تبیان، دستیار زندگی
در حال حاضر ویندوز 8 مایكروسافت با پیچیدگی های خود مشكلاتی را برای كاربرانی كه تازه از این سیستم عامل استفاده می كنند، به وجود آورده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با ویندوز ٨ شروع کنیم؟


در حال حاضر ویندوز 8 مایكروسافت با پیچیدگی های خود مشكلاتی را برای كاربرانی كه تازه از این سیستم عامل استفاده می كنند، به وجود آورده است. آشنا شدن با تمامی نكات و ترفندهای ویندوز 8 از سردرگمی كاربران این سیستم عامل كم می كند و اجازه كار سریع تر با یك ویندوز جدید را فراهم می آورد.

یکی از تغییرات بزرگی که در این نوع ویندوز مایكروسافت به وجود آمده است جایگزین شدن صفحه شروع و یا همان Start Screen به جای منوی شروع یا Start ویندوز است.

چگونه با 8 windows شروع کنیم؟

در ویندوز 8 خبری از دسكتاپ یا موارد دیگر كه در ویندوزهای دیگر به چشم می خورد نیست بلكه كاربران می بایست با رابط جدید مترو و یا همان رابط مدرن ارتباط برقرار كنند. مایكروسافت همچنان به دنبال آن است كه بتواند قدرت لمسی بودن این سیستم عامل را افزایش دهد و هم رابطه ای بین رابط مدرن و رابط دسكتاپ برقرار كند.

زمان شروع کار...

زمانی كه سیستم خود را روشن می كنید اولین صفحه ای که نمایش داده می شود همان صفحه  Start Screen است که با استفاده از آن می بایست فعالیت های خود را انجام دهید.

در این صفحه تمامی برنامه های مورد نیاز شما برای انجام امور مختلف مانند وب گردی‌، چک کردن ایمیل و ارسال آن، مدیریت فایل ها و ... مشاهده می شود. اگر در این قسمت با دقت نگاه كنید گزینه ای به نام دسكتاپ مشاهده می كنید كه می توانید با استفاده از آن به راحتی از صفحه دسكتاپ بهره مند شوید.

چگونه با 8 windows شروع کنیم؟

در این قسمت تمامی برنامه ها و اپلیكیشن ها وجود دارد كه برای راحتی كار با آن ها می توانید آن ها را مرتب كنید. همچنین می توانید سایز برنامه ها را تغییر داده و مانند ویندوزهای دیگر آن ها را در ویندوز 8 بر روی نوار ابزار قرار دهید.

به عنوان مثال زمانی كه بر روی اپلیكیشن مورد نظر خود راست كلیك كنید با انتخاب گزینه Unpin from Start به شما امكان نمایش ندادن و محو کردن برنامه های مورد نظر از صفحه Start داده می شود.

شما در ویندوز 8 نیز می توانید از رمز عبور استفاده كنید اما می توانید یك رمز عبور دوم نیز در نظر بگیرید تا زمانی كه رمز خود را فراموش كردید از آن به عنوان كلید یدكی استفاده كنید

- همچنین گزینه Clear Selection و Uninstall برای حذف کلی برنامه یا اپلیكیشن مورد نظر استفاده می شود.

- برای تغییر سایز برنامه مورد نظر می توانید بر روی آن راست کلیک کرده و از گزینه هایی همانند Smaller یا  Largerاستفاده كنید.

- زمانی كه بر روی صفحه Start قرار دارید اگر موس خود را به قسمت پایین و سمت راست ببرید منوی جدیدی نمایش داده می شود كه به راحتی می توانید عملیات جستجو را انجام دهید و برنامه ها و یا فایل های مورد نظر را پیدا كنید. همچنین ویندوز 8 با استفاده از قابلیت Share  این امكان را به شما می دهد تا بتوانید به هنگام مشاهده فایل های خود آن را با دیگران در اینترنت به اشتراك بگذارید.

چگونه با 8 windows شروع کنیم؟

- در ویندوزهای دیگر شما برای تغییر ظاهر محیط كار خود می توانستید با Properties گرفتن بر روی دسكتاپ محیط خود را تغییر دهید. در ویندوز 8 شما می توانید با همان منوی سمت راست و با استفاده از گزینه Setting و سپس کلیک بر روی گزینه More PC Setting به محیط اصلی تنظیمات ویندوز 8 وارد می شوید.

- سپس از منوی سمت راست صفحه، گزینهPersonalize  را کلیک کنید و در قسمت راست تصویر گزینه Start Screen را انتخاب کنید، خواهید دید كه رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارد.

چگونه با 8 windows شروع کنیم؟

ممكن است هر كسی برای سیستم خود یك رمز عبور قرار دهد. در صورتی كه این رمز را فراموش كنید چه كاری را انجام می دهید؟

شما در ویندوز 8 نیز می توانید از رمز عبور استفاده كنید اما می توانید یك رمز عبور دوم نیز در نظر بگیرید تا زمانی كه رمز خود را فراموش كردید از آن به عنوان كلید یدكی استفاده كنید.

برای ایجاد رمز عبور و همچنین رمز دوم می توانید به روش زیر عمل كنید:

- در ابتدا با استفاده از كلیدهای Win + C نوار Charms را فعال كنید

- سپس گزینه Settings را انتخاب کنید

-  بر روی گزینه More PC settings کلیک كرده وUsers  را برگزینید.

چگونه با 8 windows شروع کنیم؟

می بینید كه سه گزینه برای شما به نمایش در می آید.

- گزینه اول برای ایجاد رمز عبور هنگام ورود به ویندوز است.

-  گزینه دوم جهت استفاده از رمزعبور تصویری است.

- گزینه سوم نیز برای فعال سازی پین ‌کد برای ورود به ویندوز است.

بعد از آن كه شما رمز عبور ورود به سیستم را فعال كردید می بایست بر رویcreate a picture password كلیك كنید. سیستم از شما می خواهد روز عبور فعلیتان را وارد كنید. در صورتی كه رمز وارد شده از سوی سیستم تایید شود می توانید بر روی Choose picture کلیک کنید و عكس مورد نظر خود را انتخاب كنید. در این حالت یك مسیر امنیتی قرار داده شده است كه شما می بایست بر روی عكس مورد نظر خود یك مسیر مانند خط مستقیم، دایره و ... را بكشید. این مسیر را، شكل را فراموش نكنید.

در نهایت برای تائید رمز تصویری همان مسیر یا شكل را رسم کنید و در صورتی که این کار را به ‌درستی انجام شود، رمزجدید تایید می شود.

همچنین شما می توانید با ایجاد پین‌ کد (Create a PIN) به ویندوز وارد شوید.

از این پس هرگاه رمز عبور خود را برای وارد شدن به سیستم عامل فراموش كنید می‌توانید از رمزهای تصویری و پین‌کد استفاده کنید.

    ادامه دارد...

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع

.windows.microsoft

Hands-on preview of new Windows 8 features"By Mark Spoonauer"

New File Explorer features