تبیان، دستیار زندگی
دیوید ایگنیشس، نویسنده ستون آزاد روزنامه واشنگتن پست، روز جمعه مقاله ای درباره ملاقات اخیر خود با جورج بوش رئیس جمهور آمریکا نوشته است. دیوید ایگنیشس در مقاله خود می نویسد در ملاقات روز چهارشنبه گذشته با جورج بوش در کاخ سفید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاخره بوش هم مجبور به اعتراف شد!


دیوید ایگنیشس، نویسنده ستون آزاد روزنامه واشنگتن پست، روز جمعه مقاله ای درباره ملاقات اخیر خود با جورج بوش رئیس جمهور آمریکا نوشته است.

دیوید ایگنیشس در مقاله خود می نویسد در ملاقات روز چهارشنبه گذشته با جورج بوش در کاخ سفید از او می پرسد که "آیا میل دارد به مردم ایران پیامی بدهد."

به نوشته او آقای بوش در پاسخ خطاب به ملت ایران می گوید: "ما به تاریخ شما احترام می گذاریم. ما به فرهنگ شما احترام می گذاریم. ما مهارت های مردم شما در زمینه ایجاد کار و تجارت را می ستاییم. من به ملت ایران می گویم ما اهمیت حاکمیت ملی شما و اینکه شما ملت با افتخاری هستید و خواهان آینده ای مثبت برای شهروندان خود هستید را به رسمیت می شناسیم."

دیوید ایگنیشس در گفتگویی می گوید دولت بوش  به تدریج به سمت سیاست مبادلات مردمی با ایران پیش می رود:

"من از او پرسیدم که به نظر او پس از دیدار خاتمی از واشنگتن گام مقتضی بعدی چیست. او بلافاصله پاسخ داد که میل دارد مبادلات بیشتری صورت گیرد. او مبادلات متعددی نظیر مبادلات فرهنگی، آموزشی، دانشگاهی و مردمی را برشمرد. فکر می کنم که او اقدامات متعددی از جمله مبادلات بین مخازن فکری ایران و آمریکا را در نظر داشته باشد. اما در طی مصاحبه تمرکز او بیشتر بر دیالوگ و گفتگو بود نه لحن تقابل جویانه ای که ما معمولا از کاخ سفید  می شنویم."

دیوید ایگنیشس در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات جورج بوش می تواند پاسخی به نامه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به او تلقی شود، می گوید:

"من گفتم شما به مردم ایران چه می گویید. پرزیدنت احمدی نژاد برای شما نامه ای فرستاده و از شما تقاضای مناظره کرده. شما به ایران چه می گویید؟ بنابراین او در این چهارچوب صحبت می کرد. بله باید بگویم جواب او می تواند آغاز پاسخی باشد به مردم ایران و پرزیدنت احمدی نژاد. بخش های مشخصی از اظهارات او نظیر اینکه «ما می دانیم که ایران ملت بزرگی با تاریخ عظیمی است و ما می دانیم که ایران اقتصاد مدرن و پویایی دارد»، بنظر من پاسخ به قسمت هایی از نامه احمدی نژاد بود."

دیوید ایگنیشس که به تازگی از ایران بازگشته می گوید جورج بوش در این ملاقات کنجکاوی زیادی درباره ایران نشان داده و از او پرسیده"ایران چگونه جایی است؟".

نویسنده ستون آزاد واشنگتن پست در خاتمه گفتگوی خود تاکید می کند که اظهارات آقای بوش حاکی از تغییر سیاست  آمریکا  نیست و کاخ سفید همچنان نگران برنامه های اتمی ایران است! ( یعنی فکر نکنید معجزه ای صورت گرفته است؛ ما همانیم که بودیم!)