تبیان، دستیار زندگی
صریح حزب بعث عراق به اغتشاش و هرج و مرج در ارتش صدام کیهان- 8/8/1360 ارتش رو به اضمحلال بعث عراق با صدور بخش‌نامه محرمانه‌ای به فرماندهان خائن بعثی، از آنان خواست علل عدم استقبال پرسنل ارتش عراق از حزب بعث را بررسی کرده و را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طی بخشنامه محرمانه حزب بعث عراق به فرمانده‌هان ارتش

اعترافات صریح حزب بعث عراق به اغتشاش و هرج و مرج در ارتش صدام

کیهان- 8/8/1360

ارتش رو به اضمحلال بعث عراق با صدور بخش‌نامه محرمانه‌ای به فرماندهان خائن بعثی، از آنان خواست علل عدم استقبال پرسنل ارتش عراق از حزب بعث را بررسی کرده و راه حل‌هایی برای این مساله بیابند.

به‌گزارش خبرگزاری پارس اخیراً بخش‌نامه سری یکی از تیپ‌های باقیمانده ارتش عراق به یگان‌های تابعه بدست ‌آمده که توجه به محتوی آن به‌خوبی ضعف روحیه، بی‌اعتقادی و بی‌هدفی نیروهای دشمن را در جنگ تحمیلی رژیم بغداد بر جمهوری اسلامی ایران آشکار می‌سازد.

این بخش‌نامه براساس دستور مدیریت کل اطلاعات ارتش عراق «شعبه پنجم» به فرماندهی سپاه دوم و آنگاه به لشگر سوم زرهی و تیپ 8 پیاده مکانیزه عراق و اصل شده و از طریق دفتر اطلاعات این تیپ به یگان‌های تابعه آن ارسال گردیده است. در جریان یکی از حملات سپاه اسلام یک نسخه از این بخش‌نامه بدست سلحشوران، مدافع انقلاب اسلامی افتاده است.

ترجمه قسمتی از این بخش‌نامه محرمانه چنین است:

الف- گزارشی از فعالیت‌های حزب‌الدعوه در نیروهای مسلح تهیه گردیده‌ است.

ب- مطالب زیر سفارشاتی است در مورد چگونگی جلوگیری از انتشار افکار حزب‌الدعوه در نیروهای مسلح:

(1) تاکید می‌شود که فرماندهان باید با عدالت با افراد زیر دست خود رفتار کنند، تا دیوار موجود بین خود و آنان را از میان بردارند.

(2) علل عدم استقبال پرسنل از حزب بعث بررسی و راه‌حل‌هایی جهت برطرف کردن این مشکل تهیه شود.

(3) با استفاده از دستگاه‌های تولید، پارازیت مانع وصول اخبار و اطلاعیه‌های رادیو‌های جمهوری‌اسلامی و مخالفان به پرسنل بشوید.

(4) پرسنل پایگاه‌های هوایی و غیره در مناطق‌ خارج از شهر محل سکونت‌شان توزیع شوند تا افراد غیرنظامی نتوانند با آنها تماس برقرار کنند.

(5) مراقبت شدید و مستمر بر کتاب‌های دینی که دین را از صورت اصلی خود منحرف می‌سازند معمول شود.

(6) به تعداد جلسات امنیتی افزوده و جهت حفظ امنیت نیروهای مسلح به آنها آموزش داده شود.

اعترافات صریح و آشکار فرماندهان ارتش عراق در این بخش‌نامه و بخش‌نامه‌های نظیر آن مهر تاییدی است بر افزایش روزافزون نارضایتی در داخل صفوف نیروهای متجاوز عراق.

توجه مختصری به مفاد این بخش‌نامه بخوبی می‌رساند که مشکلات فراوانی در ارتش صدام بوجود آمده و بی‌اعتقادی پرسنل نظامی به ادامه این جنگ تحمیلی همراه با گسترش روزافزون تمایلات آنها به درک مسائل مذهبی و توجه فراوانی که پرسنل ارتش عراق به اخبار و تفسیرهای برنامه عربی صدای جمهوری‌اسلامی مبذول می‌دارد همه و همه وضع دشواری را برای کنترل این افراد توسط فرماندهان مزدور صدام فراهم آورده است.

دستور صریح برای جذب کردن پرسنل ارتش از مردم شهر محل سکونت‌شان کاملاً ابعاد قضیه را روشن می‌کند و نشان می‌‌دهد که صدام تکریتی فقط از ناآگاهی و بی‌خبری افراد ارتش عراق برای حمله به خاک جمهوری‌اسلامی سود می‌برد. و اینک که همه نقشه‌ای شیطانی او نقش برآب شده و به‌طور مسلّم مورد سوالات پی در پی پرسنل نظامی در مورد علل این بلاتکلیفی طولانی و سرگردانی 14ماهه قرار گرفته است به جای آنکه حقایق را به اطلاع آنها برساند، از طریق بخش‌نامه‌های محرمانه به فرماندهان نظامی دستور می‌‌دهد. که هر چه بیشتر پرسنل را محدود کنند و اجازه ندهند که آنها از طریق تماس با افراد غیرنظامی، مطالعه کتاب‌های دینی (به قول او منحرف کننده) و یا گوش دادن به صدای جمهوری‌اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند و طومار زندگی حکام خود کامه عراق را درهم به‌ پیچند.