تبیان، دستیار زندگی
از دعوت رضایی به ائتلاف 5 گانه تا وعده 65هزار تومانی یارانه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضایی به ائتلاف 5 گانه دعوت شد


از دعوت رضایی به ائتلاف 5 گانه تا وعده 65هزار تومانی یارانه

منوچهر متکی عضو ارشد ائتلاف اکثریت اصولگرایان در نامه‌ای از محسن رضایی برای پیوستن به ائتلاف متبوعش دعوت کرد.

محسن رضایی

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محسن رضایی

سلام علیکم

در گرماگرم رخداد مهم دیگری از تحولات کشورمان قرار داریم. 24 خرداد ماه سال جاری فرصت دیگری است که با مرور و تاکید بر نقاط قوت عملکرد پیشینیان و پیشکسوتان در مدیریت اجرائی کشور و پرهیز از ضعف‌ها و به ویژه تصحیح گام‌ها و روندهای اشتباه آنان، ملت عزیز ایران، الگوی جدیدی از کشورداری را تجربه نماید.

در این رقابت سیاسی، همگرایی و هم افزایی نامزدهایی که از بیشترین اشتراکات آرمانی و رویکردی در قبال انقلاب اسلامی برخوردار بوده و مصمم به حل مشکلات کشور و مردم هستند ضرورتی خردورزانه و هوشمندانه است.

در فقدان سازو کار مناسب حزبی در کشور اینگونه رایزنی ها و تفاهمات سیاسی معمولا با توصیه بزرگان و نخبگان دلسوز و یا ابتکار درون گفتمانی نامزدهای مطرح صورت می پذیرد.

در آرایش سیاسی- انتخاباتی کنونی کشور، اگرچه هنوز رونمایی کامل از آن نشده است، شاهد شکل گیری دو ائتلاف سه و پنج نفره از نامزدها در سویی از این آرایش انتخاباتی هستیم که قرار است بر اساس توافقاتی نانوشته و البته در روندی دموکراتیک و مراجعه علمی و واقعی به نظرات مردم، نامزدها و یا نامزد نهایی خود را مشخص و به مردم عزیز کشورمان معرفی و پیشنهاد نمایند. تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

با بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی و تاکید بر ضرورت همدلی و وفاق و ارائه تصویری موفق از کار مبتنی بر خرد جمعی و گروهی، بدینوسیله و در ظرفیت شخصی خود از جنابعالی که بحمدالله از چهره های سرشناس کشور هستید برای پیوستن به «ائتلاف اکثریت» دعوت می نمایم.

بدیهی است در صورت اعلام آمادگی موضوع در دستور کار نامزدهای این ائتلاف قرار خواهد گرفت.

بنده 65 هزار تومان یارانه در دور دوم به حساب مردم واریز می‌کنم که البته 3 تا 6 ماه نمی‌توانند آن را برداشت کنند، چرا که این پول به حساب تولید واریز شده و بعد با احتساب سود به حساب مردم واریز و مردم می‌توانند آن را برداشت کنند از طرفی با این راهکار اثر تورمی یارانه‌ها نیز در مرحله دوم از بین می‌رود

رضایی: 65 هزارتومان یارانه می دهم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نقاط مثبت سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد یاد کرد.

محسن رضایی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، گفت: نقطه مثبت دولت هاشمی رفسنجانی مسائل زیربنایی بود منتها در دولت یازدهم باید این مسائل جهت‌دار باشد یعنی درآمد خانوار را به عنوان مثال افزایش دهیم؛ در دولت خاتمی نیز آزادی‌ها را داشتیم که باید در دولت یازدهم آنها را نهادینه کرده و بسترهای لازم فراهم شود. یکی از نکات مثبت در دولت احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها بود که باید آن را اصلاح کرد و با جهت‌گیری به سمت تولید ادامه پیدا کند. مسکن مهر طرح خوبی بود ولی در حال حاضر چون از بانک مرکزی پول می‌گیرد باید منابعی به جز بانک مرکزی داشته باشد و در این صورت می‌توان آن را ادامه داد.

