تبیان، دستیار زندگی
عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیماران قلبی از مصرف بی‌رویه بهار نارنج بپرهیزند


عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.

بهارنارنج

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.

حسین صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به این که جمع آوری گلبرگ‌های نارنج در فصل بهار و پاییز امکان پذیر است، گفت: از گلبرگ‌های این گیاه روغن پتیک گرین و برگامو استخراج شده که اغلب در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود و از گران‌ترین عطرهای دنیا است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: به طور وسیع در کشورهای الجزایر، مراکش، تونس، ایتالیا از گل‌های درخت نارنج برای صنعت عطرسازی استفاده می‌کنند.

صادقی یادآور شد: در کشور ما از گل‌های درخت نارنج اغلب در معطر کردن چای و یا در پختنی‌ها از جمله شله زرد استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که بهار نارنج در روزهای آفتابی دارای بیشترین مقدار روغن است، افزود: در روزهای ابری و بارانی مقدار روغن استخراج شده از این گلبرگ‌ها بسیار کم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه صبح‌ها بهترین زمان جمع آوری بهار نارنج است، گفت: بهار نارنج باید در مکانی مناسب، دمای 50 درجه و به دور از نور آفتاب خشک شود تا عطر خود را از دست ندهد.

استفاده از بهار نارنج برای اشتها، بهتر شدن هضم غذا، کاهش وزن و جلوگیری از آلودگی‌های قارچی در طب چینی اشاره شده است

صادقی با اعلام این که استفاده از بهار نارنج در مازندران بازار وسیعی دارد، افزود: می‌توان صدها هکتار از باغات را به این امر اختصاص داد و به عنوان کارآفرینی از آن استفاده شود که این امر کاملاً اقتصادی و قابل رقابت است.

وی یادآور شد: عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: زنان باردار نیز از استفاده بیش از اندازه عصاره بهار نارنج خودداری کرده و بی محابا آن را مصرف نکنند.

صادقی استفاده از بهار نارنج را برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از بهار نارنج برای اشتها، بهتر شدن هضم غذا، کاهش وزن و جلوگیری از آلودگی‌های قارچی در طب چینی اشاره شده است.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

مروری بر خواص نارنج و بهارنارنج

خواص نارنج

خواص بهار نارنج

خواص عرق بهار نارنج

کدام گیاه برای کدام بیماری؟

نظر متخصصان تغذیه درباره مرکبات

ارزش غذایی مرکبات

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.