تبیان، دستیار زندگی
محمدباقر قالیباف اطمینان داده كه در همین شرایط تحریم و سختی‌های کشور، نابسامانی‌های اقتصادی در کمتر از دو سال قابل ساماندهی است. قالیباف این سخنان را روز پنج‌شنبه در مجتمع فرهنگی میلاد کرج در مجمع طلاب و روحانیون استان البرز بر زبان جاری ساخته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قالیباف:اقتصاد را دو ساله می‌توان سامان داد


محمدباقر قالیباف اطمینان داده كه در همین شرایط تحریم و سختی‌های کشور، نابسامانی‌های اقتصادی در کمتر از دو سال قابل ساماندهی است. قالیباف این سخنان را روز پنج‌شنبه در مجتمع فرهنگی میلاد کرج در مجمع طلاب و روحانیون استان البرز بر زبان جاری ساخته است.

قالیباف

قالیباف از جمله شخصیتهایی است كه بر مسائل اقتصادی تاكید ویژه ای دارد و معتقد است سوء مدیریت، ریشه مشكلات اقتصادی است. قالیباف در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود هم بر همین موضوع تاكید كرد. محمد باقر قالیباف در این جلسه با بیان اینکه بی شک انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است و مردم به طور قطع برای نان و اقتصاد خود انقلاب نکرده اند، اظهار داشت: ما مدیران اجرایی باید بدانیم اگر اقتصاد مردم را حل نکنیم، مدیریت صحیح نداشته باشیم و فرصت سوزی کنیم دشمن از این ضعف ما استفاده خواهد کرد و بر علیه اسلام می‌تازد. قالیباف بابیان اینکه همه مدیران باید متعهد باشند و با عمل به تعهد خود از دلسردی مردم جلوگیری کنند، تاکید کرد: هرگز به مردم تهران وعده ای نداده ام که عملیاتی نشود.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در جمع طلاب و روحانیون استان البرز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ان‌شاءالله توفیق داشته باشیم تا در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کرده و در آخرت هم مورد شفاعت آن بزرگواران قرار بگیریم. امیدواریم سالی که با نام این حضرت آغاز نمودیم سال پر خیر و برکتی برای همه ملت عزیزمان باشد. وی ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم که عمر ما را در زمانی قرار داد که در سایه یک نظام اسلامی و ولایی زندگی و کار کنیم؛ یقینا نمی‌توانیم آنطور که باید شکر این نعمت را به جا آوریم.

مسئولان در راه تحقق اسلامیت جامعه تلاش کنند

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این انقلاب به برکت وجود حضرت امام (ره) این مرد الهی، مردی که جز در راه خدا کلامی نگفت و گامی بر نداشت و به برکت خون شهدا و ایثارگران به پیروزی رسیده است. مهم‌ترین نکته‌ای که همه، مخصوصا ما مدیران و مسئولان که اختیار و قدرت در دست ماست باید به آن توجه کنیم این است که باید در راه تحقق اسلامیت در ابعاد مختلف جامعه تلاش نماییم و مهم‌ترین قشری که در اسلامیت نظام نقش دارد بدون شک روحانیت است.وی تصریح کرد: هدایت، رهبری، پیروزی و تداوم این انقلاب به برکت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه و به برکت وجود مقام معظم رهبری به پیش می‌رود و بیشترین و مهم‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب در دوران دفاع‌مقدس و در تداوم انقلاب چه در عرصه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و رسالت ایجاد روح معنوی در کلیه شئون جامعه داشته است.

