تبیان، دستیار زندگی
زن و شوهر باید در باورهای خود، گاه و بی گاه تجدید نظر کنند. برای این کار باید باورهای منفی و مثبت خود را مشخص کنند و سپس به طور منطقی، به بررسی این رفتارها بپردازند. هر یک از زن و شوهر باید با ارائه نظر خود در شکل گیری باورهای مثبت جدید سهیم باشند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صفری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت منفی زناشویی کات!


زن و شوهر باید در باورهای خود، گاه و بی گاه تجدید نظر کنند. برای این کار باید باورهای منفی و مثبت خود را مشخص کنند و سپس به طور منطقی، به بررسی این رفتارها بپردازند. هر یک از زن و شوهر باید با ارائه نظر خود در شکل گیری باورهای مثبت جدید سهیم باشند.

وضعیت منفی زناشویی کات!

در زنگی زناشویی ، یکی از طرفین می تواند مبتکر تغییر باشد. در اکثر مواقع تغییر باورهای منفی، مسائل را به سمت باورهای مثبت سوق می دهد و زندگی را از کسالت و تکرار خارج می سازد. طرز تلقی های منفی اغلب مشکلاتی را به وجود می آورد، در این گونه مواقع چگونگی برخورد با مشکل و استفاده مناسب و درست از راه حل ها می تواند راه گشا و مهم باشد. اگر راه هایی برای برخورد با یکدیگر و از بین بردن باورهای منفی ابداع شود، باورهای مناسب جدید تحولی ایجاد می کند، گاهی هم طرفین به این نتیجه می رسند که تغییر همه جانبه لزومی ندارد ولی همان تغییرات جزیی نیز خشنودی و موفقیت چشمگیری به وجود می آورد.

توجه به رفتارهای مثبت نقش عمیقی در زندگی دارد. برای ایجاد تغییر باید جنبه های مثبت را تقویت کرد تا استوارتر و مستحکم تر شوند. یاد آوری لحظات شیرین و خوش زندگی و بها دادن به جنبه های مثبت و شناخت جنبه های منفی زندگی زناشوئی می تواند در رفع باورهای منفی کمک موثری داشته باشد.

ابراز محبت، علاقه و عشق می تواند یکی از روش های تغییر وضعیت در زندگی زناشوئی باشد در اوایل آشنایی و ازدواج زن و مرد معمولا از سطح علاقه و عشق بالاتری برخوردار هستند و بیشتر با هم صحبت و درد دل می پردازند اما به تدریج و به مرور زمان با زیادتر شدن مشکلات طبیعی زندگی و به وجود آمدن مشغله های فکری گوناگون نوع و کیفیت علاقه آنها تغییر می کند. در حالی که یکی از رموز موفقیت ادامه روند اوایل ازدواج و عمیق تر کردن آن احساسات است. شناخت خواسته ها و شرایط یکدیگر یکی دیگر از ابزارهای تغییر جنبه های منفی زندگی است. دنیا و زندگی را از دیدگاه شریک زندگی خود بررسی کردن و تعمق و اندیشه کردن از این دریچه، درک جدیدی را به وجود می آورد که می تواند در شناخت شرایط  و خواسته های همسرتان تاثیر بسزایی برای شما داشته باشد. بحث و گفتگو درباره مسائل خانواده، برنامه و هدف های آینده، تصورات، ایده ها و مسائلی از این قبیل ، در نزدیکی هرچه بیشتر زن و مرد تاثیر داشته و در صورت وجود وضعیت منفی، آنها را به کوشش و تلاش وا می دارد.

توان اصلاح عادت های منفی و تغییر شیوه بیان و ابراز وجود برای حل یک سری از مشکلات زناشویی  از مهارت های مهمی است که به تدریج می توان آن را در خود پرورش داد. هر کس می تواند با کمی تمرین و استفاده از شیوه های گفتاری مناسب در حالی که به راحتی نظر و عقیده خود را بیان می کند موجب رنجش و کدورت طرف مقابل خود نشود. برای این که بتوانید بفهمید که کدامیک از عادت های کلامی ، رفتاری شما نیاز به تغییر دارد، بهتر است در واکنش های دیگران مخصوصا همسر خود دقت کنید؛ در صورت واکنش، می توانید قالب های جدیدی برای عادت های خود انتخاب کنید و به کار بگیرید.

توان اصلاح عادت های منفی و تغییر شیوه بیان و ابراز وجود برای حل یک سری از مشکلات زناشویی از مهارت های مهمی است که به تدریج می توان آن را در خود پرورش داد

رضایت قلبی و عمیق در زندگی زناشوئی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. چشم اندازهای متفاوت رن و شوهر و نبودن لطافت در گفتگوی فی مابین می تواند از این رضایت قلبی بکاهد. گاهی نیز رفتارهای رسمی، از طراوت و رضایت قلبی در زندگی کم می کند. با توضیحات و مثال های مطرح شده می توان به این نتیجه رسید که زوجین برای این که بتوانند مشکلات و مسائل یکدیگر را درک کرده و در جهت اصلاح روابط بین خود گام بردارند، نخست باید اشکالات ارتباطی بین خودشان را حل و فصل کنند. یاد گرفتن طریقه صحیح گوش دادن به صحبت های یکدیگر اولین قدم برای رسیدن به این مهم است. زن و شوهر با نشان دادن تمایل و علاقه خود نسبت به ادامه صحبت با هم می توانند یکدیگر را مطمئن سازند که برای صحبت های رد و بدل شده فی ما بین ارزش قائل هستند و به آنها گوش می دهند.

نسرین صفری

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

لذت ، آرامش و عشق زیر یک سقف

یارگرمابه و گلستان هم باشید

همسرتان جایزالخطا ست!

همسرانی با اختلاف سنی نامتعارف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.