تبیان، دستیار زندگی
شهردار تهران گفت: نبود مدیریت جامع، کامل و جامع نگر یکی از مشکلات امروز کشور به شمار می رود به همین دلیل این ضعف باعث شده در عین داشتن ظرفیت بالقوه برای آبادی کشور، دچار مشکلات عدیده اقتصادی شویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قالیباف:مشکل امروز،نبود مدیریت جامع‌نگر


شهردار تهران گفت: نبود مدیریت جامع، کامل و جامع نگر یکی از مشکلات امروز کشور به شمار می رود به همین دلیل این ضعف باعث شده در عین داشتن ظرفیت بالقوه برای آبادی کشور، دچار مشکلات عدیده اقتصادی شویم.
قالیباف

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، محمد باقر قالیباف پیش ازظهر روز شنبه در مراسم عزاداری حضرت فاطمه در یکی از حسینیه های اهواز عنوان کرد: محبت اهل بیت(ع) وجه اشتراک تمامی مردم ایران و اقوام مختلف کشور بوده و اتفاقا یکی از عناصر موفقیت کشور نیز همین محبت است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) را می توان اولین فردی نامید که در راه دفاع از حریم امامت و ولایت، شربت شیرین شهادت را نوشید به همین دلیل باید مردم ایران چه مرد و چه زن از منشور اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ تاریخ صدر اسلام برای دفاع از حریم ولایت درس بگیرند.

قالیباف با اظهار خوشنودی از حضور در استان خوزستان عنوان کرد: شاید من اهل خوزستان نیستم ولی بهترین و شیرین روزهای زندگی خود را در این استان حماسه ساز گذرانده ام و جالب تر اینکه در سن 22 سالگی وقتی ازدواج کردم اولین روز زندگی مشترک خود را در استان خوزستان بوده ام.

شهردار تهران با یادآوری اینکه خوزستان در تاریخ همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استکبار بوده است، عنوان کرد: مردم این استان چه در قبل از پیروزی انقلاب در مبارزه با انگستان و چه در بعد از انقلاب در بخش ایستادگی در برابر دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس رشادتهای فراوانی آفریده اند.

قالیباف تصریح کرد: این مردم مقاوم و دوستدار کشور، لیاقت داشتن استانی بهتر و آبادتر را دارند زیرا این استان ظرفیت های فراوانی برای توسعه و عمران دارد که این ظرفیتها بر کسی پوشیده نیست. بی شک برای اینکه کشوری قدرتمند در همه ابعاد داشته باشیم باید از ظرفیت استانی مثل خوزستان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. قطعا خوزستان استانی است که عناصر مهم یک حرکت جدی و اساسی برای حل مشکلات کشور و استان را در خود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف در خوزستان حضور داشته و همراه این مردم در خدمت کشور و خوزستان بوده است، تاکید کرد: بزرگترین سرمایه استان خوزستان داشتن مردمی خونگرم، متعهد و با اخلاص است که این امر راه را برای آبادی این استان گشوده ضمن اینکه سرمایه انسانی از تمام قبایل و قومیتها در استان تشکیل شده که این امر خود یکی از مزیت های استان به شمار می رود.

شهردار تهران تصریح کرد: حرف ما این است که به توان مدیریتی و بضاعت بیش از این نیاز است. ما منتقد و معترض نیستیم، حرف ما این است که وقتی امکانات وجود دارد، چرا باید اینگونه باشد؟ این دیگر معضل کمبود امکانات و منابع نیست، این ضعف مدیریت است

قالیباف تصریح کرد: اگر می خواهیم حرکتی جدی در کشور داشته باشیم باید دو عنصر اساسی امکانات مادی و طبیعی را به همراه داشته باشیم که بی شک امروز خوزستان هر دو عنصر را به صورت کامل و جامع در اختیار دارد. حاصلخیزترین زمینها، بیشترین آبها، معادن، نفت و گاز و هر آنچه برای حرکت جدی در کشور نیاز است در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: البته امروزه شاهد هستیم در کنار تمام این ظرفیت ها و نقاط قوتی که در این استان وجود دارد مشکلاتی نیز وجود دیده می شود که از جمله آنها می توان به موضوعاتی نظیر محیط زیست، کشاورزی و صنعت اشاره کرد.

قالیباف

قالیباف با بیان اینکه بی انصافی است اگر بگوئیم در این مدت کاری در خوزستان انجام نشده و فعالیت های صورت گرفته را نادیده بگیریم، عنوان کرد: اعتقاد دارم می توانستیم کارهای بزرگ تر و اساسی تر در استان انجام بدهیم که شاید مورد غفلت قرار گرفته ولی راه برای آبادی و عمران خوزستان هنوز هم باز است.

شهردار تهران تصریح کرد: حرف ما این است که به توان مدیریتی و بضاعت بیش از این نیاز است. ما منتقد و معترض نیستیم، حرف ما این است که وقتی امکانات وجود دارد، چرا باید اینگونه باشد؟ این دیگر معضل کمبود امکانات و منابع نیست، این ضعف مدیریت است.

قالیباف با اشاره به وجود تورم، گرانی، بیکاری و سایر مشکلات در کشور عنوان کرد: این مشکلات تنها راهی است که دشمن درصدد است از این طریق به کشور ما ضربه بزند بنابراین باید این راه نفوذ دشمن را سد کرد و یکی از راه های بستن این راه وجود افرادی مدیرتر، لایق تر برای اداره امور کشور است زیرا تنها با مدیریت حساب شده و استفاده از خرد جمعی می توان در راه درست  و اصول برای اداره کشور قدم برداشت.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از نمونه های عملی و موفق تمرکز زدایی را در شهرداری تهران و با واگذاری امور اداره محلات به شهروندان انجام داده است، تاکید کرد: یکی از راه های مدیریت اصولی کشور نیز استفاده از مدیران لایق و ولایی در استانها برای اداره استان شهر خود است.

قالیباف با اشاره به وجود تورم، گرانی، بیکاری و سایر مشکلات در کشور عنوان کرد: این مشکلات تنها راهی است که دشمن درصدد است از این طریق به کشور ما ضربه بزند بنابراین باید این راه نفوذ دشمن را سد کرد و یکی از راه های بستن این راه وجود افرادی مدیرتر، لایق تر برای اداره امور کشور است

قالیباف عنوان کرد: نبود مدیریت جامع، کامل و جامع نگر یکی از مشکلات امروز کشور به شمار می رود به همین دلیل این ضعف باعث شده در عین داشتن ظرفیت بالقوه برای آبادی کشور، دچار مشکلات عدیده اقتصادی شویم.

وی ادامه داد: به عقیده من اگر ما بتوانیم خوزستان را به درستی بسازیم، اقتصادش را احیا کنیم و آن را بر بستر مناسب قرار دهیم، دو کار بزرگ انجام داده ایم؛ هم خوزستان را ساخته ایم و هم ایران را. یکی از برنامه های من در همین نکته است؛ اگر خوزستان ساخته شود، می تواند کشور را نیز بسازد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با گذشت 35 سال از پایان جنگ شهرستان خرمشهر هنوز با مشکلات عدیده ای ناشی از هشت سال دفاع مقدس دست و پنجه نرم می کند، عنوان کرد: باید واقعیت را پذیرفت که مشکلات ناشی از جنگ هنوز در خوزستان بدون حل مانده است در حالی که خوزستان می تواند آبادتر و توسعه یافته تر باشد.

بخش سیاست تبیان


منبع: مهر