تبیان، دستیار زندگی
ات بیت‌المقدس بسیجی‌ها به مرگ لبخند می‌زنند کیهان- 18/2/1361 گزارش‌گر خبرگزاری فرانسه که پس از اولین مرحله عملیات «بیت‌المقدس» از جبهه جنوب دیدن کرده است، در گزارش خود به پیروزی‌های ایران و دلاوری‌های فرزندان میهن اسلامی پردا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش خبرنگار فرانسوی از عملیات بیت‌المقدس

بسیجی‌ها به مرگ لبخند می‌زنند


کیهان- 18/2/1361

گزارش‌گر خبرگزاری فرانسه که پس از اولین مرحله عملیات «بیت‌المقدس» از جبهه جنوب دیدن کرده است، در گزارش خود به پیروزی‌های ایران و دلاوری‌های فرزندان میهن اسلامی پرداخته است. در زیر بخشی از این گزارش را می‌خوانید:

کیلومتر (ایکس) جاده اهواز خونین‌شهر (ششم ماه مه) (16اردیبهشت) خبرگزاری فرانسه- توپ‌خانه ضد هوائی 57 با صدای مهیب بطور مرتب شلیک می‌کند. یک گروه بیست نفری از مردان بسیار جوان با فریاد بلند «الله‌اکبر» هلیکوپتر یورشی عراقی را که در افق ناپدید می‌شود همراهی می‌کند. خاکریزهائی به ارتفاع پنج‌متر در حاشیه جاده اهواز- خرمشهر که از عراقی‌ها پس گرفته شده و اکنون به‌صورت خط مقدم جبهه قرار دارد و تا چشم کار می‌کند، در فلات شنی امتداد دارد و شباهت به دیوارهای دژهای مستحکم قرون وسطائی دارد که در کرانه رود کارون قرار گرفته و از روز جمعه گذشته به‌دنبال ساعات نخستین، نیروهای ایران که عملیات خود را تحت نام بیت‌المقدس آغاز کرده‌اند اکنون بیش از 25 کیلومتر پیشروی کرده‌اند.

(رزمندگان اسلام) همان‌طوری‌که در ایران آنها را می‌نامند اکثراً بسیار جوان یعنی بین 14 ساله و 16ساله هستند و گاهی هم بیش از 50 سال سن دارند) شصت یا هفتاد درصد آنها ئی که می‌جنگند سرباز حرفه‌ای نیستند، بلکه متعلق به سپاه و بسیج مستضعفان هستند. یک عضو کادر پاسداران انقلاب به‌ما گفت که این‌ها اشخاص عادی هستند که همراه ما آمده‌اند. او می‌گوید: سربازان حقیقی بسیار معدود نیستند و مردم‌اند که برای بازپس گرفتن خاک خود و به‌خاطر امام و اسلام می‌جنگند. بسیجی‌ها معمولاً بر روی بازوی خود و یا بالاتر از مچ لباس خود که به‌رنگ شن است یا در پیشانی خویش نواری می‌بندند. ناچیز شمردن خطر از سوی بسیجی‌ها واقعاً حیرت‌انگیز است. یک گلوله خمپاره بر روی خاکریز در چندمتری توپ ضد هوایی این گروه بیست نفری جوانان می‌افتد، از نقطه نظر دقیقاً نظامی این امر به آنها مربوط نیست و هیچ‌کس از آنها تکان نمی‌خورد و خنده و لبخند از این خبر استقبال می‌کند. به محض اینکه صفیر گلوله شنیده می‌شود گلوله به جدار کیسه‌های شنی نزدیکترین پناهگاه اصابت می‌کند. در فاصله صد متری یک رزمنده که به‌حالت درازکش برای تیراندازی موضع گرفته بود و از درجه‌هایی که بر روی بازوی راست دارد معلوم است که درجه‌دار است و پیش از اقدام به شلیک به‌مدت طولانی هدف خود را نشانه می‌رود دو یا سه نفر بسیجی به‌حالت ایستاده دور بر او را احاطه کرده و ظاهراً خروج از سنگر و در معرض دید قرار گرفتن هراسی ندارد. تا چشم کار می‌کند گروه‌های سرباز بدون سلاح‌های شخصی و ظاهراً بدون دستور بر روی خاک‌ریز اینجا و آنجا حرکت می‌کنند. ظاهر شدن یک فروند هلیکوپتر عراقی و شلیک یک موشک آنها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و باعث نمی‌شود که رزمندگان به پناه‌گاه‌ها هجوم برند و تنها صداهایی شنیده می‌شود که درخواست آمبولانس می‌کنند. یک مسئول پاسداران انقلاب که گروه بسیجی‌ها را به عهده دارد توضیح می‌دهد که تنها روحیه این رزمندگان است که امکان می‌‌دهد که آنها دست به مبارزه بزنند زیرا آموزش نظامی آنها بطوری که ناظران می‌گویند بسیار مختصر است.

این مقام مسئول توضیح می‌دهد که طبق کتاب‌های آموزش نظامی غرب یک سرباز میدان جنگ نمی‌تواند روزانه بیش از سه کیلومتر پیشروی کند در حالی‌که رزمندگان ما در نخستین شب حمله 25 کیلومتر پیشروی داشته‌اند و بطوری که خبرنگار خبرگزاری فرانسه تایید کرده است. در این مسافت 25 کیلومتری مواضع عراقی‌ها از خاکریزها و دام‌های سیم‌های خاردار و سنگرها و غیره ظاهراً با سرعت حیرت‌انگیزی بر چیده شده است. تل‌های شن که بوسیله بولدوزر بر پا شده بصورت قبرستان صدها عراقی در آمده است مقامات مسئول ایران از دادن اطلاعاتی درباره تلفات خویش خودداری می‌کنند و می‌گویند تلفات آنها سبک بوده است مع ذالک فرودگاه اهواز به بیمارستانی ترانزیتی در آمده است و صدها برانکارد بر روی کف زمین قرار گرفته است هواپیماهای غول‌پیکر سی 130 انتقال مجروحین را به بیمارستان‌های پایتخت بطور منظم انجام می‌دهند و در پروازند.

ابوالقاسم که اعتراف می‌کند شصت سال دارد و می‌گوید پیروزی ما پیروزی ایمان است بدون ایمان ما نمی‌توانیم بجنگیم و بر دشمن که از پشتیبانی قدرت‌های بزرگ برخوردار است غلبه کنیم.