تبیان، دستیار زندگی
گاهی فراموش می کنیم که محیط خانه مان نیاز به تغییر وچیدمانی متفاوت دارد ،ساختار تکراری منزل می تواند از نشاط وحرارت افرادی که در آن زندگی می کنند بکاهد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه رسیدن به محیطی شاعرانه


گاهی فراموش می کنیم که محیط خانه مان نیاز به تغییر وچیدمانی متفاوت دارد ،ساختار تکراری منزل می تواند از نشاط وحرارت افرادی که در آن زندگی می کنند بکاهد .

خانه شاعرانه

حتما لازم نیست دست به تغییری بزرگ بزنیم بلکه گاهی با کوچکترین جابجایی یا خلق یک فکروایده ممتاز می توانیم به تجدید سرور وفرح در زندگی کمک کنیم.

قدم اول در ساخت نشاط در زندگی توجه به محیط اطراف و استفاده اشیاء در محیط های مختلف اجتماعی است ،هنر الهام گیری فرصت های زیبا در خانه امان می تواند فضای صمیمیت را گسترش دهد.

نور شمع نیز یکی از راه های آسان و موثر خلق محیطی شاعرانه است. تصادفی نیست که رستوران های عالی، با روشن کردن شمع و استفاده  از نور آن محیطی دوستانه و پر از لطافت به وجود می آورند. بیشتر افراد، همین که به محیطی با نور ملایم و نیمه تاریک وارد می شوند، بی درنگ احساس آرامش و شل شدن ماهیچه ها و اعضای بدن می کنند.

راه دیگر به وجود آوردن احساس شاعرانه و لطیف، برانگیختن از راه دیدن است. این را در ذهن داشته باشید که بیشتر مردان با آنچه می بینند، سر ذوق می آیند. برای خودتان چیزهایی بخرید که گیرا، چشم نواز و با آنچه همیشه  بر تن می کنید، متفاوت باشد، از شوهرتان بخواهید همراه شما به خرید بیاید و لباسی را که از دیدنش لذت می برد برایتان بخرد.

راه دیگر به وجود آوردن احساس شاعرانه و لطیف، برانگیختن از راه دیدن است. این را در ذهن داشته باشید که بیشتر مردان با آنچه می بینند، سر ذوق می آیند. برای خودتان چیزهایی بخرید که گیرا، چشم نواز و با آنچه همیشه  بر تن می کنید، متفاوت باشد، از شوهرتان بخواهید همراه شما به خرید بیاید و لباسی را که از دیدنش لذت می برد برایتان بخرد.

اگر از مردی خواسته شود چیزی بخرد که مورد پسند و خرسند کننده اوست، حتی صرفه جوترین مرد، نیز در چنین موردی معمولاً با دست و دل بازی پول خرج می کند.

آیا کم کم متوجه می شوید که موضوع از چه قرار است؟ برای آنکه به شوهرتان این پیام را برسانید که شما این همه دردسر را تنها به خاطر او متحمل شده اید- نه به خاطر همسایه ها، نه به خاطر دوستان، نه به خاطر بچه ها- فقط برای او، چون در زندگی شما مهم ترین فرد به شمار می آید، لازم است از مسیر عادی زندگی خود خارج شوید. در خاطر داشته باشید که وقتی برای روزی یا شبی دو نفری با هم بودن نقشه می کشید، دارید خاطره ای می آفرینید که برای همیشه پایدار می ماند. هر گاه در این باره بیندیشید، خواهید دید کارهای مختلف و گوناگونی که می توانید انجام دهید تا خاطره ای شاعرانه بیافرینید، بی پایان است. می دانم که به نظر می رسد خیلی کارها باید انجام دهید. خانم هایی که در بیرون از خانه کار می کنند، واقعاً وقت کافی برای این کارها ندارند، و خانم هایی که همه وقتشان صرف امور مادی می شود، بچه ها را بهانه  می کنند. خوب، نمی گویم که لازم است همیشه این کارها را انجام دهید. چطور است هر سه ماه یک بار این کارها را به انجام رسانید؟ آیا روابط شما با شوهرتان ارزش آن را ندارد که تنها چهار بار در سال این چند قدم اضافی را بپیمایید؟

