تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری ایرنا که از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود در مصاحبه‌ای با بهمن شریف‌زاده به بررسی شخصیت اسفندیار رحیم مشایی پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایرنا: مشایی به "مقام رضا و فتوّت" رسیده!


خبرگزاری ایرنا که از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود در مصاحبه‌ای با بهمن شریف‌زاده به بررسی شخصیت اسفندیار رحیم مشایی پرداخت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران امروز با انتشار مصاحبه ای با بهمن شریف‌زاده از روحانیون حامی رئیس دفتر سابق ریاست جمهوری، به بررسی شخصیت اسفندیار رحیم مشایی پرداخته است!

خبرنگار ایرنا در ابتدای این مصاحبه سۆالی را مطرح می کند که در نوع خود قابل توجه است.

شریف زاده

در ادامه سۆال خبرنگار ایرنا خطاب به شریف‌زاده عیناً می‌آید:

سوال: شما پیشتر گفته بودید قلب مهندس مشایی محل جوشش معرفت است. از آنجایی که دین یک تکلیف عام است ولی عرفان بر اثر ریاضت و خودسازی به دست می‌آید آیا می‌توانیم بگوییم که آقای مشایی بعد از صبر در برابر تهمت ها به مقام رضا رسیده اند. نمونه آن خوش رفتاری با مردم و شادمانی و بهجتی است که بعد از آن می بینیم و اینکه ادب و فروتنی را با همه رعایت می کنند و حتی فراتر از آن بگوییم که ایشان به مقام فتوت رسیده اند و نشانه آن این است که خوشان را برتراز کسی نمی دانند و به مخالفان خود بیشتر محبت می ورزند و کسانی که آزار رسانده اند را مورد رحمت قرار می دهند؟

در ادامه این مصاحبه نیز این روحانی حامی مشایی، با استفاده از تعابیری همچون " فرد از خود رها شده" به تمجید شخصیت مشایی می پردازد.

البته در ادامه شریف زاده با تاکید بر اینکه مشایی باید کاندیدا شود، می گوید: شما هرگز ازآقای مشایی نخواهید شنید که من کاندیدا خواهم شد و دلیل صدق سخن چند ماه پیش من این است که تا امروز هیچ کس نشنیده، حتی نزدیکان وی هم ابراز بی اطلاعی می کنند از اینکه مشایی خواهد آمد یا خیر؟

شما هرگز ازآقای مشایی نخواهید شنید که من کاندیدا خواهم شد و دلیل صدق سخن چند ماه پیش من این است که تا امروز هیچ کس نشنیده، حتی نزدیکان وی هم ابراز بی اطلاعی می کنند از اینکه مشایی خواهد آمد یا خیر؟

وی ادامه می دهد: این تدبیر برخواسته از نوع نگاه آقای مشایی است، نوع نگاه وی برخلاف برخی، نگاه به آرمان است البته من نمی خواهم بگویم کسانی که خود راعرضه کرده اند نگاهی به آرمان ندارند، نه عرض من این نیست جسارت نمی کنم به کسانی که وارد این عرصه شده اند. اما می خواهم فضیلت آقای مشایی را عرض کنم که وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی کنند لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.

شریف زاده و مشایی

شریف زاده تاکید همچنین تصریح می کند: شما می بینید وجود دکتر احمدی نژاد وآقای مشایی لبریز از ایمان به انتخاب صحیح مردم است.

نکته این جاست که استفاده از تعابیری ماننده رسیدن به مقام رضا و فتوت برای رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد از سوی رسانه رسمی جمهوری اسلامی و با پول بیت المال چگونه قابل توجیه است؟

استفاده از این تعابیر در حالی رخ می دهد که رسانه های نزدیک به دولت همواره دیگر رسانه ها و نهادهای کشور را متهم به سواستفاده از بیت المال برای تأیید یا تخریب کاندیدایی خاص می‌کنند.

با توجه به محتمل بودن کاندیدا شدن افراد نزدیک به دولت، چنین مصاحبه ها و تعابیری جای تأمل و سۆال جدی خواهد داشت و این شائبه را ایجاد می کند که در روزهای منتهی به انتخابات حجم چنین تبلیغاتی در رسانه های رسمی دولت بیشتر شود.

بخش سیاست تبیان

منبع : ایرنا