ما در فرهنگ امام اینگونه آموختیم که اسلام منهای روحانیت اسلام نیست و امروز متاسفانه افرادی در کشور هستند که تلاش می‌کنند این را در جامعه تبلیغ کنند؛ و اسلامیت این اساس انقلاب را از آن دور کنند و این خطر بزرگی است که پرچم داری مقابله با آن به دست شماست و ما هم به عنوان یک سرباز در کنار شما هستیم

تاکید بر نقش پر رنگ روحانیت در جبهه‌ها

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه بیشترین شهدا و جانبازان از جمع روحانیت بوده بر نقش آنان در دفاع‌مقدس تاکید کرد و گفت: با وجود این حضور، تعدادی فرصت طلب احساس‌شان این است که روحانیت در کارزار نیست. من به عنوان یک راوی و یک خدمتگزار در دوران دفاع‌مقدس می‌گویم که هیچ خاکریز و پشت هیچ خطی نبود که شدیدترین درگیری‌ها آنجا باشد و یک روحانی با عمامه پشت خاکریز آر پی جی نزند.وی افزود: امروز اسلامیت نظام در گرو حضور روحانیت است. حضوری نه تشریفاتی بلکه موثر و تاثیر گذار که انقلاب و مسیر انقلاب را ضمانت می‌کند. اگر روحانیت در تمام شئون این جامعه حضور نداشته باشد باید بپذیریم که مهم‌ترین اصل اسلامیت این نظام که ولایت فقیه است حتما تضعیف می‌شود و در مقابل تهاجم فرهنگی آسیب‌پذیر می‌شویم و مسائلی همچون موعودگرایی غیردینی و عرفان‌های کاذب رواج پیدا می‌کند؛ این چیزهایی که امروز در جامعه می‌بینیم.

برخی به‌دنبال تبلیغ اسلام منهای روحانیت هستند

شهردار پایتخت تصریح کرد: ما در فرهنگ امام اینگونه آموختیم که اسلام منهای روحانیت اسلام نیست و امروز متاسفانه افرادی در کشور هستند که تلاش می‌کنند این را در جامعه تبلیغ کنند؛ و اسلامیت این اساس انقلاب را از آن دور کنند و این خطر بزرگی است که پرچم داری مقابله با آن به دست شماست و ما هم به عنوان یک سرباز در کنار شما هستیم.وی افزود: خطر دیگری که بیش از آنکه متوجه شما باشد متوجه امثال بنده است و جامعه را تهدید می‌کند توجه به باورها، ارزش‌ها و مبنای نظری جامعه اسلامی توسط رکن اجرایی جامعه است که قدرت را در دست گرفته است. انقلاب ما بی‌شک انقلاب اسلامی بوده و بدون شک مردم برای نان و نام و اقتصاد انقلاب نکردند. مردم برای دینشان انقلاب کردند و برای آن نیز ایستاده‌اند. ما مدیران اجرایی باید بدانیم که اگر مشکلات جاری مردم را حل نکنیم، مدیریت صحیح نداشته باشیم و امکانات را به درستی توزیع نکنیم و فرصت سوزی کنیم دشمن از این ضعف ما استفاده خواهد کرد و علیه اسلام و روحانیت می‌تازد.

ما هم باید متعهد باشیم که تعهدی راکه به مردم می‌دهیم عملی کنیم تا مردم احساس دلسردی و دلزدگی نکنند. من هرگز به مردم تهران وعده‌ای ندادم که عمل نکنم

باید کارآمدی دین در اداره جامعه اثبات شود

دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: ما در مقام ثبوتی و عینی باید تلاش کنیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم، این وظیفه‌ای است که به برکت انقلاب، روحانیت، رهبری، خون شهدا و جانبازان به دوش امثال بنده است.وی با بیان اینکه ما در مقابل همه جانبازان و شهدا همچون شهید قدوسی که در حادثه بین‌الحرمین به شهادت رسید مسئولیم، گفت: ما در مقطعی قرار گرفتیم که مردم ما و ملت ما باید قوه مجریه را به عنوان مهم‌ترین رکن اجرایی کشور انتخاب کنند و مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که قبل از اینکه این انتخاب هیجانی باشد باید انتخابی مبتنی بر عقلانیت و معنویت در سیاست باشد تا حماسه سیاسی اتفاق بیفتد و این وظیفه همه ماست که در این راه تلاش کنیم.