وی با بیان اینکه امروز در وضعیت خاصی قرار داریم، اظهار کرد: اینکه برخی بر این باورند آمریکا منتظر نتیجه انتخابات در ایران است درست نیست چرا که آمریکایی‌ها در واقع منتظر تأثیر تحریم‌ها در جمهوری اسلامی ایران هستند. آمریکایی‌ها امروز برای به طول انجامیدن مذاکرات برنامه‌ریزی 10 ‌ساله کرده‌اند.

رضایی

گزیده سخنان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از این قرار است:

·{با اشاره به اوج‌گیری منازعات سیاسی در 7 و 8 سال اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر}در واقع این منازعات بر کارآمدی کشور تأثیر گذاشته و فشارها را بر زندگی مردم افزایش می‌دهد.

·   دولت آتی می‌تواند با دیپلماسی قوی از تشدید تحریم‌ها جلوگیری کند. در واقع دولت یازدهم می‌تواند گرانی‌ها و بیکاری‌ها را و همچنین منازعات سیاسی را کمتر و یا بیشتر کند.

·   امروز شاهد چند میلیون بیکار و عقب‌ماندگی در حوزه اقتصاد هستیم، بنابر این باید به زندگی مردم و معیشت مردم برسیم، زندگی یعنی پیشرفت، شهرسازی و عمران که این‌ها غیرسیاسی است.

·    در سفرهای استانی نیز بنده بنا دارم که اول با کارشناسان و کارآفرینان صحبت کرده و سپس یا مردم صحبت کرده و دستی هم تکان دهم.

·    بنده 65 هزار تومان یارانه در دور دوم به حساب مردم واریز می‌کنم که البته 3 تا 6 ماه نمی‌توانند آن را برداشت کنند، چرا که این پول به حساب تولید واریز شده و بعد با احتساب سود به حساب مردم واریز و مردم می‌توانند آن را برداشت کنند از طرفی با این راهکار اثر تورمی یارانه‌ها نیز در مرحله دوم از بین می‌رود.

·  کشور با ساختار اداری که بیشتر ساخته دست رضا شاه است قابل مدیریت نیست. ما فدرال اقتصادی را در نظر گرفتیم که بر این مبنا اختیارات را در زمینه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که بنده به دنبال آن هستم وارد کردن نسل سوم و چهارم انقلاب یعنی جوانان ایران به ساختار مدیریتی کشور است، چرا که آن را عامل تضمین پیشرفت ایران می‌دانم.

دولت آتی می‌تواند با دیپلماسی قوی از تشدید تحریم‌ها جلوگیری کند. در واقع دولت یازدهم می‌تواند گرانی‌ها و بیکاری‌ها را و همچنین منازعات سیاسی را کمتر و یا بیشتر کند

·   باید به غرب نشان داد تحریم‌ها بر ما اثر نمی‌گذارد. در این صورت ما می‌توانیم یک گام در مذاکره پیشرفته و مذاکره ما با آمریکا جدی‌تر و بهتر پیش رود.

·   در صورت رأی آوردن کارهای غیرسیاسی را از دست سیاسیون بگیرم و قطعا اجازه نمی‌دهم یک فرد سیاسی در کارهای غیرسیاسی حضور داشته باشد.

·   به دلیل احساس خطر وارد کشور شده چرا که چهار سال پیش‌رو سخت‌ترین شرایط ایران است.

·    تمامی دولت‌های پس از انقلاب خرج کننده و مصرف کننده ثروت بوده‌اند نه تولید کننده ثروت. ما به دنبال این هستیم که در دولت یازدهم تولید ثروت کنیم، به عنوان مثال در این راستا اعلام کردم که یارانه سبز می‌دهم.

·   متأسفانه ارزش پول ملی ایران کاهش یافته به گونه‌ای که 45 هزار تومان یارانه امروز به اندازه 15 هزار تومان فروردین‌ماه سال گذشته ارزش دارد، پس ارزش ریالی کشور از دست رفته است. قطعاً در صورت رای آوردن در دولت یازدهم ریال ایران را به صادرات غیرنفتی و تولید گره خواهم زد و این مشکل ان‌شا‌ءالله با نوسازی و عدم وابستگی به دلارهای نفتی خرج می‌شود.

فرآوری: عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: ایسنا/ خبر انلاین