تبیان، دستیار زندگی
جام اردن صفر ایران صفر پایان یك تورنمنت سر كارى! دومین بازى از تورنمنت 3 جانبه اردن مقابل میزبان به جز خستگى و یك جدال بى هدف و بى ثمر، نتیجه اى براى تیم ملى فوتبال نداشت. در پایان این پیكار نیز بالاخره مشخص نشد تك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران قهرمان بدون جام

اردن صفر ایران صفر


پایان یك تورنمنت سر كارى!

دومین بازى از تورنمنت 3 جانبه اردن مقابل میزبان به جز خستگى و یك جدال بى هدف و بى ثمر، نتیجه اى براى تیم ملى فوتبال نداشت. در پایان این پیكار نیز بالاخره مشخص نشد تكلیف تیم نخست این تورنمنت چه شد.

تیم ملى كشورمان در حالى مقابل اردن به میدان رفت كه از ابتداى حضورش در این كشور هم مشخص نبود اصلاً چرا راهى این پیكارها شده است.

در واقع پیش از بازى با چین تایپه در مرحله مقدماتى جام ملت هاى آسیا و بعد از انجام 2 هفته متوالى از لیگ برتر، ستاره هاى لیگى كه بیشترشان فقط براى این تورنمنت پیراهن تیم ملى را پوشیده بودند نه آنقدر هماهنگ بودند كه بازى زیبایى از تیم ایران ببینیم و نه توانایی 90 دقیقه دوندگى و جنگندگى در این پیكار را داشتند.

میزبان نیز كه براى شكست ایران انگیزه هاى بیشترى داشت آنقدر قدرت نداشت تا از خط دفاع مستحكم ایران عبور كند.

تیم اردن تحت هدایت محمود الجوهرى مربى با سابقه مصرى در طول 90 دقیقه یك بازى فیزیكى همراه با خشونت را به معرض نمایش گذاشت و در دقایق آخر هم یك قربانى داد تا چند دقیقه پایانى را 10 نفره دنبال كند.

در تیم ایران نیز كه نسبت به بازى مقابل عراق 5 تغییر در خود مى دید ناهماهنگى و بى برنامگى در حركت تك تك ملى پوشان موج مى زد. در واقع از حركات تك تك بازیكنان قرمزپوش ما برمى آمد كه صرف حضور تیمى به نام ایران در این تورنمنت براى سران فوتبال ما كفایت مى كرده است.

تورنمنتى كه همیشه ایران یك پاى ثابت حضور در آن بوده و در هر نقطه اى از دنیا انجام شده مسؤولان فوتبال ما قول شركت در آن را به برگزاركنندگانش داده بودند.در آغاز نیمه دوم در تیم ایران 2 تغییر به وجود آمد تا تركیب این نیمه تا حدودى مشابه تیمى كه مقابل عراق به میدان رفت شكل بگیرد. على كریمى نیز كه در یك روز پراشتباه بازوبند كاپیتانى تیم ایران را به بازو بسته بود هرگز نتوانست انتظارات را برآورده كند تا عملاً هیچ خلاقیتى در تیم ما دیده نشود.فوتبال بى برنامه و پراشتباه مردان ملى پوش ما تا 20 دقیقه پایانى بازى ادامه داشت و البته از این لحظه به بعد بود كه تیم ما با میداندارى كریمى و حركات تكنیكى رجب زاده مقدارى به خود آمد و اجازه نداد تا پایان، یك بازى كسل كننده و زشت را شاهد باشیم.

فقط در این دقایق بود كه تیم قرمزپوش ایران توانست چند موقعیت را روى دروازه میزبان ایجاد كند كه البته بى دقتى مهاجمان ما و خوش شانسى اردنى ها اجازه نداد این بازى گلى داشته باشد.بعد از تساوى بدون گل ? تیم در این بازى هم در كمال تعجب مشخص نشد تكلیف تیم اول این تور نمنت 3 جانبه چه شد و در حالى كه انتظار وقت هاى اضافه و ضربات پنالتى مى رفت، با تساوى صفر - صفر این بازى هم پایان یافت تا مسؤولان برگزارى با فرمولى عجیب قهرمان این بازیها را معرفى كنند. البته این هم مشخص نشد كه آیا تیم میزبان بازى با عراق را نیز در دستور داشت یا همین بازى پایان پیكارها بود.

تیم ملى كشورمان با یك پیروزى و یك تساوى تورنمنت 3 جانبه اردن را به پایان رساند تا این طور كه مربیان این تیم عنوان كرده بودند تداركى مناسب براى بازى با چین تایپه دیده باشند!

تداركى كه البته به نظر مى رسید هر جور هدفى از حضور در آن دنبال مى شد جز آمادگى بیشتر و یك محك مناسب.