قالیباف

وعده‌ای ندادم که عمل نکنم

دکتر قالیباف ادامه داد: ما هم باید متعهد باشیم که تعهدی راکه به مردم می‌دهیم عملی کنیم تا مردم احساس دلسردی و دلزدگی نکنند. من هرگز به مردم تهران وعده‌ای ندادم که عمل نکنم.وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که اگر جوهره دینی در حرکت مادی و پیشرفت مادی‌مان نباشد باز رو به انحراف رفته‌ایم، هر چند پیشرفت خود وسیله است و هدف نیست. هدف، رشد انسان‌ها و شهروندانی است که در سایه اسلام در نقاط مختلف کشور زندگی می‌کنند. ولی همان پیشرفت مادی هم باید جوهره دینی در آن باشد.

اداره جامعه با مدیرانی با رویکرد دوران دفاع‌مقدس

دکتر قالیباف با اشاره به وضع کنونی اقتصاد گفت: من به عنوان یک خدمتگزار و کسی که از اول انقلاب در عرصه‌های اجرایی حضور داشته‌ام به شما با اطمینان عرض می‌کنم که در همین شرایط تحریم و سختی‌هایی که آمریکا نیز از همین جبهه بر ما می‌تازد، می‌گویم که حتما نابسامانی‌های اقتصادی در کمتر از 2 سال در کشور قابل ساماندهی و آرام‌بخشی است و آمریکا کوچک‌تر از این و دنیا بزرگ‌تر از آن است که او بتواند اراده خود را به این ملت تحمیل کند. باید مدیرانی منسجم، با اخلاص، با تقوا و با همان رویکرد دوران دفاع‌مقدس بایستند و جامعه را اداره کنند.وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مسائل و آسیب‌های اقتصادی به سرعت قابل جبران است، اما آسیب‌های فرهنگی به سرعت قابل جبران نیست. اگر مردم باورشان را نسبت به اسلام و مسئولان از دست بدهند و نسبت به نظام بی‌اعتمادی پیدا کنند این خسارتی جبران ناپذیر است. اگر دو دهه هم کار کنیم معلوم نیست بتوانیم این خسارت را جبران کنیم.دکتر قالیباف تصریح کرد: ما در شهرداری با روحانیت صوری رفتار نکردیم و در همه شئونات کاری مان روحانیت حضور دارد. امروز بیش از 300 روحانی در طول مدیریت این حقیر در شهرداری مشغول اصلاح، توصیه و نظارت بر مجموعه شهرداری تهران هستند. امروز مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری بر اساس اعتقاد و باورمان که هر حرکت فرهنگی و اجتماعی باید در اختیار کارشناسان دینی باشد حدود 7 سال است که راه‌اندازی شده است.وی افزود: امروز یك شورای دینی داریم که 10 تا 12 نفر از علمای سرشناس در هر هفته دور هم جمع می‌شوند و بر کارها نظارت می‌کنند. واقعا اگر آن شورا نظر دهد که آن کار انجام نشود قطعا آن کار انجام نمی‌شود. زیرا باورمان این است که این نظام اسلامی است.

باید مانع فقیر شدن جامعه شد

شهردار پایتخت در بخش پایانی سخنان خود گفت: جنگ تمام شده ولی دفاع‌مقدس همچنان باقی است. دفاع امروز در حوزه مدیریت، در حوزه اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی و دراینکه نگذاریم جامعه‌مان فقیر شود ادامه دارد. اگر فقر به جامعه‌ای آمد امر به معروف از آن جامعه رخت برمی بندد. اگر فقر در جامعه‌ای آمد آن جامعه چاپلوس می‌شود و جامعه‌ای که چاپلوس شد در مقابل قدرت و ثروت سر تعظیم فرود می‌آورد. اینها با اساس نظام اسلامی مخالف است. نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد و امروز متاسفانه شاهدیم که در عرصه اقتصادی این اتفاقات می‌افتد.گفتنی است پیش از ظهر پنج‌شنبه محمدباقر قالیباف و دکتر علی‌اکبر ولایتی در مجتمع فرهنگی میلاد کرج در مجمع طلاب و روحانیون استان البرز حضور یافتند. در این مجمع علاوه بر حضور جمع کثیری از روحانیون استان البرز، تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

بخش سیاست تبیان


منابع: تهران امروز