تبیان، دستیار زندگی
مسابقات جودوی قهرمانی آسیا در تایلند برگزارمی شود و نه تنها ایرانی های علاقه مند بلکه همه آسیایی ها چشم به بانکوک دارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشم جودو به سوی بانکوک است


مسابقات جودوی قهرمانی آسیا در تایلند برگزارمی شود و نه تنها ایرانی های علاقه مند بلکه همه آسیایی ها چشم به بانکوک دارند. 

جودو

اعضای تیم ملی جودو کشورمان که آماده حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا می شوند آخرین تمرین خود را در تهران انجام داده و برای دیدار با خانواده و انجام امور شخصی قبل از اعزام به خانه های خود بازگشتند. بر اساس برنامه تنظیم شده ملی پوشان جودو به مدت سه روز استراحت کردند و  یکشنبه به اردو باز گشتند.آنها روز دوشنبه آخرین دور تمرینات را برگزار و در نهایت شامگاه سه شنبه 27فروردین ماه تهران را به مقصد بانکوک ترک می کنند. بیست و یکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی آسیا 30 فروردین ماه تا اول اردیبهشت به میزبانی تایلند در شهر بانکوک برگزارمی شود. ملی پوشان قبل از عزیمت به بانکوک در خصوص وضعیت خود چنین گفتند:

وحدانی و اعتماد مربیان

جودوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان دراولین حضور خود روی تاتامی رقابتهای قهرمانی آسیا برای پاسخ به اعتماد مربیان تلاش می کند. بهزاد وحدانی 23ساله ،10 سال قبل جودو را زیر نطر جوانمیر و مهنانی در بجنورد  آغاز کرد و یکسال قبل به اردوهای تیم ملی راه یافت. وی در خصوص وضعیت آمادگی خود گفت: اردوهای خوب و منظمی را پشت سرگذاشتیم و با برنامه های چون اردوی مشترک با تونس و اردوی بین المللی تهران که توسط مسئولان اجرا شد به آمادگی مطلوب دست پیدا کرده ایم.  جودوکار وزن 60- کیلوگرم تیم ملی ادامه داد: من اولین بار است که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شوم ، در این مدت تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشته و سخت تلاش خواهم کرد از این فرصتی که در اختیارم قرار گرفته به بهترین شکل استفاده کنم و جواب اعتماد مربیان را بدهم.

جودوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان دراولین حضور خود روی تاتامی رقابتهای قهرمانی آسیا برای پاسخ به اعتماد مربیان تلاش می کند. بهزاد وحدانی 23ساله ،10 سال قبل جودو را زیر نطر جوانمیر و مهنانی در بجنورد  آغاز کرد و یکسال قبل به اردوهای تیم ملی راه یافت

بهرامیان و فقط مدال

احسان بهرامیان متولد سال 1370 در شهرستان الشتر است و 13 سال است که در رشته جودو فعالیت می کند. مقام هفتم نوجوانان و جوانان  جهان ، مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و مقام پنجم کسب سهیمه المپیک نوجوانان از مهمترین عناوین وی است. نماینده وزن 66- کیلوگرم گفت: سطح فنی اردوها و تدارک انجام شده برای آن به خصوص برنامه های تدارکاتی داخلی و برون مرزی خوبی که اجرا شد باعث شد به آمادگی مطلوبی دست پیدا کرده و در مدت زمان باقی مانده نیز با تداوم تمرینات به شرایط بدنی ایده ال دست پیدا خواهیم کرد. بهرامیان در پایان گفت: هدف نهایی من کسب مدال المپیک است و در چهار سالی که تا این مسابقات زمان داریم باید خود را به لحاظ فنی به سطح اول جودو جهان برسانم .

جودو

رخصت پهلوانی

جعفر پهلوانی با 18 سال جوانترین عضو تیم ملی است،وی پس از دو سال تمرین زیر نظر استاد جعفر روحی در مشهد مقدس به اردوی تیم ملی راه یافت و با حالا در وزن 100+ کیلوگرم به جای سرگروه تیم ملی روی تاتامی بانکوک مبارزه می کند.

وی می گوید :جودووکاران سنگین وزن ایران همیشه از مدعیان آسیایی و جهانی بوده اند، نفراتی چون میران و رودکی مدالهای خوبی در این وزن برای کشورمان کسب کرده اند و در آخرین دوره هم که رودکی قهرمان شد. من با رخصت از این بزرگان و به روی تاتامی می روند و امیدوارم بتوانم جانشین خوبی برای این عزیزان باشم.

