تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای یك قالب مستطیل به طول 30 سانتیمتر 250 گرم كره نرم شده 200 گرم شكر 4 عدد تخم مرغ 250 گرم فندق چرخ كرده 250 گرم آرد 1قاشق غذاخوری وانیل 3 قاشق غذاخوری بیكینگ پودر 2 قاشق غذاخوری آب انگور 4 قاشق غذاخوری پودر قند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كیك فندقی

كیك فندقی

مواد لازم برای یك قالب مستطیل به طول 30 سانتیمتر

كره نرم شده                   250 گرم

شكر                               200 گرم

تخم مرغ                          4 عدد

فندق چرخ كرده               250 گرم

آرد                                  250 گرم

وانیل                               1 قاشق غذاخوری

بیكینگ پودر                      3 قاشق غذاخوری

آب انگور                       2 قاشق غذاخوری

پودر قند                       4  قاشق غذاخوری

كمی كره برای چرب كردن قالب

طرز تهیه:

قالب را چرب می كنیم. فر را قبلاً تا 175 درجه سانتیگراد گرم می كنیم. كره را با شكر و وانیل می زنیم تا كف كند. تخم مرغ ها را یكی یكی اضافه نموده بعد از هر تخم مرغ یك دقیقه باهمزن برقی می زنیم. سپس فندق را مخلوط كرده آرد و بیكینگ پودر را با هم الك می كنیم وبه تدریج با مایه مخلوط می نمائیم. در پایان آب انگور را اضافه می كنیم. خمیر را در قالب ریخته ودر طبقه دوم فر از پائین به مدت یكساعت و ده دقیقه قرار می دهیم. وقتی كیك سرد شد پودر قند را روی آن الك می نمائیم.

توصیه ما:

برای كیك هائی كه ارتفاع بلند دارند در اواخر پخت( 10 دقیقه قبل) یك خلال دندان تمیز یا یك كارد تمیز را در وسط كیك فرو می بریم اگر مایه به آن نچسبید كیك پخته است ، در غیر ان صورت كیك هنوز نپخته است.

نكات تغذیه ای:

این كیك 15 قطعه می شود ، هر قطعه حدود 400 كالری انرژی دارد. مغز فندق خوش طعم، مقوی و مغذی بوده و برای رشد نوجوانان مناسب است. مغز فندق به علت داشتن ویتامین های گروهB برایدرمان ضعف اعصاب، سستی و خمودی،هیجان و اضطراب بسیار مؤثر است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.