تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس مجلس گفت: استکبار و در راس آن آمریکا امروز مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای تحریم‌ ایران می‌دانند؛ آنها می‌خواهند کشور ما را فلج کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدوارم هاشمی در انتخابات پیش رو دوباره اشتباه نکند


نایب رئیس مجلس گفت: استکبار و در راس آن آمریکا امروز مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای تحریم‌ ایران می‌دانند؛ آنها می‌خواهند کشور ما را فلج کنند.

محمدرضا باهنر در جمع مردم شهرستان خرم‌آباد در مسجد صاحب‌الزمان  به بیان نظرات خود پرداخته است که در زیر اهم این سخنان را مرور می کنیم:

باهنر

- در این سه قطب، کاندیداها با طیف‌های مختلفی وارد صحنه می‌شوند که قطعاً اصلاح‌طلبان هم یا پر رنگ یا کم‌رنگ در صحنه هستند.

- امروز رئیس جمهور فعلی نیز به دنبال مطرح کردن کاندیدای خود است.

-باهنر با بیان اینکه 25 سال است در مجلس شورای اسلامی فعالیت دارم، گفت: در طی این مدت سعی کرده‌ایم که خط و مشی‌ ما همان خط مشی حمایت از اسلام ناب محمدی باشد.

- باهنر خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند ما فقط رهبری را داریم و برای ما کافی است، به صراحت می‌گویم اینها دروغ‌گو هستند.

-وی با بیان اینکه امروز جریان انحرافی اعلام می‌کند که ما با امام زمان (عج)در ارتباط هستیم، تصریح کرد: اگر اینطور است چرا اینگونه حرف‌ها را می‌زنید که ما مرجعیت را قبول نداریم.

- تلاش ما بر این است که اصولگرایان به یک وحدت برسند و یک حماسه سیاسی را در کشور خلق کنیم.

- مشکلات اقتصادی کشور امروز بخش کوچکی از آن به تحریم‌ها بر می‌گردد اما بخش عظیمی از این مشکلات یعنی حدود 60 درصد سوء مدیریت، عدم بهره‌وری، دوباره کاری‌ها، نوع مدیریت ضعیف و ... است.

-نایب رئیس مجلس شورای سلامی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات داخلی کشور به این تحریم‌ها برنمی‌گردد، باید بگوییم که برخی از این مشکلات به بگم، نگم‌ها و بیام‌ نیام‌ها بر می‌گردد.

- امروز ایران اسلامی در تمام زمینه‌ها به‌خصوص فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی، پرتاب ماهواره‌ها و ارسال موجود زنده به فضا، پیشرفت های قابل قبولی داشته است.

تلاش ما بر این است که اصولگرایان به یک وحدت برسند و یک حماسه سیاسی را در کشور خلق کنیم

- امروز کمک‌های خوبی به مردم شده اما قرار نیست که 45 هزار تومان به مردم بدهیم و 50 هزار تومان دیگر از جیبشان برداریم.

- در هر خانواده‌ای حداقل یک یا دو نفر جوان تحصیل‌کرده در سطح کشور بیکار وجود دارد که این بیکاری خود مشکلاتی را در جامعه به‌وجود آورده است.

- در زمینه اقتصادی و عمرانی در چند سال گذشته کارهای خوبی در سطح کشور انجام گرفته است اما کشور نیازمند به کارهای بیشتری است.

کاندیدای دولت شانسی ندارد

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفت: احمدی‌نژاد بر کاندیداتوری مشایی اصرار داشته و سعی خود را می‌کند البته کاندیدای دولت شانسی در انتخابات ندارد.

محمدرضا باهنر

همچنین محمدرضا باهنر امروز در نشستی با فعالان سیاسی که در حسینیه العلی مشهد مقدس برگزار شد مسائلی دیگر را مورد بررسی قرار داده که در ذیل اهم این موارد را خواهیم خواند:

- بیکاری‌ها و گرانی‌های امروز از اساسی‌ترین مشکلات روز کشور است که باید دولت آینده با خردورزی و تدبیر و برنامه این مشکلات را به گونه‌ای حل کند؛ بزرگترین مصلحت در کشور اجرای قانون است بنابراین باید قانون‌مداری به عنوان رکن اصلی در مسئولان وجود داشته باشد.

-مسئله برنامه‌محوری و دورنگری باید یکی از شرایط جدی رئیس جمهور آینده باشد؛ همچنین ولایت‌پذیری نیز از شرایط اصلی رئیس جمهور آینده است به گونه‌ای که باید رئیس جمهور ولایت‌پذیر بوده و آهنگ خود را با آهنگ رهبری همراه کند.

- بنده شهادت می‌دهم به یکی از نقاط قوت احمدی‌نژاد پرکاری او بود به گونه‌ای که دولت احمدی‌نژاد جزو پرکارترین دولت بعد از انقلاب بوده است.

-احمدی‌نژاد متأسفانه سیاست راهبردی نداشت و این یکی از نقاط ضعف جدی او بود به گونه‌ای که اگر برخی از مشکلات را حل می‌کرد در عین حال 5 مشکل دیگر نیز به آن اضافه می‌کرد؛ ساختارهای لازم برای اداره حکومت و قوه مجریه را بهایی نمی‌داد و حتی برخی از ساختارهای حکومتی لازم را مانند شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد و سازمان برنامه‌ریزی منحل کرد.

- در حال حاضر بنا بر سازوکارهای تعهد شده و پیش‌بینی شده قرار است  ائتلاف پنج‌گانه و ائتلاف سه‌گانه هر کدام یک خروجی واحد داشته باشند البته اگر در آینده‌ای خطر اصلاح‌طلب‌ها و یا دوستان احمدی‌نژاد زیاد شود کاندیدای خروجی تفاهم دیگری می‌کنند.

در حال حاضر بنا بر سازوکارهای تعهد شده و پیش‌بینی شده قرار است  ائتلاف پنج‌گانه و ائتلاف سه‌گانه هر کدام یک خروجی واحد داشته باشند البته اگر در آینده‌ای خطر اصلاح‌طلب‌ها و یا دوستان احمدی‌نژاد زیاد شود کاندیدای خروجی تفاهم دیگری می‌کنند

- البته به ائتلاف سه گانه توصیه می‌کنم تا پیش از ثبت‌نام خروجی واحد خود را مشخص کند چرا که پس از آن قدری مشکل است.

- آقای هاشمی در پاسخ به برخی که از وی برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دعوت کردند اذعان کرده که حضور پیدا نمی‌کند البته توصیه بنده به ایشان نیز این است که مصلحت نیست کاندیدا شود ولی در عین حال هیچ چیزی در عالم سیاست غیرممکن نیست.

-وی با بیان اینکه در حال حاضر در نظرسنجی‌‌ها رای مثبت آقای هاشمی بالاست افزود: در سال 84 نیز رأی مثبت هاشمی بالا بود ولی رأی منفی وی از رأی مثبتش بیشتر بود بنابراین امیدواریم در انتخابات پیش رو آقای هاشمی دوباره اشتباه نکند.

-در حال حاضر احمدی‌نژاد اصرار در کاندیداتوری مشایی دارد و این موضوع را دنبال می‌کند در عین حال به فکر نیروهای بعد از مشایی نیز بوده است و اگر وی کاندیدا نشود کسان دیگری را در نظر گرفته است البته از نظر رئیس جمهور شدن کاندیدای احمدی‌نژاد هیچ شانسی ندارد.

فرآوری : عطالله باباپور

 بخش سیاست تبیان


منابع: فارس/ مشرق