تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی جبهه پایداری گفت: در صورت اعلام کاندیداتوری، موضع مستقل داشته و با هیچ‌کس ائتلاف نمی‌کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لنکرانی:در صورت کاندیداتوری ائتلاف نمی‌کنم


سخنگوی جبهه پایداری گفت: در صورت اعلام کاندیداتوری، موضع مستقل داشته و با هیچ‌کس ائتلاف نمی‌کنم.

باقری لنکرانی

کامران باقری لنکرانی در حاشیه همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اظهار داشت: شرایط انتخابات در سال جاری شرایط ویژه‌ای است که باید با دقت بیشتر به انتخاب آراء و روی کار آمدن رئیس جمهور اصلح بپردازیم.

وی افزود: نگاه ائتلافی در حد انتخابات ندارم و معتقدم این مسئله سبب دور شدن از هدف اصلی می‌شود.

باقری لنکرانی تأکید کرد: در صورت اعلام کاندیداتوری و حضور در انتخابات به شکل کاملاً مستقل و به دور از هرگونه ائتلاف، فعالیت جدی در مسیر خدمت به نظام می‌کنم.

در دیدار با آیت‌الله مصباح و جلیلی به نتایج خوبی رسیدیم

 محورهای سخنان کامران باقری لنکرانی کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری در دانشکده مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد بیان شده به شرح ذیل است:

-نگاه برخی کاندایداها به انتخابات نگاه عمیق و ریشه‌ای نیست.

- ریشه مشکلات اقتصادی و تورم وابستگی اقتصاد به نفت است که ثروت برنامه‌ریزی نشده‌ای را در اختیار مسئولین قرار داده، از دیگر دلایل مشکلات اقتصادی عدم وجود نگاه کلان‌نگر به اقتصاد و عدم توجه به اقتصاد مردمی است.

-باید وابستگی اقتصاد به نفت را فراموش کنیم و به اقتصاد نگاه جزیره‌ای نداشته باشیم.

-در عرصه انتخابات نباید شرکت سهامی قدرت راه بیندازیم.

جبهه پایداری به هیچ عنوان ائتلاف نخواهد کرد، هزینه‌های این جبهه تماما به صورت مردمی جمع می‌شود

-بنده رسما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشده‌ام و فعلا نظرات جبهه پایداری را اعلام می‌کنم.

-جبهه پایداری به هیچ عنوان ائتلاف نخواهد کرد، هزینه‌های این جبهه تماما به صورت مردمی جمع می‌شود.

-نقاط مثبت آقای احمدی‌نژاد در سال 84 به مراتب بیشتر از دوران کنونی بوده است.

-برخی از کاندیداها برقراری رابطه با آمریکا را بهانه برطرف کردن مشکلات، تورم و کسب رأی کرده‌اند.

-اگر چه ممکن است این سخن بنده در صورت کاندیداتوری‌ام در انتخابات به ضررم تمام شود اما بنده معتقدم انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی از جمله کارهای مفید این دولت بوده است، چراکه افرادی که در این مجموعه بودند تخصص نداشتند و در قبال کارهای انجام شده پاسخگو نبودند.

-بعضی حرکات در دیپلماسی عمومی دولت باعث هدر رفتن بسیاری از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل شده است.

-پرداخت مستقیم یارانه به اقشار ضعیف جامعه مفید بوده، اما پرداخت به اقشار متوسط جامعه زیاد کارآمد نبوده است.

-باید در سه حوزه برنامه محور بود، اول مسئله محور بودن و نگاه آسیب شناسانه داشتن، دوم نگاه به آینده و سوم تغییر نوع رویکرد.

باقری لنکرانی

-حرکت‌های سینوسی که برخی کاندیداها برای کسب رای انجام می‌دهند، حتی آرای خاکستری را نیز جذب نخواهد کرد.

-تخریب خانواده بنده رویکردی غیر اخلاقی است و جای تامل و سوال دارد.

-طی دو هفته آینده نتایج دیدار اخیرم با آیت‌الله مصباح و دکتر جلیلی را اعلام می‌کنم، در این دیدار به نتایج خیلی خوبی رسیدیم.

کاندیدای جبهه پایداری منتظر نظر شورای فقها همچنین یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از نهایی شدن گزینه پیشنهادی این شورا خبر داد و گفت که این گزینه در صورت تصویب در شورای فقها، توسط لنکرانی اعلام عمومی می‌شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز با اشاره به زمان معرفی کاندیدای نهایی این جبهه گفت: براساس اساسنامه، مصوبات شورای مرکزی جبهه پایداری، بدون تصویب شورای فقها، مصوبه محسوب نمی‌‌شود.

وی در این باره افزود: شورای مرکزی در ابتدای امر سعید جلیلی، کامران باقری لنکرانی و پرویز فتاح را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی به شورای فقها عرضه کرد و پس از تصویب این گزینه‌ها، شورای مرکزی به بررسی وضعیت آنها به منظور عرضه یکی از آنها به عنوان گزینه پیشنهادی به شورای فقها، پرداخت.

شرایط انتخابات در سال جاری شرایط ویژه‌ای است که باید با دقت بیشتر به انتخاب آراء و روی کار آمدن رئیس جمهور اصلح بپردازیم

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: در عین حال، این گزینه‌ها با یکدیگر و گزینه‌های دیگری که فکر می‌کردند آنها هم انتخاب مناسبی هستند نیز مذاکراتی داشته‌اند.

قاضی‌زاده اضافه کرد: شورای مرکزی جبهه در همین زمینه، پس از انجام بررسی‌های لازم، گزارشی از نتایج برنامه‌های دولت آینده و تیمی که قرار است در دولت آینده فعالیت کنند را تهیه و در قالب یک گزارش نهایی، تصویب و تقدیم شورای فقها خواهد کرد. در صورت تصویب برنامه دولت آینده و گزینه پیشنهادی، موضوع از سوی سخنگوی جبهه پایداری اعلام عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه در گزارش نهایی مصوب شورای مرکزی، به یک گزینه که موانع حضور برای وی کمتر از بقیه بوده و او مورد توافق سایر گزینه‌ها هم هست، رسیده‌ایم، تأکید کرد: مصوبات شورای مرکزی بدون تصویب شورای فقها اجرایی نمی‌شود.

فرآوری : عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: مشرق/ تابناک