تبیان، دستیار زندگی
اولین همایش مشق حماسه به همت جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در مجتمع سیدالشهدا(ع) تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زاکانی هم با حماسه سازان آمد؟


اولین همایش "مشق حماسه" به همت "جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی" در مجتمع سیدالشهدا(ع) تهران برگزار شد.


به گزارش جهان در این همایش که با استقبال پرشور مردمی از جمله جانبازان و ایثارگران برگزار شد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، سردار محمداسماعیل کوثری و علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

مشق حماسه

*پناهیان: در مقابل حماسه‌سوزان تا آخر ایستاده‌ایم

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تقوی و سیاست به معنای اعمال محدودیت برای تحقق حماسه است و این محدودیت‌ها با آیین‌‌نامه دینی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ‌آنچه باعث حماسه می‌شود همین نکته است چرا که اگر قرار باشد ما برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله‌ای استفاده کنیم دیگر نام این کار حماسه نیست و به همین دلیل می‌بینیم که نام هیتلر و صدام به عنوان یک جنایتکار و نه حماسه‌ساز در تاریخ ماندگار شده است.

وی ادامه داد: همه دنیا می‌دانند که ایران اسلامی حماسه خلق کرده است چرا که از محدودیت‌هایی که ما داشته‌ایم خبر دارند. و ما امروز می‌بینیم که جانبازان دفاع مقدس از عزت روز افزون برخوردارند چرا که آنها خلق حماسه کرده‌اند.

پناهیان تصریح کرد: در مقابل حماسه‌سازان، افراد ضد حماسه و حماسه‌سوزان قرار دارند و آنها حول حماسه مردم را هم می‌گیرند. از این رو امیدواریم انتخابات پیش رو عرصه تقابل این دو نباشد هرچند اگر چنین شود ما پای آن هستیم چرا که اینجا آزادی است.

وی تاکید کرد: چنانچه حماسه سوزان در مقابل حماسه سازان بایستند ما تا آخر ایستاده ایم.

این استاد دانشگاه با اشاره به تقوای سیاسی و ویژگی‌های حماسه‌سازی گفت: حماسه‌سازان عزت را بر ذلت ترجیح می‌دهند و در نهایت نیز به منافع خود می‌رسند اما حماسه‌سوزان منفعت را بر عزت ترجیح می‌دهند و در نهایت نیز به ذلت می‌رسند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های حماسه‌سازان و حماسه‌سوزان گفت: آیا مردمی که در شعارشان می‌گویند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست به دنبال برق ارزان و زندگی راحت هستند؟ ‌خیر مردم به دنبال عزتند. بعضی افراد فکر می‌کنند این شعار عزت‌طلبانه مردم را می‌توانند به شعار منفعت‌طلبانه تبدیل کنند.

پناهیان در ادامه افزود: حماسه‌ساز حق‌طلبی را بدون خودخواهی دنبال می‌کند که با این کار هم نام خود را و هم حق را تثبیت خواهد کرد اما حماسه‌سوز حق‌‌طلبی را با خودخواهی در هم می‌آمیزند و در نتیجه هر دو را از دست می‌دهد، حماسه‌ساز از حق برای مصلحت جامعه استفاده می‌کند اما حماسه‌سوز از حق علیه مصلحت سوءاستفاده می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه همایش مشق حماسه خاطرنشان کرد: بعضی‌ها مصلحت را جزو حق نمی‌دانند، مصلحت بخش برتر از حق است و رعایت تقوا و محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند همین مصلحت است. همچنین حماسه‌ساز بیشتر از قانونمداری، قانونمداری می‌کند و برخورد حداکثری با قانون دارد اما حماسه سوز در مسیر اجرای حق قانون را اجرا نمی‌کند. حتی حداقل قانون را نیز رعایت نمی‌کند.

کوثری، فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله گفت: این تکلیف از سوی رفقای آقای زاکانی بر وی نهاده شده است تا مانند دوران دفاع مقدس ایشان مسئولیت بپذیرند

وی در پایان سخنان خود در این همایش تصریح کرد: حماسه‌ساز خوبی‌های خودش را اندک و بدی‌هایش را بزرگ می‌شمارد. اما حماسه‌سوز خوبی‌های خود را بزرگ و بدی‌هایش را اندک می‌شمارد. حماسه‌ساز به خاطر اندک بدی‌ خودش احساس شرم می‌کند در حالیکه حماسه‌سوز خودش را همیشه برتر می‌داند.

*کوثری: در حماسه های گذشته ضربات پی در پی به دشمن ، استکبار جهانی و صهیونیست ها وارد کردیم

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس ، فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله و از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس نیز در اولین همایش "مشق حماسه" اظهار داشت: ما امروز دور هم جمع شده ایم  برای هدفی که مشخص شده است و حماسه بزرگی که می خواهد انجام شود و این حماسه را باید با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی انجام بدهیم.