پهلوانی در خصوص وضعیت آمادگی خود گفت: با مبارزات خوبی که در لیگ داشتم توجه کادر فنی را به خود جلب کرده و با تمرینات خوبی هم که در اردوی تیم ملی داشتم باعث اعتماد مسئولان تیم ملی برای عضویت در تیم و اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا شدم. تنها هدف در بانکوک ارائه مبارزات خوب است تا جواب این اعتماد را به نحو احسن بدهم.

جودوکار وزن 73 کیلوگرم تیم ملی جودو گفت: چندماه سخت مشغول تمرین هستیم و به امید خدا برای کسب بهترین مدال راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهیم شد.  سعید ملایی با 21 سال سن نزدیک به 10 سال است که در رشته جودو فعالیت می کند. وی شاگرد حسن زاده است و دو برنز جوانان آسیا و چهار مدال نقره از رقابتهای بین المللی ترکیه ، تونس ، باکو و تهران را در کارنامه دارد

نوری زاده و موفقیت تیم

قاسم نوری زاده با 22 سال سن شاگرد رضا چاه خندق عضو سابق تیم ملی است و پس از 5 سال تمرین در این رشته خود را به تیم ملی رسانده و اکنون در غالب تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد. این جودوکار تیم ملی که عنوان قهرمانی آسیا در در رده نوجوانان کسب کرده گفت: تا حدود زیادی از رقبای خود شناخت دارم و تلاش می کنم در بخش تیمی که قرار است به روی تاتامی بروم بهترین مبارزات خود را به نمایش گذاشته و بتوانیم مقام خوبی در شان جودو ایران کسب کنیم. نوری زاده در پایان گفت: سال آینده بازیهای آسیایی کره جنوبی را در پیش داریم و بعد از آن نیز بازیهای المپیک ، جودو ایران توانایی کسب مدال در این دو میدان بزرگ را دارد و با استفاده از برنامه های خوب فدراسیون تلاش می کنم خود را به عنوان عضو ثابت تیم ملی به این مسابقات رسانده و مدال کسب کنم.

ملایی و بهترین مدال

جودوکار وزن 73 کیلوگرم تیم ملی جودو گفت: چندماه سخت مشغول تمرین هستیم و به امید خدا برای کسب بهترین مدال راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهیم شد.  سعید ملایی با 21 سال سن نزدیک به 10 سال است که در رشته جودو فعالیت می کند. وی شاگرد حسن زاده است و دو برنز جوانان آسیا و چهار مدال نقره از رقابتهای بین المللی ترکیه ، تونس ، باکو و تهران را در کارنامه دارد.

جودو

وی که 4 سال سابقه عضویت در تیم های ملی را دارد در خصوص وضعیت آمادگی خود در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: چندماهی است که در اردوی تیم ملی حاضر هستیم و با برنامه های کادر فنی سخت تمرین می کنیم و اکنون در شرایط بدنی خوب هستیم. به امید خدا با دو سه جلسه تمرین در شهر محل برگزاری و هماهنگی با آب و هوا و همچنین اختلاف ساعت بین تهران و بانکوک به آمادگی مطلوب دست خواهیم یافت.

ملایی افزود: بعد از کسب دو مدال آسیایی در رده جوانان می خواهم در رده بزرگسالان نیز موفقیت های خود را تکرار کنم. هدف من نفر اول شدن در وزن 73 کیلوگرم  است و این مهم میسر نمی شود مگر با کسب مدال در بانکوک ، از همه توان خود برای تحقق این هدف استفاده خواهم کرد.

داور ایرانی روی تاتامی آسیا

بیست و یکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی آسیا از روز جمعه 30 فروردین ماه به میزبانی تایلند در شهر بانکوک آغاز شد و از ایران نیز یک داور در جمع داورانی که قضاوت این دوره از مسابقات را برعهده دارند حضور خواهد داشت. علی محمد عزیزی مسئول کمیته دوران فدراسیون جودو به همراه تیم ملی راهی تایلند شد تا پس از حضور در کلاسهای هماهنگی در این دوره از مسابقات قضاوت کند. قابل ذکر است کلاسهای هماهنگی داوران به صورت تئوری و عملی طی روزهای 28 و 29 فروردین زیر نظر رئیس کمیته داوران برگزار شد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان