تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مكارم شیرازی و آیت الله فاضل لنكرانی در اطلاعیه هایی جداگانه اهانت رهبر كاتولیك های جهان به اسلام را محكوم كردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، در بیانیه آیت الله محمدفاضل لنكرانی درباره اظهارات پاپ بندیكت شانزد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاپ باید عذرخواهی کند


آیت الله مكارم شیرازی و آیت الله فاضل لنكرانی در اطلاعیه هایی جداگانه اهانت رهبر كاتولیك های جهان  به اسلام را محكوم كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، در بیانیه آیت الله محمدفاضل لنكرانی درباره اظهارات پاپ بندیكت شانزدهم درباره اسلام آمده است: سخنان و اتهامات بی اساس پاپ كه برحسب ظاهر رهبری بخشی از مسیحیان را عهده دار است موجب تعجب و رنجش و نگرانی شدید شد.

این بیانیه با اشاره به اینكه آگاهان به تاریخ ادیان و خبیران به فنون مقدس به خوبی می دانند كه امروزه مهمترین دلیل معتبر براساس مسیحیت و سایر كتب و پیامبر آسمانی آن  اسلام  و قرآن كریم است تاكید كرد: ما از پاپ دعوت می كنیم تا مدتی در مدارس دینی و در خدمت اسلام شناسان واقعی زانوی ادب زده و آگاهی خود را نسبت به این دین تحصیل كند... پاپ باید سالیان درازی را در فهم آیه كوتاه «كتب علی نفسه الرحمه» درباره قرآن كریم سپری كند.

به گزارش واحد مركزی خبر از قم همچنین آیت الله مكارم شیرازی در بیانیه ای با مقایسه اتهامات پاپ به اسلام با چاپ كاریكاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) چنین حركتی را پس از پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان بر اسرائیل قابل پیش بینی ارزیابی كرد.

وی در این بیانیه از فریب خوردگی یك رهبر بزرگ مسیحی و بی اطلاعی از دین بزرگ اسلام با یك میلیارد و400میلیون پیرو اظهار تعجب كرده است.

آیت الله مكارم شیرازی از پاپ خواسته است به جای حمله به مسلمانان جهان، سیاستمداران بی رحم و خونخوار مسیحی را نصیحت كند تا به استقلال كشورهای اسلامی و مسلمانان احترام بگذارند.

همچنین به گزارش خبرنگار «بازتاب»، صبح دیروز، شنبه، آیت الله وحید خراسانی در درس خارج اصول خود، طی سخنانی در دفاع از حقانیت اسلام و در پاسخ به توهین پاپ، با بی منطق خواندن پاپ و دینی كه او از آن تبعیت می كند به گوشه هایی از عقاید بدون منطق و تحریف شده مسیحیت مجعول اشاره كرده و در نهایت از پاپ سؤال كرد، با توجه به این عقاید، آیا اسلام دین بی منطق است یا مسیحیتی كه شما به آن اعتقاد داری؟

براساس این گزارش آیت الله سید عبدالكریم موسوی اردبیلی نیز در اطلاعیه ای آورده است:

زدن تهمت خشونت گرایی و منطق ستیزی به آیینی كه از ابتدای تأسیس، طلایه دار صلح و مدارا بوده و در كتاب مقدس آن، پیروان ادیان آسمانی دیگر به تفاهم بر سر مشتركات فرا خوانده شده اند و فرهنگ و تمدن بشری وامدار آموزه های بزرگ انسانی آن است، اگر از سر عناد و دشمنی نباشد، حداقل، نشانگر كج فهمی و كوته بینی است. اگر چه عملكرد ناصحیح و غلط برخی كسانی كه منسوب به این آیین الهی بوده اند و در لباس دوست بیش از تمام دشمنان ضربه به آن وارد آورده اند، باعث شده تا تصوری غلط و ذهنیتی نادرست نسبت به اسلام در میان برخی افراد كه از تعالیم صحیح آن بی خبرند ایجاد شود، ولی باور این مطلب كه رهبر كاتولیك های جهان از زمره افراد ناآشنا به تعالیم انسانی و افكار الهی حضرت محمد مصطفی(ص) باشد، دشوار است.