تبیان، دستیار زندگی
شرکت سامسونگ توانسته با ارائه توانایی خود از جمله اسمارت فون هایش به یکی از 10 برند برتر دنیا تبدیل شود. در این زمان كه سامسونگ پله های صعود را طی می كند برخی از تولید كنندگان مانند نوكیا رو به سقوط حركت می كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کهکشانی دیگر از سوی سامسونگ


شرکت سامسونگ توانسته با ارائه توانایی خود از جمله اسمارت فون هایش به یکی از 10 برند برتر دنیا تبدیل شود. در این زمان كه سامسونگ پله های صعود را طی می كند برخی از تولید كنندگان مانند نوكیا رو به سقوط حركت می كنند.

کهکشانی دیگر از سوی سامسونگ

به گفته بسیاری از محققان در آینده سرعت اینترنت آنقدر افزایش پیدا خواهد كرد كه وب موبایل دنیای ارتباطات را در دست می گیرد و استفاده از گوشی های هوشمند نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

همچنین به كارگیری HTML5 امکاناتی به همراه می آورد که به ایجاد تحولات اساسی در تجربه گوشی های هوشمند کمک شایانی خواهد کرد. همچنین می توان این گمان را نیز داشت كه در آینده سخت افزارهای درون تلفن ها چندان مهم نباشند چون دنیای تکنولوژی به سمت رایانش ابری در حرکت است و وقتی پردازش در ابرها انجام شود، تلفن ها می توانند از دنیای رقابت سخت افزاری خارج شوند.

در میان تمامی اسمارت فون های معرفی شده، بازهم سامسونگ یكی دیگر از محصولات خود به نام گلکسی اس 4 را معرفی كرد.

در چند ماه گذشته گلكسی اس 3 سامسونگ به عناون برترین ها انتخاب شد و هر گوشی كه وارد بازار می شد با این اسمارت فون مقایسه می شد. حال نوبت به گلكسی اس 4 رسیده است. كسانی كه به حض ورود گلكسی اس 3 آن را خریداری كرده اند با ورود ورژن بعدی سامسونگ شاید حس كنند كه گوشی آن ها قدیمی شده است اما این طور نیست، در واقع می توان گفت گلكسی اس 4 ادامه دهنده ویژگی های گلكسی اس 3 است.

سامسونگ این گوشی را به عنوان همدم زندگی معرفی كرده چرا كه معتقد است این گوشی هر آنچه را كه ما در آینده به آن نیاز داریم برایمان فراهم خواهد كرد.

یكی از مزیت های Smart Pause/Smart Scroll به هنگام فیلم دیدن مشخص می شود چرا كه با برداشتن نگاه خود از صفحه نمایش فیلم به صورت اتوماتیك متوقف می شود و برای شروع مجدد آن می بایست صفحه را لمس كنید.

برای این كه بتوانیم سایر اسمارت فون ها را با این گوشی مقایسه كنیم بهتر است تا با ویژگی های آن آشنا شویم:

** زمانی كه می خواهید صفحه ای را در گوشی خود باز كنید و یا این كه آن را حركت دهید این كار را با لمس صفحه انجام می دهید اما گلكسی اس 4 متوجه می شود که چه موقع در حال نگاه کردن به آن هستید و سپس با کج کردن آن به بالا یا پایین، اسکرول صفحه بالا و پایین می رود. این ویژگی Smart Pause/Smart Scroll نام دارد. یكی از مزیت های این ویژگی به هنگام فیلم دیدن مشخص می شود چرا كه با برداشتن نگاه خود از صفحه نمایش فیلم به صورت اتوماتیك متوقف می شود و برای شروع مجدد آن می بایست صفحه را لمس كنید.

** یكی دیگر از ویژگی های این اسمارت فون هم در گوشی های سامسونگ وجود دارد و هم در تلویزیون های آن. حركت از راه دور (Air View/Air Gesture) همین ویژگی است. شما می توانید بدون لمس كردن صفحه به راحتی به یک تماس پاسخ دهید و یا آن تماس را رد کنید، می توانید موزیک ها را عوض کنید، در اینترنت به گشت و گذار بپردازید، در گالری عکس‌های خود بچرخید و كارهای نظیر آن را انجام دهید.

** امكان برقراری تماس به صورت تصویری نیز به بازار عرضه شده است و علاوه بر داشتن سرعت بالای اینترنت نیاز به یك دوربین خوب نیز احساس می شود.Dual camera features  ویژگی است كه می توانید با دوربین اصلی گوشی که 13 مگاپیکسل است و دوربین دوم گوشی که 2 مگاپیکسل است به طور همزمان  عکس بگیرید. به این صورت، زمانی که در حال عکاسی هستید می توانید عکس خودتان را نیز بگیرید و یا زمانی که در حال مکالمه تصویری هستید نیز از محیط اطراف خود فیلم بگیرید.

کهکشانی دیگر از سوی سامسونگ

** همچنین می توانید بر روی عكس خود به مدت 9 ثانیه صدا ضبط كنید. این ویژگیSound & Shot feature نام دارد كه باعث جذابیت بیشتر عكس شما خواهد شد.

** این گوشی به سلامتی شما نیز اهمیت می دهد چرا كه شما می توانید با دو ویژگی S-Health و Temperature and Humidity sensors به ترتیب میزان کالری ورودی به بدن خود و میزان کالری مصرفی، وزن، فشار خون و قند خون به صورت روزانه بررسی کنید  و با استفاده از سنسور تشخیص دما و رطوبت محیط در هر لحظه می توانید دما و رطوبت مكانی كه در آن هستید را مشاهده كنید.

**این گوشی قابلیت های امنیتی را نیز فراهم می كند. برنامه امنیتی Knox برای كسانی به كار می رود كه از گوشی خود برای کارهای شخصی یا کارهای شغلی استفاده می کنند.  Knox به شما كمك می كند تا دو فضای مختلف برای زندگی و کار داشته باشید. به این شکل که موارد مرتبط با شغل شما را در فضای امن و محافظت شده با رمز قرار می دهد ولی موارد غیر کاری را همچنان بدون رمز در دسترس قرار می دهد.

** همچنینS Translator  یک سرویس ترجمه داخلی است که هم برای ترجمه صوتی و هم برای ترجمه متنی در این اسمارت فون به كار می رود.

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Samsung's Knox security solution to launch with Galaxy S 4  Mobile "By Alexis Santos

Samsung Galaxy S IV Hands On: Everything New Is Old Again

pcmag