تبیان، دستیار زندگی
جمعی از نخبگان استان فارس در دیدار و گفت‌وگو با علی‌‌اکبر ولایتی از وی برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دعوت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت جمعی از نخبگان استان فارس از ولایتی برای نامزدی در انتخابات


جمعی از نخبگان استان فارس در دیدار و گفت‌وگو با علی‌‌اکبر ولایتی از وی برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دعوت کردند.

ولایتی

به گزارش تبیان  به نقل از منابع آگاه علی‌‌اکبر ولایتی در دیدار برخی روحانیون، نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و جمعی از نمایندگان استان فارس در مجلس به تبیین وضعیت کشور و وظیفه آحاد ملت و نخبگان در شرایط موجود پرداخت.

ولایتی در این دیدار اظهار داشت: بر همه ما تکلیف است برای آینده کشور به فکر باشیم و لازم است در این راه مجاهدت و اگر بتوانیم برای نظام اسلامی کاری کنیم چرا که درصورت استنکاف از انجام تکلیف، نزد خداوند مسئولیم.

عضو ائتلاف پیشرفت تأکید کرد: دولت آینده حتماً باید مۆمن، کارآمد، قوی، مقتدر، متعهد به نظام و مبانی نظام و ولایت فقیه و شایسته مردم ایران اسلامی باشد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است از ظرفیت‌های مغفول مانده و استفاده نشده، به نحو مقتضی و مطلوب استفاده شود و در دولت آینده باید از افراد کارآمد، خوشنام، ساعی و معتقد به مبانی نظام استفاده شود و همکاران دولت باید از این خصوصیات به صورت ویژه برخوردار باشند.

ولایتی با بیان اینکه «حفظ چارچوب‌های نظام ضروری است و قطعاً می‌ توان با سیاست خارجی مناسب وضعیت اقتصادی مناسبی را ایجاد کرد»، ادامه داد: باید سعی داشته باشیم دولت حکیم و مقتدری روی کار بیاید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین ‌الملل در ادامه با تعریف از خصوصیات مردم استان فارس گفت: فارس در طول تاریخ ایران در حوزه‌های فرهنگی، علمی، فناوری، دفاعی و...، خود را به خوبی نشان داده است.

ولایتی افزود: به نوعی می توان گفت که ویژگی های استان فارس در ایران کم‌نظیر است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، فارس در قله است.

وی یادآورشد: سعدی، حافظ، ملاصدرا، علامه خضری، علامه دوانی، قطب‌الدین شیرازی و قطب‌الدین دشتکی، بابا فغانی شیرازی بخشی از بزرگان و نام‌آوران استان زرخیز فارس هستند.

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: فارس در پهنه تاریخ می‌درخشد و به عنوان مثال سوره مبارکه جمعه و سوره مبارکه یاسین که در تاج‌محل هند نگاشته شده، خطاطش یک شیرازی بوده است.

ولایتی خاطر نشان کرد: یکی از معماران مۆثر در تاج‌‌محل نیز فردی شیرازی است و از این رو به نوعی باید گفت شیراز و استان فارس آبروی ایران است.

در این دیدار که برخی روحانیون استان فارس، جمعی از نخبگان دانشگاهی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و اقشار مختلف مردم و تعدادی از نمایندگان استان فارس در مجلس حضور داشتند، گزارشی از وضعیت استان و شرایط کشور و افق‌های آینده ارائه شد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه همچنین از ولایتی جهت نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری دعوت به عمل آوردند.

بخش سیاست تبیان