تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه اصولگرایان خطر رقبا را باید جدی بگیرند تأکید کرد: ما همچنان به دنبال وحدت میان اصولگرایان بوده و آماده ائتلاف جدی با 1+2 هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آل‌اسحاق:آماده ائتلاف جدی با 1+2 هستیم


کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه اصولگرایان خطر رقبا را باید جدی بگیرند تأکید کرد: ما همچنان به دنبال وحدت میان اصولگرایان بوده و آماده ائتلاف جدی با 1+2 هستیم.

یحیی آل اسحاق در جمع اصولگرایان مشهد و  در دفتر حزب موتلفه اسلامی خراسان به بیان نقطه نظرات خود پرداخته است که اهم آن را در زیر مرور می کنیم:

آل اسحاق

- به لحاظ توان مدیریتی، دانش، فهم، درک و نوع ارتباط با مراکز اصلی مدیریتی کشور مانند علما، روحانیون و مقام معظم رهبری نیز نسبت به دیگر جریان‌های سیاسی سابقه آن در کشور مشخص است و البته نیروهای غالب در کشور نیز امروز نیروهای اصولگرا هستند.

- امروز استکبار جهانی جمهوری اسلامی ایران را اولین تهدید خود می‌داند چرا که می‌داند ظهور حضرت اتفاق خواهد افتاد و این ایران است که برای ظهور زمینه‌سازی می‌کند؛ امروز اقتدار و عزت ایران بر هیچ کس در داخل و خارج کشور پوشیده نیست.

-مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در ابتدای سال جاری فرمودند که باید همه سلایق سیاسی حضور داشته باشند این بدان معناست که اگر هر یک از جریانات سیاسی حضور پیدا نکنند این عدم حضور به معنای قهر با نظام است؛ در حال حاضر جریاناتی که برای انتخابات پیش‌رو خود را آماده کرده‌اند اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و مستقلان هستند.

- به گفته عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان قطعاً به جریان فتنه و انحراف در انتخابات پیش‌رو میدان داده نمی‌شود.

* براساس نظرسنجی‌ها مقبولیت جریان اصولگرایی دو برابر دیگران است

- نظرسنجی‌ها تاکنون نشان داده که مقبولیت جریان اصولگرایی علی‌رغم همه نارسایی‌ها و مشکلات گذشته دو برابر دیگران است.

- البته در این مقطع زمانی اتحاد ضروری است نباید میان جریان اصولگرایی تشدد بوجود آید یک دیدگاه در حال حاضر نسبت به تعدد کاندیدای اصولگرا این است که دیگر جریانات و سلیقه‌ها جایگاهی ندارد و لذا نگرانی نسبت به تعدد کاندیدای اصولگرا نیست و باید رقابت در داخل خود جریان اتفاق بیافتد.

-باید هر چه سریعتر به نظر واحد برسیم تا به مشکل برنخوریم؛ همه در حال حاضر فصل‌الخطاب را روحانیت به عنوان جامعتین قبول دارند ولی بحث سر مکانیزم وحدت است در عین حال اصولگرایان باید در اسرع وقت به نظر واحد برسند.

-بنده در حال حاضر اعلام می‌کنم که آماده ائتلاف جدی با 1+2 هستیم و خواستار این هستیم که در فرصت باقی مانده هر چه سریعتر این وحدت میان اصولگرایان شکل بگیرد

* آماده ائتلاف جدی با 1+2 هستیم

-بنده در حال حاضر اعلام می‌کنم که آماده ائتلاف جدی با 1+2 هستیم و خواستار این هستیم که در فرصت باقی مانده هر چه سریعتر این وحدت میان اصولگرایان شکل بگیرد.

-بنده در حوزه مشکلات اقتصادی برنامه‌هایی در سطح کلان و خرد دارم امروز به واقع مشکلات و دغدغه‌های داخلی نیز اقتصاد است. به عنوان مثال در سطح کلان رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدای فروردین ماه در مشهد فرمودند که به حوزه کلان اقتصاد بی‌اعتنایی صورت گرفته است. امروز در شرایطی که بنیان‌های ما قوی است و در شرایط تحریم ما بیش از 120 میلیارد دلار مازاد ارزی داریم دولت آتی باید نیروهای پیش‌برنده آن اقتصاد باشد که البته این به معنای بی‌اعتنایی نسبت به سایر حوزه‌ها نیز نخواهد بود.

- قطعاً نباید دولت آتی را تنها گذاشت بلکه همه باید کمک او کرده و با تمام وجود آن را همراهی کنیم.

- دولت آتی وظیفه دارد که فضای تعارضی و بداخلاقی امروز را به فضای تعاملی تبدیل کند باید دولت آینده از تمام پتانسیل کشور و از تمام گروه‌بندی‌ها و جریانات رانده شده ضمن رعایت کردن خطوط قرمز در نظام استفاده کنند.

* برای مبارزه قاطع با فساد باید با ریشه‌های آن برخورد کرد

- یکی از اشتباهات از بعد از انقلاب علی‌رغم تأکیدات مکرر این بوده که تنها با مفسدان برخورد می‌کنیم در حالی که باید با ریشه‌های فساد برخورد کنیم به عنوان مثال در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی باید با نظام بانکی ایجاد کننده این فساد مبارزه کرد.

آل اسحاق

* حجم نقدینگی بالا ریشه اصلی تورم در کشور است

- ریشه اصلی تورم به حجم نقدینگی بالا برمی‌گردد از طرفی باید مخارج دولت کاهش پیدا کند در طی این سالها حجم نقدینگی در کشور از 94 هزار میلیارد تومان به 500 یا 600 هزار میلیارد تومان رسید که باید در دولت آتی این حجم پول را به سمت تولید هدایت کنیم تا بدین صورت مشکل تورم و اشتغال نیز حل شود.

- دولت آتی باید فضای افسردگی در تمام حوزه کشور را به فضای نشاط تبدیل کند؛ چه اشکالی دارد که فضای نشاط اسلامی و برمبنای معارف اسلامی و دینی فراهم شود.

- یکی از مشکلات غفلت از سرمایه و ظرفیت‌های عظیم کشوری است؛ ظرفیت‌های عظیمی در حوزه منابع طبیعی و مهمتر از آن نیروی انسانی داریم.

-می‌توانستیم در مناطق مشترک نفتی سرمایه‌گذاری کنیم همچنین از بازار 300 میلیونی عراق که با عنوان بزرگترین بازار سرمایه‌گذاری کشور مطرح است غفلت کرده‌ایم.

- یکی از مشکلات در حوزه اقتصاد بی‌تدبیری در بخش نظام بانکی بوده است.

- کشور نیاز به برنامه عملیاتی دارد و با کلی‌گویی و نگاه کلی راهی از پیش نمی‌بریم.

دولت یازدهم باید صحنه رقابت برنامه، مدیریت و اجرا باشد و در حوزه نیازمند برنامه‌های مدون و کارآمد و در عین حال جامع را عملی کند

- دولت یازدهم باید صحنه رقابت برنامه، مدیریت و اجرا باشد و در حوزه نیازمند برنامه‌های مدون و کارآمد و در عین حال جامع را عملی کند.

- هر فرد و گروهی اختیار سلیقه در حضور عرصه انتخابات دارد اما مسئله مهم این است که نباید اصلاح‌طلب و حامیان دولت را نادیده گرفت و در مقابل به ایجاد فضای رقابتی میان اصولگرایان پرداخت؛ باید جریان اصولگرا یکپارچه و متحد حرکت کند.

- چه اعضای ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان منافع مشترک و دبیرخانه مشترک دارند اما به صراحت اعلام می‌کنم هزینه تبلیغات مشترک وجود ندارد و هر کس به نسبت توان خود در عرصه انتخابات تبلیغات می‌کند.

فرآوری : عطالله باباپور

 بخش سیاست تبیان


منبع :  فارس/ تابناک