تبیان، دستیار زندگی
پیروزى به سبك دنیزلى! یکشنبه 26/06/1385 ساعت 17:30 ورزشگاه: آزادى تهران چارچوب: هفته دوم لیگ برتر پرسپولیس: یك گل: صلاح حسن (30) پاس گل: رابرت ساها برق شیراز: صفر داور: رحیم رحیمى مقدم كمك داوران: حسین نجاتى، جواد تقى پور اخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس یك - برق شیراز صفر

پیروزى به سبك دنیزلى!


یکشنبه 26/06/1385

ساعت 17:30

ورزشگاه: آزادى تهران

چارچوب: هفته دوم لیگ برتر

پرسپولیس: یك

گل: صلاح حسن (30)

پاس گل: رابرت ساها

برق شیراز: صفر

داور: رحیم رحیمى مقدم

كمك داوران: حسین نجاتى، جواد تقى پور

اخطار: رابرت ساها و شیث رضایى (پرسپولیس)

تماشاگر: 20 هزار نفر

بهترین بازیكن میدان: پژمان نورى

اتفاق ویژه: گلزنى مهاجم عراقى پرسپولیس در اولین حضور خود در تیم اش.

پرسپولیس: فرشید كریمى، ابوالفضل حاجى زاده، شیث رضایى، الونگ الونگ، رابرت ساها، ابراهیم اسدى، پژمان نورى، حسین بادامكى (احسان خرسندی 62 ) ؛علیرضا واحدى نیكبخت ( فرزاد آشوبی ) ؛ مهرزاد معدنچى، صلاح حسن (محمد رضا مامانی 75 )

سرمربى: مصطفى دنیزلى

برق شیراز: میروسلاو هیل، محمد آقامحمدى، قاسم غلامزاده، مجتبى انصافى، محمد مطورى، مهرداد كریمیان، مهدى كریمیان، حمیدرضا ابراهیمى، هادى ایمانى (امیرعباس غفورى هاىاصل 72 ) ، فرهاد محمدى (شهرام گودرزی 57 ) ؛ روبرت ماركوسى (پیام حاجى نجف 88 )

سرمربى: بیژن ذوالفقارنسب

پرسپولیس بعد از باخت 3 -2 مقابل ابومسلم در هفته اول لیگ برتر و تساوى ناامیدكننده مقابل سپاهان در دیدار رفت فینال جام حذفى، رو در روى برق شیرازى قرار گرفت كه با پیروزى یك – 3 در بازى نخستش مقابل راه آهن از روحیه مناسبى برخوردار بود.

پرسپولیس نسبت به بازى با سپاهان با 2 تغییر پا به میدان گذاشت و براى نخستین بار از یك مهاجم در خط حمله خود استفاده كرد. صلاح حسن مهاجم عراقى پرسپولیس از ابتدا در تركیب تیم اش قرار گرفت تا هواداران سرخ ها دلخوش به گلزنى او باشند.

10 دقیقه نخستین بازى با حملات متعدد پرسپولیسى ها همراه بود و در این دقایق معدنچى و صلاح حسن 3 – 4 موقعیت خوب را از دست دادند. بعد از این دقایق بازیكنان برق شیراز بازى را در اختیار گرفتند و یكى، دو بار توسط ماركوسى و مطورى مى توانستند به گل برسند كه در زدن ضربات آخر دقت كافى را به خرج ندادند.

حملات برق شیراز با گل دقیقه 30 پرسپولیس فروكش كرد. در این لحظه رابرت ساها مدافع اسلواك پرسپولیس با فرار از سمت راست خط دفاعى حریف صلاح حسن را صاحب یك موقعیت طلایى كرد و مهاجم عراقى سرخ ها با یك بغل پا تیم اش را به گل رساند.

بعد از این گل برقى ها یك بار با ضربه سر مطورى كه توپ را به تیر دروازه پرسپولیس كوبید خطرناك ظاهر شدند كه البته در این میان فرشید كریمى نیز واكنش هاى مناسبى داشت. نیمه دوم با برترى برق شیراز آغاز شد اما بازیكنان این تیم قدر موقعیت هاى خود را ندانستند. در خط دفاع پرسپولیس هم ابوالفضل حاجى زاده با كمك پژمان نورى كه از خط میانى به این قسمت اضافه مى شد در چندین نوبت مانع از ضربه زنى برقى ها شدند.

پرسپولیسى ها نیز چند موقعیت طلایى را توسط بادامكى و معدنچى از دست دادند تا برترى همان صفر - یك باقى بماند. در اواخر بازى پرسپولیسى ها با تمركز در نیمه خودى توپ هاى سرگردان برقى ها را به راحتى دفع مى كردند و حتى مهاجمان این تیم 2-3 موقیعت عالى را توسط معدنچى و خرسندى از دست دادند تا اولین 3 امتیاز سرخ ها با همان یك گل شكل بگیرد.در این بازى هم خط دفاع پریشان پرسپولیس در غیاب باقرى در دقایقى دستپاچه و عجول عمل كرد، به طورى كه اگر برقى ها بهتر به توپ ضربه مى زدند شاید این پیروزى خفیف هم نصیب پرسپولیس نمى شد.

به هر حال پرسپولیس با تاكتیك هاى خاص دنیزلى و با تمركز بازیكنان در میانه میدان صاحب اولین پیروزى اش شد تا تیم پرطرفدار پایتخت جانى دوباره بگیرد.

دیروز همزمان با این بازی تیم سپاهان هم در تهران برابر راه آهن با تساوی 1-1 متوقف شد.


