تبیان، دستیار زندگی
حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خرم آباد و دو برنامه وی با حواشی و اظهار نظرهای جالبی همراه بود که بخشهایی از آن می آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارات باهنر درباره تار موی زنان و ....


حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خرم آباد و دو برنامه وی با حواشی و اظهار نظرهای جالبی همراه بود که بخشهایی از آن می آید.

باهنر

محمدرضا باهنر در حاشیه سفر به لرستان در پاسخ به این سوال که منظور شما از اینکه گفته اید "دولت من دولت آقا اجازه نیست"چیست، اظهار داشت: من توقع دارم از ارباب جراید و رسانه ها که جانب امانت را رعایت کنند و همین توضیحی را که من می گویم منعکس کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم تصمیم گیری در کشور ما کاملا روشن است و همچنین ولایت فقیه نیز در اصل 110 قانون اساسی اختیارات مشخصی دارد که از جمله آن تعیین سیاستهای کلی نظام بعد از مشورت با مجمع تشیخص مصلحت نظام است، گفت: زمانیکه سیاستهای کلی نظام تعیین می شود قوانین مجلس و اجراییات دولت هم باید در چارچوب این سیاستها باشد.

احکام حکومتی رهبری به اندازه انگشتان دست نبوده است

باهنر با تاکید بر اینکه قوه مجریه و مقننه به صورت طبیعی و قانون مدار می دانند که سیاستهای حاکم بر کشور چه چیزی است، تصریح کرد: بنابراین مجلس و دولت باید در چارچوب قوانین حرکت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هر کاری که در کشور می کنند را می خواهند به یک صورتی به گردن رهبری بیاندازند و به همین دلیل است که من گفته ام رئیس جمهور آقا اجازه ای نیست.

باهنر افزود: من در آینده سیاستها را در چارچوب ولایت فقیه اجرا می کنم و اگر کار مثبت بود که عنایت رهبری بوده است و اگر هم ضرر کردیم شخصا می پذیرم و به گردن دیگران نمی اندازم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول 25 سال گذشته دستورات و احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب به اندازه انگشتان دست هم نمی شود، یادآور شد: علت این امر آن است که رهبر فرزانه انقلاب توقع دارند که مسئولان به وظایفی که در قانون اساسی و سیاستهای کلی نظام آمده است عمل کنند.

دولت توان رفتن به عمق را نداشت، از جامع نگری برخوردار نبود و فکر می کرد مشکلات کشور را می توان پروژه ای حل کرد

توضیحات "مرد لابی" مجلس در مورد لابی گری

وی در پاسخ به این مطلب که شما را به عنوان "مرد لابی" مجلس می شناسند نیز گفت: لابی یک کار مذموم نیست و معنای آن تلاش کردن برای این است که افکار خود را به دیگران بقبولانی و آنها را با خود همراه کنی.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لابی کار خوبی است و هرکسی علاقه دارد هم فکرهای خود را بیشتر کند، گفت: همچنین لابی شبیه امر به معروف و نهی از منکر است و کار مذمومی نیست.

باهنر با بیان اینکه در مجلس از نظر رای آیین نامه ای همه ی نمایندگان یک رای دارند اما از سوی دیگر هرکسی یک قدرت نفوذی دارد، اظهار داشت: برخی نمایندگان در مجلس به موضع گیری من اعتماد دارند و من را همراهی می کنند و این یک فضل الهی است.

وی تصریح کرد: مجلس جای لابی است و هر نماینده ای می تواند بقیه را با خود همراه کند.

توصیه به هاشمی و خاتمی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه توصیه محمدرضا باهنر به کاندیداهای احتمالی مثل خاتمی و هاشمی رفسنجانی چیست، گقت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند!

باهنر با بیان اینکه این افراد با ما مشورت نکرده اند، تصریح کرد: اگر با ما مشورت کردند می گوییم که نیایند!

محمدرضا باهنر

خرید خودروی ساخت داخل از همسر دختر!

باهنر همچنین در واکنش به سوالی در مورد صنعت خودرو و قیمت بالای برخی خودروهای داخلی نیز به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: همسر دختر من در یکی از کارخانه های خودروسازی کار می کند که ما یک ماشین صفر کیلومتر تولید داخل را خریداری کردیم و وضعیت آن به گونه ای بود که همه جای آن صدا می داد به جز بوق آن!

وی همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام به سوالات متعددی پاسخ داد که اهم بیانات وی به شرح زیر است:

- در صورت موفقیت، اولین کاری که پس از تشکیل دولت انجام می”‹دهم، احیای سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. باهنر متعهد شد که از نیروهای تشکیلاتی به شرطی استفاده کند که نیروی قویتری خارج از تشکیلات نداشته باشد و در عین حال گفت: انتخاب شدن من بهترین ظرفیت را برای کشورو اصولگرایان رقم می زند.

- اگر احزاب جدی و قدرتمند وجود داشتند این طور نبود که هم من و هم احمدی نژاد را اصولگرا بخوانند! باهنر همچنین در پاسخ به دانشجویانی که او را در رئیس جمهور شدن احمدی نژاد موثر می خواندند، گفت: اگر قرار باشد در ارتباط با رئیس جمهور شدن احمدی نژاد مسئولیت خود را بپذیرم، سهم من حداکثر در حد نمایندگی مجلس است و نه بیشتر.

-دولت توان رفتن به عمق را نداشت، از جامع نگری برخوردار نبود و فکر می کرد مشکلات کشور را می توان پروژه ای حل کرد

- رسانه های صوتی تصویری طبق قانون اساسی در ایران در اختیار حاکمیت هستند. اما اینکه ساعاتی در اختیار بخش خصوصی خارج از حاکمیت قرار گیرد، قابل تحقق است.

متاسفانه برخی افراد هر کاری که در کشور می کنند را می خواهند به یک صورتی به گردن رهبری بیاندازند و به همین دلیل است که من گفته ام رئیس جمهور آقا اجازه ای نیست

-برخی فکر می کنند بودجه یعنی فقط اقتصاد، در حالی که بودجه یعنی دفاع امنیت ملی، مسائل سیاسی اقتصادی و ... من در تصویب بیش از 20 سند بودجه کشور نقش اساسی داشته ام.

-  هر دولت، مخالفینی دارد. دولت باید با وجود مخالفین بتواند کار بکند و هر عذری دال بر اینکه مخالفین نگذاشتند من کار بکنم حرف بی ربطی است.

- به دو شاخه موی خانم ها کار نداریم، به بیش از این دو شاخه هم کار نداریم. اما تا آنجا که هنجارشکنی صورت نگیرد. تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اتفاقا عین ناهنجاری است.

-ممکن است کسانی از رهبری خرج کنند، حتی ممکن است روابط فامیلی با رهبری داشته باشند اما قطعا رهبری در انتخابات بی ‹طرف هستند.

-به برخی از رسانه”‹هایی که به نوعی دایره فعالیتشان در سطح کل کشور است توصیه می کنم عدالت رسانه”‹ای را رعایت کنند و دامنشان را از محل مانور تبلیغاتی کاندیدای خاص پاک نگه دارند.

فراوری: عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع :خبرانلاین/ تابناک