تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد انتخاباتی محمد رضا عارف در خصوص اینکه اصلی ترین رقیب اصلاح طلبان در انتخابات آینده چه کسانی هستند، ابراز عقیده کرد: اگر جریان دولت وارد انتخابات شود ، اصلی ترین رقیب اصلاح طلبان خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارنظر خاتمی درباره کاندیداتوری


رئیس ستاد انتخاباتی محمد رضا عارف در خصوص اینکه اصلی ترین رقیب اصلاح طلبان در انتخابات آینده چه کسانی هستند، ابراز عقیده کرد: اگر جریان دولت وارد انتخابات شود ، اصلی ترین رقیب اصلاح طلبان خواهد بود.

سیدمحمد خاتمی

جعفر توفیقی رئیس ستاد انتخاباتی محمد رضا عارف و  وزیر علوم دوران اصلاحات درگفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حضور خاتمی در انتخابات گفت: پیش بینی سختی است ، ایشان هر دو گزینه را مورد بررسی دارند، اینکه خوشان بیاییند یا به عنوان رهبر اصلاح طلبان از شخص دیگری حمایت کنند، خود ایشان هم اظهار نظرشان این است که در شرایط فعلی سخت است که بیایند.

وی افزود: ولی اگر تغییراتی در شرایط ایجاد شود  که زمینه حضور و اعلام کاندیداتوری خاتمی فراهم شود، می آید و مردم هم استقبال می کنند، طبیعتا این هم در برنامه شان است که اگر شرایط  برای حضور خودش فراهم نباشد از گزینه دیگری حمایت می کنند.

وزیر علوم دوران اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا این شخص محمد رضا عارف است خاطر نشان کرد: این که  چه شخصی است ، هنوز به جمع بندی نرسیده اند اما به نظر من یکی از بهترین گزینه ها برای اجماع اصلاح طلبان عارف است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا محمد رضا عارف به نسبت دیگر کاندیدا بی سرو صدا اعلام کاندیدتوری کرد، گفت:ایشان همیشه به جمع بندی اصلاح طلبان احترام می گذارد و هنوز معتقد است که اگر خاتمی وارد صحنه شود به نفع ایشان کنار می رود  و با ایشان رقابت نمی کند، به همین دلیل بی سرو صدا اعلام کاندیداتوری کرد اما برنامه هایش آغاز شده است و منتظر نظر نهایی خاتمی است.

توفیقی افزود :عارف پتانسیل بالایی دارد، یکی از چهره های شاخص اصلاحات و معاون اول دوران خاتمی بوده است و سابقه روشن اجرایی دارد.

پیش بینی سختی است ، ایشان هر دو گزینه را مورد بررسی دارند، اینکه خوشان بیاییند یا به عنوان رهبر اصلاح طلبان از شخص دیگری حمایت کنند، خود ایشان هم اظهار نظرشان این است که در شرایط فعلی سخت است که بیایند

وی در خصوص احتمال حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی درانتخابات گفت: پیش بینی  حضور آیت الله هاشمی سخت است عارف اعلام کرده است اگر خاتمی و هاشمی بیایند به نفع این دو کنار خواهد رفت ، زیرا ورود هر یک از این دومورد استقبال اصلاح طلبان قرار است.

توفیقی

رئیس ستاد انتخاباتی عارف  در خصوص زمزمه هایی مبنی بر حمایت اصلاح طلبان از کاندیدای دولت و  حضور کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: ظواهر امر نشان می دهد دولت به طور جدی وارد انتخابات خواهد شد .البته فکر نمی کنم اصلاح طلبان از کسانی چون مشایی حمایت کنند، اصلاح طلبان کانیدای خود را خواهند داشت.

وی  در ادامه در خصوص چرایی  معرفی دیر هنگام کاندیدای اصلی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده  اظهار داشت:  شرایط کشور پیچیده است و باید همچنان منتظر ماند، برخی از افرادی که مسئولیت چندانی در بحث انتخابات ندارند  از مهندسی انتخابات  صحبت می کنند و در خصوص انتخابات اظهار نظر هایی می کنند که فضای اننتخابات را مبهم می کند و برخلاف مقامات ارشد نظام که می خواهند فضا بازتر و حضور حداکثری باشد، عده ای از محدود کردن بعضی  افراد در انتخابات صحبت می کنند .

توفیقی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  اصلی ترین رقیب اصلاح طلبان  در انتخابات آینده چه کسانی  هستند، گفت: اگر جریان دولت وارد انتخابات شوداصلی ترین رقیب اصلاح طلبان خواهند بود.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک