تبیان، دستیار زندگی
همین روزنامه های خودمان را بخوانید! اسیدپاشی ها، آدمکشی ها و دیگر پستی ها. مردی همسر و سه فرزندش را به قتل رسانده، سر بریده، چرا؟ چون نسبت به خانمی علاقه ورزیده و می خواسته با او ازدواج کند و به او برسد. این جاست که انسان کور می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهوترانی منشأ بیماری‌های روحی !

شهوت


شهوات از جمله سم های کشنده هستند. بعضی سم ها بی هوش می کند. بعضی بی حال می کند، با بعضی سم ها می توان مبارزه کرد. شهوت پرست، هم فکرش و هم جانش مریض است.


بیماری شهوترانی و شهوت پرستی خیلی خطرناک و به تعبیر احادیث بیماری کشنده ای است.

حضرت علی علیه السلام می فرماید: «الشَّهَوَاتُ سُمُومٌ قَاتِلاتٌ»[غررالحکم، ح 6939 ]؛ شهوات سم های کشنده است. بعضی سم ها بی هوش می‌کند. بعضی بی حال می کند، با بعضی سم ها می توان مبارزه کرد. شهوت پرست، هم فکرش و هم جانش مریض است.

امیرالمۆمنین علیه السلام فرمود: «قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ»[غررالحکم، ح 6985 ]؛ شهوت پرست هم معلول فکری و هم بیمار نفسی است.

این بیماری به قدری خطرناک است که منشأ بسیاری از حوادث، جنگ ها و آدم کشی ها در طول تاریخ شده است.

برای مثال می توان از برصیصای عابد نام برد که با وجود اینکه سال ها سر بر عبادت خدا و بندگی سپرده بود اما در آخر طعمه این سم کشنده قرار گرفت و سرش بالای دار رفت .

ریشه جنگ ذی غار

چرا نبرد ذی غار بین ایرانیان و اعراب اتفاق افتاد؟ چرا خسرو پرویز این جنگ را برپا کرد؟ نبرد ذی غار که سرانجام به شکست منتهی شد، به خاطر یک قضیه جنسی رخ داد. عشقی که شاه به دختر نعمان بن منذر ورزید. وقتی برایش تعریف کردند که دخترش چنین و چنان است، شاه هوسران برای رسیدن به این دختر، پدرش را کشت، خاندانش را به زحمت و اسارت انداخت و آخر هم به خواسته خود نرسید و منجر به درگیری با اعراب شد.

همین روزنامه های خودمان را بخوانید! اسیدپاشی ها، آدمکشی ها و دیگر پستی ها. مردی همسر و سه فرزندش را به قتل رسانده، سر بریده، چرا؟ چون نسبت به خانمی علاقه ورزیده و می خواسته با او ازدواج کند و به او برسد،این جاست که آدمی کور می شود و برای رسیدن به خواسته شهوتش دست به هر کاری می زند.

شهوت رانی بد خطری است. این مسأله مجردها، متأهل ها، پیرمردها، خانواده ها و نظام اجتماعی را تهدید می کند

شهوت پرستی عامل فاسد شدن عقل

در حدیث دارد: «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ العَقل»؛«طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ الدِّین»[غررالحکم، ح 6957 ]

شهوتران عقل و دینش از بین می رود، دیگر متوجه هیچ چیزی نخواهد بود، برایش هیچ چیز جز رسیدن به آن محبوب مهم نخواهد بود.

در جایی دیگر از روایات بیان شده است؛ «قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ»[همان، ح 6985 ]

شهوترانی بد خطری است. این سم وقتی به جان کسی بیافتد نه مجرد می شناسد ، نه متأهل؛ نه پیر می شناسد، نه جوان ! خانواده و نظام اجتماعی را تهدید می کند.

گناه شهوترانی در آیات قرآن

یکی از سوره هایی که گناه شهوترانی را مشخص می کند، سوره مبارکه مریم است. در جای دیگر نیز در سوره مبارکه نساء آیه 27 به این موضوع اشاره می کند.

همین روزنامه های خودمان را بخوانید! اسیدپاشی ها، آدمکشی ها و دیگر پستی ها. مردی همسر و سه فرزندش را به قتل رسانده، سر بریده، چرا؟ چون نسبت به خانمی علاقه ورزیده و می خواسته با او ازدواج کند و به او برسد. این جاست که انسان کور می شود

قوم لوط هم پارتی داشتند

قرآن کریم در سوره عنکبوت می فرماید: قوم لوط کارشان به جایی رسیده بود که پارتی های منکر داشتند. امروزه می گویند: پارتی. قرآن در آیه 29 عنکبوت از این پارتی های منکر با عبارت نادی یاد کرده است : «... وَتَأْتُونَ فِی نَادِیكُمُ الْمُنكَرَ... »، در نادی هایشان (پارتی هایشان) زن و مرد دور هم جمع می شوند و مرتکب منکر می شوند.

در کشورهای غربی، بالای باشگاه ها می نویسند«نادی»؛ یعنی باشگاه .

مرحوم شیخ عباس قمی در سفینة البحار می فرماید: یعنی عریان می شدند، می رقصیدند، به هم سنگ پرتاب می کردند و به هم فحش می دادند. همین امر امروزه تبدیل شده به شوها، موسیقی ها و جلسات مختلط دختر و پسر که در گوشه و کنار بر پا می شود و گاهی فاش می شوند. همچنین شیطان پرستی و گروه های منحرف بی شمار از جمله رپ و...(در عربی نادی به معنای جمعی اجتماعی که دور هم جمع می شوند و همدیگر را صدا می زنند)

بهترین درمان برای بیماری شهوترانی

یکی از بهترین و مۆثرترین درمان ها برای این سمّ کشنده، این است که نگذاریم این سم تحریک شود(نگذاریم شهوت تحریک شود)

این کار نیز به فرمایش آیات و روایات جز با نگاه نکردن به فیلم و عکس حرام و با نگاه نکردن به نامحرمان اتفاق نخواهد افتاد.

در زمان پیامبر قبل از اینکه سوره احزاب نازل شود زن های مشرکان و کافران و کنیزهای پیش از اسلام سینه هایشان نمایان بود، گردن هایشان نمایان بود، گاهی روسری هم نمی پوشیدند و با این وضع بیرون می آمدند. خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَ نِسَاء الْمُۆْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُۆْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا :

تو به زنانت، به دخترانت، به زنان مۆمنین بگو شما مثل اینها راه نروید، شما لباس بلند بپوشید، جلباب(روسری بلند) بیندازید، این باعث می شود شناخته شوید. (59 / احزاب)

یعنی از فردا هر که ببیند می فهمد او مسلمان است. چون روسری دارد، مانتو دارد، چادر دارد. شما را با زن های مشرکان اشتباه نگیرند، با زن های آلوده و زن های خیابانی اشتباه نگیرند.

نتیجه :

آگاه باشیم که شهوت پرستی و به دنبال شهوت رفتن عاقبت شوم و دردناکی دارد بکوشیم تا با راه خداپسندانه خود را کنترل کرده و عنان اختیار به دست نفس سرکش ندهیم که عاقبت ما را به سقوط در جهنم می کشاند.

فرآوری : محمدی

بخش قرآن تبیان


منابع:

پایگاه درس هایی از قرآن

بیاناتی از حجت الاسلام رفعی