کوثری اظهار داشت: شماهایی که امروز اینجا جمع شده اید و می خواهید یک حرف را به جامعه منتقل کنید و از یک فرد حماسی حمایت کنید که در چند حماسه به خوبی امتحان پس داده است باید نسبت به مسیری که حضرت امام مشخص کرده اند توجه داشته باشیم و در همان مسیر حرکت کنیم.

مشق حماسه

زاکانی در دوران دفاع مقدس با سن کم اما آگاهانه آمد و ایستاد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: برخی در دوران دفاع مقدس با سن و سال کم اما آگاهانه آمدند و با همه سختی های جنگ و جبهه و دشمنان ایستادگی کرده و مسئولیت می پذیرفتند و یکی از این کسانی که من احساس وظیفه و احساس تکلیف کردم که بیایم و بگوییم برادر عزیزمان آقای دکتر زاکانی است که در همان سن و سال پایین به جبهه آمد و مسئولیت پذیرفت با اینکه شاید ایشان دوره ای ندیده بود و یا اینکه علاقه ای به مسائل نظامی نداشت اما به عنوان یک بسیجی آمد و وارد صحنه شد چرا که آن زمان حضرت امام خمینی (ره) این را می خواستند.

وی افزود: بعد از پذیرش قطعنامه برادر عزیزمان آقای دکتر زاکانی به دنبال درس و تحصیلات خود رفت و این اقدام او مانند حضورش در جبهه به موقع و لازم بود چرا که در زمانی که کشور نیاز به علم  و دانش داشت ایشان پا به دانشگاه گذاشتند و به مدارج عالیه رسیدند.

چرا زاکانی را حمایت کردیم

وی با بیان اینکه زاکانی نه تنها مقابل جریان انحرافی ایستاد بلکه در زمان اصلاحات نیز به عنوان مسئول بسیج دانشجویی وظیفه اش را به خوبی انجام داد و ما نیز چون از ایشان از همان دوران دفاع مقدس شناخت کافی را داشتیم حمایتش می کردیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: آقای زاکانی چنین ویژگی ای دارد و ایشان در تمام این مسیر از دوران دفاع مقدس که بنده ایشان را می شناسم تا بعد از آن و حتی تا به امروز محکم در مقابل دشمنان ایستاده و پایبند به ارزشهای دینی و اسلامی است.

کوثری با اشاره به ویژگی های زاکاتی گفت: زاکانی فردی پرکار و شجاع است و در حال حاضر نیز خودش زیاد تمایلی برای حضور در عرصه انتخابات ندارد اما بر اساس تکلیف آمده است.

فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله گفت: این تکلیف از سوی رفقای آقای زاکانی بر وی نهاده شده است تا مانند دوران دفاع مقدس ایشان مسئولیت بپذیرند.

وی افزود: طبق صحبتی که با خود آقای دکتر زاکانی داشتیم و اعتقادی که ایشان دارند حتما اگر فرد اصلح و بهتری نسبت به ایشان در انتخابات حاضر شود همه از او حمایت می کنیم همانطور که در دوران دفاع مقدس هیچ کس تنها به فکر خودش نبود.

زاکانی: اساس انقلاب اسلامی بر اصلاحات است که باید ادامه پیدا کند تا انقلاب پویا بماند، اما ما معتقدیم راه اساسی و اصلاح‌طلبی در رفتارها و عملکردها باید در چارچوب اسلام و منطق قانون اساسی پیش برود و همه این‌ها مبتنی بر نگاه اجتهادی حضرت امام و رهبر انقلاب باشد

*زاکانی: وابستگان به قدرت نباید مصونیت داشته باشند/ تفکر جهادی برای اعتلای انقلاب

همچنین به گزارش جهان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در همایش مشق حماسه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهید آوینی  و صیاد شیرازی گفت: بنده از حضور دوستان و جانبازانی که قبول زحمت کرده‌اند و به این همایش آمدند تشکر می‌کنم و شنیده‌ام برخی از آنها در جنگ و برخی در فتنه 88 قطع نخاع شده‌اند؛ همچنین از فرمانده عزیزم آقای کوثری نیز تشکر می‌کنم و ایشان نکاتی را درباره بنده بیان کرد که ما قابل آن نبودیم.

وی در ادامه سخنان خود به بیان محاسن و معایب دولتهای قبلی پرداخت و افزود : تمامی شعارهای دولتهای قبلی اعم از سازندگی، اصلاحات و دولت احمدی نژاد برگرفته از آرمانهای انقلاب اسلامی بود بطوریکه پس از دوران دفاع مقدس دولت آقای هاشمی بر شکوفایی و توسعه اقتصادی تاکید داشت که البته از شعارهای انقلاب بود و آقای خاتمی نیز در سال 76 بحث بسط آزادی‌های مدنی و آزادیخواهی را دنبال کرد که اینها نیز از اهداف و شعارهای انقلاب بود؛ دولت آقای احمدی‌نژاد هم عدالت‌گستری و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را دنبال کرد اما اشکال آقایان هاشمی و خاتمی این بود که به دنبال روش و الگوی عاریه‌ گرفته شده از غرب بودند که این موضوع ما را به ناکجا آباد برد و مشکلاتمان را دو چندان کرد. همچنین اشکال آقای احمدی نژاد این بود که از شعارهای انقلابی خود فاصله گرفت و به آنها وفادار نماند.

