرض پوزش- مانند ادعای شما درباره لیست كذایی 300 نفره مفسدان اقتصادی كه هیچ وقت نشانه ای از آن ندادید، پوچ و بی پایه نیست، چرا نام و نشان آنها را اعلام نمی كنید؟! ممكن است بفرمایید از آنها می ترسید! كه اولا؛ باید گفت ایران عزیز به رئیس جمهور ترسو نیازی ندارد. و ثانیا؛ شما كه با حرارت می فرمایید ملت توی دهن آنها خواهد زد، دیگر از چه می ترسید؟!

ممكن است آقای احمدی نژاد ادعا كنند كه مراسم استادیوم آزادی برای تبلیغ كاندیداتوری آقای مشایی نبوده و بفرمایند بهترین دلیل آن كه ایشان در آن مراسم حضور نداشت! كه در پاسخ باید گفت؛ آقای رئیس جمهور! یعنی حضرتعالی متوجه حضور مشایی در استادیوم نشده اید؟! چه كسی در محوطه زیر جایگاه به انتظار نشسته بود؟! و هنگامی كه برخلاف انتظارتان از مراسم استقبال نشد ترجیح داده شد كه آقای مشایی آفتابی نشود؟!

ب: جناب رئیس جمهور! باز هم با عرض پوزش، تجربه 34 ساله انقلاب به ما آموخته است اینگونه ادعاها معمولا از سوی كسانی مطرح می شود كه از افشای برخی مسائل پشت پرده خود نگران هستند! البته، انشاءالله كه شما از آن دسته افراد نیستید، اگرچه هویت افشا شده برخی از اطرافیان حضرتعالی و حمایت بی چون و چرای شما از آنها تا حدودی علت نگرانی احتمالی شما را قابل فهم می كند! ولی تقصیر خودتان است كه به آنها چسبیده اید!

ج: راستی اگر ادعای شما واقعیت دارد، چرا از آن برای «گروكشی» استفاده می كنید؟! و می فرمایید در صورتی كه آنها- یعنی همان جریان مورد ادعای شما- علیه جنابعالی كاری بكنند، شما هم پرده ها را بالا می زنید! اگر اسناد شما صحت دارد دلیلی ندارد كه آن اسناد را پنهان نگه دارید! ملك شخصی شما كه نیست. متعلق به ملت است و باید پیگیری شود. ولی خودداری شما از انتشار آن تنها دو علت می تواند داشته باشد. اول؛ آن كه بلوف زده اید و این ادعا نیز چیزی شبیه لیست كذایی مفسدان اقتصادی است! و دوم این كه از افشاگری متقابل آنها نگران هستید! آیا دلیل دیگری هم می تواند وجود داشته باشد؟! خودتان بفرمائید.

6- آقای احمدی نژاد از فساد اقتصادی یك جریان و از جمله آشفته كردن بازار ارز از سوی آنان سخن گفته اند كه علاوه بر پرسش های فوق الذكر درباره چرایی خودداری ایشان از ارائه نام و نشان آنها، این پرسش نیز مطرح است كه مگر همین جناب مشایی با متهم اول فساد كلان و 3 هزار میلیارد تومانی بانكی دستكم دو ملاقات خصوصی در هتل لاله تهران نداشته است؟ چرا موضوع آن ملاقات ها را كه با ذكر سند در دادگاه مطرح شده است فاش نمی كنید؟ چه كسانی با تزریق مبالغ كلان ارز به بازار، باعث آشفتگی بازار ارز شدند و مابه التفاوت آن را به كدام كیسه ریختند و اندوختند؟! و ده ها چرای دیگر از همین دست كه بماند! و... آقای رئیس جمهور در ماه های آخر مسئولیت خود دستاوردهایتان را ضایع نكنید!

حسین شریعتمداری

بخش سیاست تبیان

منبع : مشرق