در حاشیه بازى پرسپولیس - برق شیراز

حدود ?? هزار تماشاگر از بازى پرسپولیس - برق استقبال كردند. به جز چند نفر انگشت شمار، بقیه تماشاگران طرفدار پرسپولیس بودند.

پرسپولیسى ها با گرمكن سفید وارد زمین شدند و بدن هاى خود را گرم كردند. سرخپوشان با همین گرمكن عكس دسته جمعى گرفتند.

امیر قلعه نویى، محمدحسن انصارى فرد، احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانى و محمدحسین نژادفلاح از میهمانان ویژه بازى دیروز بودند. هواداران پرسپولیس پیش از آغاز بازى، قلعه نویى را تشویق كردند.

پرسپولیس نسبت به بازى قبل با ? تغییر در تركیب اولیه به مصاف برق شیراز رفت. صلاح حسن و رابرت ساها به جاى آشوبى و مامانى در تركیب ثابت سرخپوشان به میدان رفتند.

به علت پخش مستقیم بازى تیم هاى ملى والیبال جوانان مقابل چین تایپه بازى پرسپولیس - برق با ? دقیقه تأخیر شروع شد.

رابرت ساها در دقیقه ? بازى از داور مسابقه كارت زرد گرفت. این مسأله باعث واكنش هواداران حاضر در ورزشگاه شد و آنها به رحیمى مقدم اعتراض كردند.

در نیمه اول بازى حتى یك عكاس هم پشت دروازه پرسپولیس حضور نداشت. تمام عكاسان پشت دروازه برق شیراز ایستاده بودند.

اسكوربورد ورزشگاه آزادى بین ? نیمه با پخش تصاویر بازیكنان پرسپولیس خطاب به بازیكنان جدید نوشته بود: به خانواده پرسپولیس خوش آمدید.


دنیزلی: باید نیمه اول 5 گل می زدیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از کسب اولین پیروزی همراه با این تیم گفت: ما به سه امتیاز این دیدار نیاز داشتیم و خوشحالیم که به آن دست پیدا کردیم.

مصطفی دنیزلی ضمن ابراز رضایت ازعملکرد شاگردانش گفت : ما برای این فصل چند بازیکن را از دست داده ایم و چند بازیکن جدید به خدمت گرفته ایم که برای هماهنگی بازیکنان تیم نیاز به زمان بیشتری داریم. این سومین بازی پرسپولیس بود که بازیکنان نسبت به گذشته بهتربازی کردند و امیدوارم که در دیدارهای آینده این روند را ادامه دهند.

سرمربی ترکیه ای پرسپولیس ادامه داد : بازیکنان ما در این دیدار در برخی از دقایق بالاتر از سطح لیگ فوتبال ایران بازی کردند و در برخی دقایق نیز بسیار پایین تر از لیگ ایران بودند با این حال مهم سه امتیاز بود که به آن دست پیدا کردیم.

دنیزلی با بیان اینکه باید در نیمه اول 5 گل به برق شیراز می زدیم خاطر نشان کرد: ما از دقیقه 60 به بعد به فکر حفظ نتیجه بودیم چرا که توانایی بازیکنان پرسپولیس می طلبد که در این بازی بیشتر به حفظ نتیجه فکر می کردیم.

دنیزلی در پایان با بیان اینکه کریم باقری به صورت اختصاصی تمرین می کند گفت : سعی می کنیم علاوه برباقری تمام بازیکنان را به شرایطی برسانیم که بتوانند 90 دقیقه مفید را برای پرسپولیس بازی کنند.


ذوالفقار نسب : 3 امتیاز را تقدیم پرسپولیس کردیم

سرمربی تیم برق شیراز با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش در دیدار برابر پرسپولیس گفت: ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و می توانستیم بازنده این بازی نباشیم.

بیژن ذوالفقار نسب که پس از شکست تیمش برابر پرسپولیس درهفته دوم رقابت های لیگ باخبرنگاران گفت و گو می کرد، ضمن بیان این مطلب افزود: من برای همه تیم های تهرانی خصوصا استقلال و پرسپولیس احترام خاصی قائلم اما مایلیم داوران زحمت کش ما عدالت را برای همه تیم ها به طوریکسان رعایت کنند تا حق تیمی پایمال نشود.

ذوالفقارنسب ادامه داد : احساس می کنم دردقایق پایانی بازی داوریک ضربه پتانلی به سود برق شیراز نگرفت که البته امیدوارم من در مورد این صحنه اشتباه کرده باشم.

وی با بیان اینکه تیمش درنیمه دوم صاحب توپ و میدان بود، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما درنیمه اول نتوانستند انتظارات را برآورده کنند اما درنیمه دوم با بدست آوردن اعتماد به نفس و ارائه بازی سرعتی و منطقی توپ و میدان را دراختیار داشتند و می توانستند دروازه پرسپولیس را بازکنند.

سرمربی تیم فوتبال برق شیراز ادامه داد : ما برای دیداربا پرسپولیس تمرینات ویژه ای را پشت سرگذاشته بودیم وامیدوار بودیم که بتوانیم با دست پرتهران را ترک کنیم اما به هرحال شرایط به گونه ای رقم خورد که ما سه امتیاز این بازی را تقدیم پرسپولیس کردیم.

بیژن ذوالفقار نسب درپایان تصریح کرد: خوشحالم که پرسپولیس توانست با کسب سه امتیاز این بازی به آرامش برسد و هواداران خود را خوشحال کند.