تبیان، دستیار زندگی
بوش كودن ترین رئیس جمهور 100 سال اخیر آمریكاست پژوهش روان شناسان دانشگاه كالیفرنیا نشان می دهد « جرج بوش » كودن ترین رئیس جمهور آمریكا طی یك قرن اخیر است. به گزارش شبكه خبر دانشجو به نقل روزنامه مصری «الشعب» «دین كیت سیمونت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه ترین پژوهش دانشگاه كالیفرنیا

بوش كودن ترین رئیس جمهور 100 سال اخیر آمریكاست


پژوهش روان شناسان دانشگاه كالیفرنیا نشان می دهد « جرج بوش » كودن ترین رئیس جمهور آمریكا طی یك قرن اخیر است.

به گزارش شبكه خبر دانشجو به نقل روزنامه مصری «الشعب» «دین كیت سیمونتون» روان شناس دانشگاه كالیفرنیا در مقاله ای كه اخیراً در نشریه «روان شناسی سیاسی» به چاپ رسیده، تصریح كرده است كه بهره هوشی  جرج بوش  حتی بالاتر از میانگین هوشی دانش آموزان دوره دبیرستان آمریكا نیز نیست.

وی كه با استناد به اطلاعات متخصصان دیگر به این نتیجه رسیده است در مصاحبه با «تایمز» می گوید: براساس این تحقیق علمی به جز «ورون هردینگ» كه مدت كوتاهی در كاخ سفید بود، ضریب هوشی بوش با هیچ كدام از رؤسای جمهور آمریكا در 110 سال گذشته برابری نمی كند.

همچنین به گزارش فارس هفته نامه آمریكایی «نیوزویك» در گزارشی با انتقاد از سیاست های بوش در مقابله با تروریسم اعلام كرد بوش دقیقاً همان كاری را می كند كه بن لادن می خواهد. این هفته نامه می نویسد: سیاست سراسر اشتباه بوش باعث شده همه مخالفان واشنگتن در یك جبهه قرار بگیرند و علی رغم اختلافات درونی با یكدیگر متحد شوند. نیوزویك می افزاید: سایه این اشتباه چندین دهه بر سیاست خارجی آمریكا سنگینی خواهد كرد.

«راس فینگولد» سناتور دموكرات آمریكا نیز طی سخنانی از بوش به خاطر استفاده از عبارت بی معنای «فاشیسم اسلامی» انتقاد كرد. وی كه در انجمن «عرب های آمریكایی» سخن می گفت با توهین آمیز خواندن این عبارت افزود: این عبارت هیچ سنخیتی با دین اسلام نداشته و با فعالیت های تروریستی علیه آمریكا نیز ارتباطی ندارد.