تبیان، دستیار زندگی
تشدید نظارت بر مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه رمضان خبرگزاری دانشجویان ایران كارشناس مسؤول اداره نظارت بر اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی وزارت بهداشت از تشدید نظارت و كنترل بهداشتی بر مراكز و اماكن تهیه و توزیع مواد غذا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غذای روزه‌داران در ظروف یكبار مصرف شفاف توزیع نشود

تشدید نظارت بر مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه رمضان


خبرگزاری دانشجویان ایران

كارشناس مسؤول اداره نظارت بر اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی وزارت بهداشت از تشدید نظارت و كنترل بهداشتی بر مراكز و اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارك رمضان امسال خبر داد.

مهندس سیدرضا غلامی با بیان این كه با آغاز ماه مبارك رمضان فعالیت ویژه بازرسان بهداشت محیط در خصوص فروش زولبیا و بامیه، آش و نظارت بر مساجد و اماكن كه نسبت به افطار و سحر دهی اقدام می‌كنند در قالب تشدید نظارت و كنترل بهداشتی آغاز می‌شود، اظهار كرد: این تشدید فعالیت‌ها صرفا جهت ارتقا و تامین سلامتی مصرف كننده است.

وی نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نحوه توزیع مواد غذایی و دفع فاضلاب و زباله مساجد و اماكن متبركه را از دیگر وظایف بازرسان بهداشت محیط برشمرد و یادآور شد: بر اساس بخشنامه ارسال شده به دانشگاه‌های سراسر كشور هماهنگی‌های لازم با هیات‌های امنای مساجد در خصوص عدم استعمال دخانیات در مساجد انجام شده است. ‌

وی توضیح داد: در ماه رمضان سال گذشته 300 لیتر روغن چند بار مصرف زولبیا و بامیه و 7 تن ماده غذایی مشكوك به فساد جمع‌آوری و معدوم و نزدیك به 300 مركز عرضه نامناسب زولبیا و آش در كشور با اخطار قبلی تعطیل موقت شدند.

كارشناس مسؤول اداره نظارت بر اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت وجود كارت معاینه پزشكی برای خادمین مساجد و كسانی كه در تماس با مواد غذایی هستند،گفت: ‌از وظایف ویژه بازرسان بهداشتی مستقر در مراكز بهداشتی - درمانی و مراكز بهداشتی مناطق در استانهای سراسر كشور معاینه رایگان خادمین و ارایه كارت معاینه پزشكی به آنهاست.

مهندس غلامی سرویس‌های بهداشتی نامناسب، عرضه مواد غذایی سحری و افطاری در ظروف نامناسب را از موارد قابل تذكر در مساجد و اماكن متبركه دانست و افزود: با توجه به آموزش‌های ارایه شده طی سالیان گذشته بی توجهی به این موارد تذكر به هیات امنا بدون پیگرد قانونی را در پی دارد.

به گفته وی و بر اساس آخرین اطلاعات علمی ظروف یكبار مصرف شفاف برای غذای گرم مناسب نیست.

مهندس غلامی در خاتمه از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص نحوه تهیه و تولید زولبیا و بامیه، آش و سرویس بهداشتی نامناسب مساجد و اماكن عمومی به بازرسان بهداشت محیط مستقر در نزدیكترین مراكز بهداشتی - درمانی و یا مراكز بهداشت مناطق و شهرستانها اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

روابط عمومی موسسه تبیان