تبیان، دستیار زندگی
شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن یـا اضافه وزن شوهر خود صحبت كنید بـدون ایـنكه برای او دلخوری پیش بیاید و از شما دلگیـر شود امـا چـهار مـسئله وجـود دارد كه پیش كشیدن هر یك تاثیر ناگواری در روحیه و غرور مردها برجای خواهد گذاشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرف‌های آلرژی‌زا برای مردان


شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن یـا اضافه وزن شوهر خود صحبت كنید بـدون ایـنكه برای او دلخوری پیش بیاید و از شما دلگیـر شود امـا چـهار مـسئله وجـود دارد كه پیش كشیدن هر یك تاثیر ناگواری در روحیه و غرور مردها برجای خواهد گذاشت.

حرف‌های آلرژی‌زا برای مردان

پیش كشیدن این چـهار مـسئله اولاً باعث می‌گـردد كه او خودش را با خصیصه‌های مـردان دیـگر مقایسه نموده و سرخورده شود. دوم اینكه تـغییر مسائل مذكور به دست خود آدم نبوده و جزء ویژگی‌های هر انسانی است.

پس حواس خود را جمع كرده و با به خاطر سپردن این چهار مورد، موجب افسردگی و نا‌امیدی او نشوید و از به خطر افتادن زندگی آینده خود جلوگیری كنید.

بنیه مالی و پول

واضح است كه داشتن پول بیشتر بهتر از داشتن مقدار كم آن می‌بـاشد. مـردان بـر این تصورند كه میزان سـرمایه و قدرت مـالی آن‌ها منعكس كننده ارزش‌های درونیشان است. بنابراین گوشـه و كنـایه زدن در مـورد درآمـد یـك مـرد در حـقیـقت لـطمـه زدن بـه غـرور او محسوب می‌گردد.

وقتی به شوهر خود با سخنی نیشدار می‌گویید كه مثلا «تلویزیون ما كوچك‌ترین تلویزیون دنیاست»، در وجود و ضمیر او آتشی برمیافروزیـد چون او را در برابر مردهای دیگری كه می‌شناسید شرمنده و تحقیر نموده‌اید.

توجه داشته باشید تلویزیون بزرگ یعنی كیف پر از پول. درآمـد یـك مـرد چیزی نیست كه بتواند آن را فورا تغییر دهد، مگر اینكه بخواهد بـه یك بانك دستبرد بزند. شـكاف، زمانی عمیق‌تر می‌شود كه یـك زن، بی‌پولی، وسایل قدیمی، عدم خرید طلا و جواهر یا خـانه مـحـقر شـوهـرش را مكرر به وی گوشزد می‌كند و نمی‌داند كه با این كار هر بار تیشه به ریشه زندگی خود می‌زند چرا كه این تحقیر‌ها نه تنها از عشق میان آن‌ها می‌كاهد بلكه به هیچ وجه باعث اقدامی برای بهتر شدن وضع زندگی نخواهد شد. شاید اگر به جای تحقیر شوهر خود او را تشویق به انجام كارهای موثرتری نمایید زود‌تر به خواسته خود برسید.

موی سر

اگر مسئله‌ای وجـود داشته باشد كه مــردان بـه آن حساس باشند، این مسئله موی سر آنهاست. هر مردی نگران این موضوع است كه بالاخره موی سرش را از دست خواهد داد، چون مردان تصور می‌كنند كـه بـا ریختن موی سر، جذابیت آن‌ها در برابر همسرشان نیز از بین خواهد رفت.

یـكی از دوسـتـان مـن بـعد از اینكه نامزدش به او گفت: «موهای خوشرنگی داری ولی حیف كه كـم پشته»، دچـار افـسردگی شـد. در حـقیقت او كار زیادی برای پرپشت كردن مـو‌هایش نمی‌توانست انجام دهد مگر اینكه به سـراغ داروهـای گـرانقـیـمـت رشد مو می‌رفت.

مسخره نمودن مردانگی یك فرد، شكنجه آور‌ترین گوشه و كنایه برای وی به شمار می‌آید. یك زن باید بداند كه هرگز نباید شوهر خود را به دلیل ناتوانی‌ها و ضعف‌های جنسی وی مورد سرزنش و استهزاء قرار دهد چرا كه این مطلب می‌تـواند صـدمات و زیان‌های جبران ناپذیری در روحیه و زندگی او بگذارد

اندازه قد

مرد‌ها كار زیادی در مورد كوتاهی قد خـود نمی‌توانند انجام دهند. قـد پدر و دو برادر من، هر سه 197، و قد خود من 170 سانت است. چند ماه پیش وقتی همسرم با كنایه گفت «برادرات هر دو قـد بلندند، پـس قد تو به كی رفته؟» حسابی دلگیر شده و تا چند وقت در فكرش بودم. با اینكه بسیاری مردان كوتاه قد و در عین حال قدرتمند و موفق، در اجتماع وجـود دارند، مطالعات نشان داده كـه مـردان بـلنـد قد جـدیتـر از مـردان كوتاه قد به نظر می‌آیند.

مردانگی

مسخره نمودن مردانگی یك فرد، شكنجه آور‌ترین گوشه و كنایه برای وی به شمار می‌آید. یك زن باید بداند كه هرگز نباید شوهر خود را به دلیل ناتوانی‌ها و ضعف‌های جنسی وی مورد سرزنش و استهزاء قرار دهد چرا كه این مطلب می‌تـواند صـدمات و زیان‌های جبران ناپذیری در روحیه و زندگی او بگذارد.

نـكته این است كه وقتی شما به شوهر خود این موضوع را گوشزد می‌كنید، در حقیـقـت او تصور می‌نماید كه نسبت به مردان دیگر دارای ضعف و ناتوانی شدید است و همین امر باعث سرشكستگی و آزرده خاطری وی می‌شود.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع :جام جم سرا

مطالب مرتبط :

اشتباهاتی با عطر و بوی زنانه

معذرت خواهی؛ همسویی کلام و عمل!

ابراز عشق به شیوه‌ای کاملا مردانه!

مرد باش، تا زن باشم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.