در دوران دوم خرداد می گفتند که علیه خدا نیز می‌توان در جامعه تظاهرات کرد!

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در دوران دوم خرداد شعار آزادیخواهی طوری تفسیر می‌شد که هرکس با ماست حرف حق را می‌زند، گفت: آنها مدعی بودند اگر مردم با ما باشند ولی‌نعمت ما هستند و چنانچه با ما نباشند عوام هستند و این عدم همراهی ناشی از سطحی بودن و کم اطلاع بودن آنهاست. این در حالی بود که آنها در توجیه و تعریفشان از حدود آزادی در جامعه می گفتند که علیه خدا نیز می‌توان در جامعه تظاهرات کرد!

وی اصلاح‌طلبی را یک اصل اساسی عنوان کرد و گفت: اساس انقلاب اسلامی بر اصلاحات است که باید ادامه پیدا کند تا انقلاب پویا بماند، اما ما معتقدیم راه اساسی و اصلاح‌طلبی در رفتارها و عملکردها باید در چارچوب اسلام و منطق قانون اساسی پیش برود و همه این‌ها مبتنی بر نگاه اجتهادی حضرت امام و رهبر انقلاب باشد.

مشق حماسه

نیازهای انقلاب

دبیر کل جمعیت رهپویان در ادامه به نیازهای آینده انقلاب اشاره کرد و افزود: کشور به انقلاب اخلاقی ، عدالت‌گستری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، جهاد علمی، شکوفایی اقتصادی، توجه به سلامت، ارتقای امنیت، آزادیخواهی، حرکت در مسیر استقلال همه‌جانبه و تحول در حرکت عزت‌طلبی در عرصه جهانی نیاز دارد که باید ضمن درس گرفتن از گذشته که به دلیل نداشتن نقشه راه دقیق، دولت‌ها با الگوی غلط غربی حرکت می‌کردند،  امروز با حرکت در مسیر تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و به وسیله امکاناتی که داریم، به پیشرفت مبتنی بر نگاه اسلامی برسیم.

فساد سازمان یافته روز به روز بیشتر می شود

عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم با تاکید بر اهمیت ریشه کن کردن فقر فساد و تبعیض در جامعه و با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: آن چیزی که امروز می بینیم یک فساد سازمان یافته است که متاسفانه روز به روز بیشتر می شود. در حادثه تلخ 3 هزار میلیاردی امکان ندارد اراده ای وجود نداشته باشد. بنده و آقای فدایی شش ماه  قبل از این ماجرا به بانک مرکزی نامه نوشتم و هشدار دادیم که تخلفاتی در حال شکل گیری است و امروز قاطعانه می گویم که نمی شود بدون حمایت و اراده چنین اختلاسی انجام شود.

وابستگان به قدرت نباید مصونیت داشته باشند

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه آدم هایی که وابسته به قدرت هستند نباید مصونیت داشته باشند افزود: در جامعه ای که همه در برابر قانون یکسان هستند آن جامعه به سوی خیر و صلاح پیش می رود. امروز نیاز به عدالت گستری و نیاز به جهاد علمی برای تمدن سازی داریم.

وی در بخشی از سخنان خود به خاطره ای از حضورش در جلسه هیات دولت در کسوت نمایندگی مردم در مجلس هفتم پرداخت و افزود:  در یکی از جلسات اولین سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد در واکنش به ساخت و ساز غیر قانونی ویلاهایی در حاشیه رودخانه به آقای پورمحمدی وزیر کشور وقت دستور داد این ساختمانهایی که برخلاف قانون ساخته شده اند باید امشب تخریب شود من در جلسه از آقای احمدی نژاد خواهش کردم به جای تخریب یک شبه این ویلاها  با اندکی تحقیق ببینند کدام یک از این ویلاها مربوط به مسئولین و یا نزدیکان مسئولین است. یک روز صبر کنند تا تحقیق کنند و بعد از آگاهی از این مسئله بروند سراغ مالکی که بواسطه نزدیکی به مسئولین از همه قوی تر است فقط کافی است یک خط به دیوار آن ساختمان بکشند در آن صورت همه حساب خود را خواهند کشید چرا که می گویند به جای برخورد شعاری آنها از خودشان شروع کرده اند.

زاکانی در پایان با تاکید بر اینکه دولت موظف است به سایر ارکان و قوای کشور کمک کند، گفت: دولت می‌تواند با کمک به قوه قضائیه و مجلس در این مسیر با تفکر جهادی و انقلابی و مدیریت و کارشناسی و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه به اعتلای انقلاب اسلامی کمک کند و این شدنی است.

بخش سیاست تبیان

منابع: جهان