مردان عادت کرده اند با استفاده از بخش منطقی مغز خودکار کنند. زنان هستند که کتاب های داستان عشقی می خرند و داستان عشق عشاق را می خوانند

بعضی از شما، شاید، از خودتان می پرسید چرا مسئولیت روابط لطیف و عاشقانه بر دوش شماست. شما می پرسید: «چرا همیشه زن؟» پاسخ این است که، چون بیشتر مردان هرگز نمی آموزند چگونه شاعرانه و با لطافت رفتار کنند: لازم است این هنوز به آنان آموخته شود. مردان عادت کرده اند با استفاده از بخش منطقی مغز خودکار کنند. زنان هستند که کتاب های داستان عشقی می خرند و داستان عشق عشاق را می خوانند.

وقتی که  داستانی عشقی می خوانیم، تنها قسمتی از آن که مورد توجه شوهرمان هست، «قسمت های خوب» است، و وقتی سخن از فیلم به میان می آید، او بیشتر ترجیح می دهد فیلم های پر حادثه و هیجان آوری مثل «رمبو» را تماشا کند تا فیلمی مثل قصه عشق را. در مجله های زنان مقالات بی شماری درباره چگونه احساساتی بودن، چگونه دلفریب بودن و چگونه جذاب بودن به چاپ می رسد. اما به من بگویید، آخرین باری که دیده اید در مجله ویژه مردان در خصوص چگونه دوستداری با احساس بودن مقاله نوشته شده باشد، چه وقت بوده است؟ امکان دارد که مرد شما از پدر و مادر خود نیز در باره روابط عاشقانه و شاعرانه چیزی نیاموخته باشند. بنابراین، اگر او در این باره چیزی نخوانده باشد، در فیلم ندیده باشد، یا در جوّی رشد کرده باشد خالی از هر گونه روابط عاشقانه و لطیف، او چگونه می تواند این مقوله را یاد بگیرد، مگر آنکه شما به وی یاد بدهید؟

محیطی شاعرانه

داشتن روابط مهرورزانه و لطیف مهارتی است اکتسابی که باید آموزش داده شود. اگر چه عاشق شدن ممکن است اتفاق بیفتد، داشتن روابط پر از مهر و علاقه چنین نیست. داشتن روابط پر از محبت نیازمند پروراندن آن است؛ و این به مهارت و دانش نیاز دارد. شما می توانید هم با «گفتن» و هم با «نشان دادن» پیش بروید. به عقیده من، پیش رفتن به وسیله نمونه و مثال راهی موثر است که به انسانی دیگر بیاموزیم احساساتی و با لطافت بودن چه شکلی و چگونه است. صبر نکنید شوهرتان به رفتاری عاشقانه وادار شود. خودتان پا پیش بگذارید و به او نشان دهید در زیر بارانی از احساس مهر و توجه قرار گرفتن چقدر عالی و هیجان انگیز است. شما می توانید بعداً از مردتان، به شیوه ای که او را نترساند، بخواهید دست به کار شود و همان رفتار مهرورزانه را در مورد شما پیش بگیرد.

فراموش نکنید که مرد، پیش از آنکه بخواهد دست به کاری بزند که برایش امری غریب است، باید کاملاً احساس امنیت کند. شما، با آوردن مثال به جای درخواست کردن، قادرید مرد را به آرامی و با نوازش، به استفاده از خلاقیت رو به رشدش وادارید

شما، با آوردن مثال به جای درخواست کردن، قادرید مرد را به آرامی و با نوازش، به استفاده از خلاقیت رو به رشدش وادارید.

امکان فراوان هست که، اگر او احساس امنیت کند، به درخواست شما برای طرح ریزی عملی شگفت آور و غافلگیر کننده پاسخ گوید و اشتیاق پیدا کند که آن گام کودکانه را بردارد- به اقدامی دست بزند که بیشتر هرگز به آن دست نیازیده است- و این احتمال هم هست که در نظرش این کار، کاری خوب باشد.

فرآوری: فاطمه فردوسی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : چراغ دل شوهرت را روشن کن

مطالب مرتبط :

راه‌های عیدانه برای فرار از جدل

بگو : دوستت دارم، خجالت نکش

پنج راز ارتباط زن و شوهری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.